Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik snap het.
Maar dat is best al ingewikkeld.
Volgens mij moet je dan in je oorspronkelijke cel, waar 13 staat, schrijven dat het de som van zichzelf en die ernaast moet worden. Geen idee of dat werkt.

Maar ga je die-3 laten staan? En wat dan de volgende keer?

Je kan niet zelf die 13 naar 10 veranderen? :biggrin2:
Lizzy schreef: vr 13 sep 2024, 11:56 OK. Daar gaan we :biggrin2:

Ik wil dat er dus opgeteld wordt hoeveel ik in totaal heb (onderaan). Maar als ik -3 doe bij zeg eend, dan wil ik niet dat ie in de rechterkolom 10 zet (zie voorbeeld) maar dat het totaal in de linker kolom op 10 gaat, en bij het totaal onderop er dus 3 aftrekt. Snap je het nog? :biggrin2:
Je hebt een kolom beginvoorraad en een kolom actuele voorraad nodig. De cel waar je de formule in typt is waar het resultaat komt, dus de actuele voorraad.
Als je er nu 3 hebt uitgenomen, ben je dan van plan als je er de volgende keer 2 uitneemt van did -3 -5 te maken of hoe wil je dat liefst doen?
frodo quin schreef: vr 13 sep 2024, 12:52 Je hebt een kolom beginvoorraad en een kolom actuele voorraad nodig. De cel waar je de formule in typt is waar het resultaat komt, dus de actuele voorraad.
Als je er nu 3 hebt uitgenomen, ben je dan van plan als je er de volgende keer 2 uitneemt van did -3 -5 te maken of hoe wil je dat liefst doen?
Ah ja, zo kan het ook.
Maar idd, die -3 blijft dan staan. En wat dan?
pearlsofpassion schreef: vr 13 sep 2024, 12:54 Ah ja, zo kan het ook.
Maar idd, die -3 blijft dan staan. En wat dan?
Je kan daar een som van maken maar moet dan wel genoeg velden voorzien als je telkens -x wil doen. Dat de velden leeg zijn is geen probleem normaal. Vanaf er wat in verschijnt wordt dat dan meegenomen in het totaal.
Maar dat wordt toch vreselijk onoverzichtelijk, lijkt mij...
Enfin ja, als je dat gemakkelijk vind werken Lizzy. :)
Ik zou dan wel al die aftrekvakken achter de totale zetten. Zodat je die eerste 3 kolommen vast kan laten staan en die voor in af te trekken onbeperkt kunnen.
Lizzy schreef: za 14 sep 2024, 08:46 Ik zit echt naar jullie tekst te kijken als een aap die een Boeing moet vliegen :o :biggrin2:
;D ;D ;D ;D dat zou ik weleens willen zien.

Je kan een som (formule) vast zetten in een cel dus in jouw geval in cel D. Dan pak je Cel B2 -C2 en krijg je je antwoord in D2. Je zet de som dan voor alle diersoorten vast, Dus B3-C3 =D3 enz. Helemaal onderaan kan je dan zeggen som D2 tot en met D10 is je totale voorraad

De formule tik je in de cel waarin hij moet komen.

Door pluk
kon 't niet laten, kun je hier wat mee?

