Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Wauw, wat goed!
Dit is echt prachtig zonder dat ze een mep op haar neus krijgt hoor!

Vergeet niet dat grenzen aangeven alleen maar goed is! ;)
Niet van in de stress schieten. Zolang het niet escaleert of Siep Cato niet opzoekt om erop te meppen, is er niets aan de hand.
Door sam28
Pffff. Ik stuur net dit bericht weer naar de gedragsdeskundige. Ellendig

Ik dacht net, het gaat best oké in de slaapkamer dus oefenen in de slaapkamer.
Siepie begint te krijsen en te blazen en wil naar Cato vliegen. Ik was op tijd en Cato geschrokken. Dikke staart en plat tegen de muur.
Helaas geen filmpje.

Siepie zat hoog. Cato krabte eerst aan de krabton waar siepie bovenop zat en liep toen weg. Dat ging goed. Even rust en Cato liep wat rond. Toen Cato op bed sprong en richting de krabton liep ging het mis.

Als ze zo agressief is soms dan denk ik gewoon echt niet dat het nog wat word.

😢

Ik was echt blij dat ik siepie kon grijpen. :'(
Door frodo quin
sam28 schreef: wo 18 sep 2024, 18:58 Pffff. Ik stuur net dit bericht weer naar de gedragsdeskundige. Ellendig

Siepie begint te krijsen en te blazen en wil naar Cato vliegen. Ik was op tijd en Cato geschrokken. Dikke staart en plat tegen de muur.
Helaas geen filmpje.

Siepie zat hoog. Cato krabte eerst aan de krabton waar siepie bovenop zat en liep toen weg. Dat ging goed. Even rust en Cato liep wat rond. Toen Cato op bed sprong en richting de krabton liep ging het mis.

😢

Dat zal wel serieus schrikken geweest zijn!

Ik voel met je mee. Het gaat op den duur zwaar wegen als er problemen tussen jouw dieren zijn, zeker als je niet weet of het nog goed komt. :-*
Door Lizzy
sam28 schreef: wo 18 sep 2024, 18:58 Pffff. Ik stuur net dit bericht weer naar de gedragsdeskundige. Ellendig

Helaas geen filmpje.

😢

Behhh. Lekker ontspannen met je katten zijn is er zo niet meer bij he.... :-\
Door sam28
Nee. Ik ben het zo vreselijk zat!!
1 nov is de deadline en ben best blij dat ik 2 weken op vakantie ga in de tussentijd en de mensen die in mijn huis zaten toen ik in Noorwegen was ook weer komen. Dan zijn ze in goede handen
Door dinky89
Wat enorm balen van deze terugval Sam. Ik blijf gewoon heel hard duimen dat jullie weer terugkomen in een stabiele situatie met zowel Cato als Siepie :-*
Door frodo quin
sam28 schreef: do 19 sep 2024, 17:36 Nee. Ik ben het zo vreselijk zat!!
1 nov is de deadline en ben best blij dat ik 2 weken op vakantie ga in de tussentijd en de mensen die in mijn huis zaten toen ik in Noorwegen was ook weer komen. Dan zijn ze in goede handen
Zal wel deugd doen dat er even iemand anders over neemt.
Door sam28
Dikke maand later. Er is hier niks veranderd.
Afgelopen maandag kreeg ik even hoop toen ik uit werk kwam. Cato had zich uit de slaapkamer gewerkt en liep parmantig met Siepie door het huis. Gaf Siepie kopjes die dat toe liet. Ik heb gedaan alsof ik gek was en gewoon geschakeld naar; oke, als vanouds dus.
20 min na het eten vloog Siep agressief naar Cato die zich van geen kwaad bewust was.

