Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
frodo quin schreef: ↑wo 11 sep 2024, 18:10 En wat is de bedoeling, dat je het aantal rollen per diersoort manueel aanpast als je er 1 uit de vriezer neemt of?Ja. En dat het totaal qua diersoort en het totaal aan het aantal rollen dan veranderd.
eelke schreef: ↑wo 11 sep 2024, 20:38 Heb je het programma wel? Het is volgens mij niet meer gratis bij windowsIk heb het programma. En ik heb geen idee wat handiger is, mij het uitleggen of het zelf doen![]()
Het is de bedoeling om sommen te typen om de cellen bij elkaar op te laten tellen.
Wil je het zelf maken en daar hulp bij, of wil je iemand die het voor je maakt. Ik denk wel dat ik beide kan.
Lizzy schreef: ↑do 12 sep 2024, 10:26 Het duizelt me nu al hahaha. Maar als ik dus bij diersoorten 10 haas heb, dan wil ik daar geen 9 van maken maar -1 doen, waardoor het totaal op 9 komt. Snap je wat ik bedoel?Denk het wel. Je wil dus telkens "-1" ingeven in de rij van de diersoort. Het hangt dan af van hoe je het wil doen. Als je met grote getallen werkt zou ik het anders doen voor het overzicht, maar als het geen grote hoeveelheden zijn geef je dan gewoon in de juiste rij "-1" aan en wijzigt het totaal van die rij. Dat is dus ook gewoon weer een som. Dat is de makkelijkste manier.
Lizzy schreef: ↑vr 13 sep 2024, 07:25 Ik ga nog even stoeien maar volgens mij kom ik er niet goed uit... Ik wil dus het totaal aan diersoorten opgeteld zien maar ik wil ook de som van de diersoorten zien. En volgens mij lukt dat niet goed. Ik krijg dus niet voor elkaar dat excel de voorraad per diersoort bijhoudt. Aggrr, zie je, ik kan het niet eens goed uitleggenDat zou geen probleem moeten zijn. Het is een som per diersoort en dan een som voor het totaal. Je neemt dd som voor het totaal van de cellen waar de som per diersoort staat.![]()
Lizzy schreef: ↑vr 13 sep 2024, 11:54 20240913_082535.jpgOK. Daar gaan we