op blad 1 hou je bij wat je inkoopt, op blad 2 wat je uit de vriezer haalt en dan staat op blad 3 wat je voorraad is
kvv1.PNG
kvv1.PNG (13.03 KiB) 636 keer bekeken
kvv2.PNG
kvv2.PNG (13.22 KiB) 636 keer bekeken
kvv3.PNG
kvv3.PNG (11.48 KiB) 636 keer bekeken
Door pike
Waarom niet overzichtelijk alles op één blad? Dat zou ik doen.
Maar ik doe het niet. Want ik vergeet dan telkens mijn bestand te openen en het aan te passen. Dus klopt mijn voorraad weer niet. Tegenwoordig heb ik gewoon een voorraadlijst en een potlood aan de vriezer hangen, en als ik daar iets uithaal streep ik dat gelijk door. Werkt voor mij prima. Met kvv deed ik dat ook en toen had ik zoiets:
Naamloos.png
Naamloos.png (131.21 KiB) 618 keer bekeken
Haalde ik er een rol uit, dan maakte ik het betreffende vakje zwart. Koop je bij kan je het gewoon aanvullen, op de pc en een nieuwe lijst printen, of met de hand op je oude lijst, en je kan altijd naar gelieve nog rekensommetjes aan het eind zetten voor wat je maar wilt weten. Hier als voorbeeld het aantal rollen, de hoeveelheid in kilo's, en hoeveel dagen en weken ik daarmee voort kan. En je kan hem zo natuurlijk ook enkel en alleen geheel bijhouden op je pc als dat voor jou prettiger werkt en niets op de vriezer plakken.
pike schreef: zo 15 sep 2024, 19:44 Waarom niet overzichtelijk alles op één blad? Dat zou ik doen.
Maar ik doe het niet. Want ik vergeet dan telkens mijn bestand te openen en het aan te passen. Dus klopt mijn voorraad weer niet. Tegenwoordig heb ik gewoon een voorraadlijst en een potlood aan de vriezer hangen, en als ik daar iets uithaal streep ik dat gelijk door. Werkt voor mij prima. Met kvv deed ik dat ook en toen had ik zoiets:
Naamloos.png
Haalde ik er een rol uit, dan maakte ik het betreffende vakje zwart. Koop je bij kan je het gewoon aanvullen, op de pc en een nieuwe lijst printen, of met de hand op je oude lijst, en je kan altijd naar gelieve nog rekensommetjes aan het eind zetten voor wat je maar wilt weten. Hier als voorbeeld het aantal rollen, de hoeveelheid in kilo's, en hoeveel dagen en weken ik daarmee voort kan. En je kan hem zo natuurlijk ook enkel en alleen geheel bijhouden op je pc als dat voor jou prettiger werkt en niets op de vriezer plakken.
Dat is waarom zoiets voor mij niet zou werken. Als ik er aan denk om iets aan te duiden heb ik het ook biet nodig om iets aan te duiden want zit het overzichtelijk in mijn hoofd opgeslagen ;D

Zowel de manier hoe jij het doet als de manier van pluk kunnen goed werken. Is wat persoonlijke voorkeur en voor grote hoeveelheden zou ik de manier van pluk handiger vinden, voor kleine hoeveelheden de jouwe, al zou ik dan wel de totaal kolommen naast de diersoorten zetten.
Door pike
frodo quin schreef: zo 15 sep 2024, 20:02 , al zou ik dan wel de totaal kolommen naast de diersoorten zetten.
Hmmm tja dat is ook persoonlijk denk ik. Bij mijn barflijst die op de vriezer hangt hebben de totalen niet veel zin. Wat ik met de hand afstreep wordt dan toch niet van het totaal afgetrokken.
Om de zoveel tijd werk ik mijn digitale lijst bij voor het voorraad overzicht. Het maakt me denk ik niet veel uit of de totalen vooraan of achteraan staan. Het lijkt me echter logischer ze aan het eind te zetten, 1+1=2 :biggrin2:
Door Lizzy
pluk schreef: zo 15 sep 2024, 15:49 kon 't niet laten, kun je hier wat mee?

op blad 1 hou je bij wat je inkoopt, op blad 2 wat je uit de vriezer haalt en dan staat op blad 3 wat je voorraad is

kvv1.PNG
kvv2.PNG
kvv3.PNG
Ohww, wat lief, dank je wel! Geen idee of ik er wat mee kan :biggrin2: . Even kijken hoor. Vraagje dus. Stel ik heb 10 eend en ik haal er 1 af, gaat ie op 9. Maar de dag erop haal ik er weer 1 uit. Moet ik dan -2 ingeven zodat ie op -8 komt of moet ik -1 ingeven en komt ie toch op -8? Want dat is eigenlijk wat ik wil. Of kan dat niet...?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door