Het zusje van een goede vriend wilde al graag een kat, daar was ze over aan het nadenken en toen dit voorbij kwam is ze op mijn aanbod ingegaan. Van de meest verdrietige uitkomst is het wel echt een GOUDEN mandje. Ik ken haar al jaren.
Ik heb met de GT overlegd en ze mag ook nog met haar bellen. Dat mens is ook goud waard.
Samen kwamen we op het idee om zusje eerst drie maanden Siepie te laten uitproberen en daarna drie maanden Cato. Zo kan ze kijken welke poes het beste bij haar past en wie ze het leukst vind. Ze vond dat namelijk super ingewikkeld.
Zaterdag gaan we bellen om dit plan verder te overleggen, ze ging er over nadenken namelijk maar vond het wel goed klinken. En dan verhuist de eerste poes rond 8 november. :'( :'(
Door frodo quin
sam28 schreef: do 24 okt 2024, 18:52 Dikke maand later. Er is hier niks veranderd.
Afgelopen maandag kreeg ik even hoop toen ik uit werk kwam. Cato had zich uit de slaapkamer gewerkt en liep parmantig met Siepie door het huis. Gaf Siepie kopjes die dat toe liet. Ik heb gedaan alsof ik gek was en gewoon geschakeld naar; oke, als vanouds dus.
20 min na het eten vloog Siep agressief naar Cato die zich van geen kwaad bewust was.

Het zusje van een goede vriend wilde al graag een kat, daar was ze over aan het nadenken en toen dit voorbij kwam is ze op mijn aanbod ingegaan. Van de meest verdrietige uitkomst is het wel echt een GOUDEN mandje. Ik ken haar al jaren.
Ik heb met de GT overlegd en ze mag ook nog met haar bellen. Dat mens is ook goud waard.
Samen kwamen we op het idee om zusje eerst drie maanden Siepie te laten uitproberen en daarna drie maanden Cato. Zo kan ze kijken welke poes het beste bij haar past en wie ze het leukst vind. Ze vond dat namelijk super ingewikkeld.
Zaterdag gaan we bellen om dit plan verder te overleggen, ze ging er over nadenken namelijk maar vond het wel goed klinken. En dan verhuist de eerste poes rond 8 november. :'( :'(
Het spijt mij j heel erg voor jou :-* Herplaatsen is echt heel rot, maar wel de enige keuze als ze zich niet meer goed voelen bij elkaar.
Ik ken Siepie en Cato natuurlijk niet, maar denk je niet dat de huizenswitch wel heel lastig gaat zijn? Voor mijn katten zou elk 3 maand elders en dan weer terug niet echt oke gevallen zijn denk ik. Nu is de ene kat de andere niet natuurlijk. Afgaand op de katten die ik heb(gehad) zou iets als een weekje de nieuwe mens die op de twee komt passen beter vallen.
Door Lizzy
Wat verdrietig :'( . Maar aan de andere kant denk ik dat het voor jou en voor allebei de katten wel heel veel beter is. Zie je niet meteen, zo voelt het ook niet maar dat komt hopelijk nog wel :-*
Door sam28
hannabelgje schreef: do 24 okt 2024, 21:58 Getver wat verdrietig. Hebben ze eigenlijk medicatie geprobeerd bij de dames?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Vooral homeopathie. Chemisch elkaar weer lief vinden vond de gedragsdeskundige echt een stap teveel. En ik denk eigenlijk dat ook dat niet echt gewerkt zou hebben.
Door sam28
frodo quin schreef: do 24 okt 2024, 22:37 Ik ken Siepie en Cato natuurlijk niet, maar denk je niet dat de huizenswitch wel heel lastig gaat zijn?
Cato is na een week of 2 helemaal gewend. Siepie heeft iets langer de tijd nodig maar went ook vrij snel. Cato verstopt zich een dagje en is daarna nog een paar dagen op dr hoede. Siepie merk je van buiten weinig aan en gebeurt het in haar koppie.
Daarom ook de drie maanden, dan is er even echt rust en wennen.
Door sam28
Lizzy schreef: vr 25 okt 2024, 07:57 Wat verdrietig :'( . Maar aan de andere kant denk ik dat het voor jou en voor allebei de katten wel heel veel beter is. Zie je niet meteen, zo voelt het ook niet maar dat komt hopelijk nog wel :-*
Ik hoop het, aan het verhuisadres gaat het niet liggen
Door hannabelgje
sam28 schreef: Vooral homeopathie. Chemisch elkaar weer lief vinden vond de gedragsdeskundige echt een stap teveel. En ik denk eigenlijk dat ook dat niet echt gewerkt zou hebben.
Wat de verklaring is van onze gt is dat wanneer de stress verlaagd door medicatie er meer ruimte is voor leren en dat in ons geval Noodles dan leert dat ze geen schrik hoeft te hebben voor de katers. Zolang het stressniveau heel hoog is dan leren ze niks. Maar bij ons is het zylkene dus ook gewoon een supplement.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door