Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
frodo quin schreef: vr 06 sep 2024, 12:56 Hooiwagens hebben maar 1 bolletje qua lichaam en trilspinnen zoals andere spinnen twee? Klopt dat?
Ja dat klopt. Het lichaam van een spin bestaat uit twee delen: Een kopborststuk en een zakvormig achterlijf. De acht poten zitten allemaal vast aan het kopborststuk. Bij een hooiwagen zijn beide delen versmolten tot één geheel. Hooiwagens zijn geen echte spinnen, en meer verwant aan de schorpioenen.
Door frodo quin
pike schreef: vr 06 sep 2024, 20:30 Ja dat klopt. Het lichaam van een spin bestaat uit twee delen: Een kopborststuk en een zakvormig achterlijf. De acht poten zitten allemaal vast aan het kopborststuk. Bij een hooiwagen zijn beide delen versmolten tot één geheel. Hooiwagens zijn geen echte spinnen, en meer verwant aan de schorpioenen.
Thanks. Dan had ik het goed onthouden. Ik las dat recent ergens en blijkt dat ik vooral trilspinnen tegen kom.
Door sam28
frodo quin schreef: vr 06 sep 2024, 18:11 ;D OMG dat is wel pech hebben. Terecht is hij dan gelukkig wel. Ik heb ook wel eens iemand om drie uur in de nacht uit bed gehaald omdat ik een spin zag en eens je weet dat hij er is ben je echt heel de tijd in angst he.

Kleine spinnen gaan intussen beter, maar doe grote dikke :-X
Ja, de continue angst omdat je weet dat ie ergens is maar niet weet waar :o
Iemand uit bed halen om 3u doe ik niet, dat vind ik ingewikkeld ;D
kiara schreef: O nee hè wat een nachtmerrie :o
Ik hoop voor je dat jullie hem vinden
Uh heeft ze der broek naar buiten gegooid? Mag hopen van wel .

Ik had paar weken geleden een levende muis in me schoen
Schrok me te pletter, ik voelde iets zachts en schudde mijn schoen kwam er een muis uit :-X
Ben niet bang voor muizen maar dit was toch een iets ander verhaal ::)
;D ;D Ze heeft de broek van zich af gegooid, in huis dus. Er stond een leeg kopje die ik in een reflex over de spin heb gezet :biggrin2:
Maar ik voel alles kriebelen en bij elke kriebel denk ik SPIN!! Elk vlekje is een SPIN!! :biggrin2: En dat alles is recept om steeds knetterhard te schrikken :biggrin2:

Die muis in je schoen klinkt ook niet fijn. Heeft ie geen hap gezegd ? :P
Door kiara
sam28 schreef: za 07 sep 2024, 14:22 Ja, de continue angst omdat je weet dat ie ergens is maar niet weet waar :o
Iemand uit bed halen om 3u doe ik niet, dat vind ik ingewikkeld ;D

;D ;D Ze heeft de broek van zich af gegooid, in huis dus. Er stond een leeg kopje die ik in een reflex over de spin heb gezet :biggrin2:
Maar ik voel alles kriebelen en bij elke kriebel denk ik SPIN!! Elk vlekje is een SPIN!! :biggrin2: En dat alles is recept om steeds knetterhard te schrikken :biggrin2

O kan mij zo goed voorstellen
Ben ook als de dood voor spinnen. Vroeger als kind gekomen. Broer ging zolder opruimen en toen zat er een heeeele grote spin op het keukenkastje ( ik dacht zo’n nep spin van de kermis) tot hij bewoog . Hij was zo groot dat er geen potje van appelmoes overheen kon. Zelfs mijn broer was er bang voor. Wat er mee gebeurd is weet ik niet meer was toen jaar of 9.

Die muis in je schoen klinkt ook niet fijn. Heeft ie geen hap gezegd ? :P
Nee gelukkig niet :biggrin2:
Door pike
Ik bied Ties aan :biggrin2: Die grijpt alles wat kruipt, sluipt, rent en vliegt. Van worm tot emelt tot engerling, van dag- en nachtvlinder tot spin, mier, kever en langpootmug. Zowel binnen als buiten. Hij lust ze allemaal. Hij is geweldig in (on)gediertebestrijding. ::)
Door pike
Wat mij laat denken aan Pike. Die zat in huis altijd achter de dikke bromvliegen aan. Dan zaten die op het raam van de deur en hij hapte er naar. Maar hij vond ze eigenlijk ook wel vies, dus op het laatste moment hapte hij er telkens weer naast. De kwijl droop dan altijd van het raam ;D
Door zurca
Vanmorgen op de fiets met Pippa naar het bos.
Loopt er in de verte iets langs het fietspad, dit was langs een drukke N-weg. Een ree? Dichterbij gekomen zie ik dat het een hond is, nog dichterbij zie ik dat het foute boel is...
Van de fiets gesprongen, snel mijn broekriem afgedaan en zo om de hond zijn nek gedaan.
Dat arme, arme dier...compleet in shock, de vellen hingen erbij :'(
Daar stond ik dan, Pippa die blaffende in haar mandje zat en ik durfde de fiets niet los te laten en de gewonde hond, een Podencootje.
Pippa toegesproken en bij een wonder ging ze weer op haar bot knagen. Dierenambulance gebeld, die zouden komen...en toen maar wachten. Verbazingwekkend om te zien dat mensen zien dat er problemen zijn maar gewoon hun weg vervolgen.
Uiteindelijk zijn er 2 automobilisten gestopt, ook hondeneigenaren.
Er kwam nog een auto, iemand van wildbeheer. Die had melding gekregen van een aangereden ree. Ree bleek dus hond en was dus aangereden. Schuldige was doorgereden, iemand die het had gezien had politie gebeld.
Uiteindelijk kwam de dierenambulance en een dierenarts. De dierenarts kon ter plekke niet veel dus in de Dierenambulance en naar de kliniek gebracht...
Daar stond ik dan, onder het bloed...
Pippa moest nog uit dus het bos in.

Inmiddels ben ik teruggebeld door de Dierenambulance en heb ik zelf contact gehad met de dierenarts.
Hond maakt het voor nu redelijk. Maar de situatie is kritiek. Het vel was zo ver af dat het de vraag is of het met de doorbloeding goed komt. Als het gaat afsterven zal de hond misschien alsnog ingeslapen worden.
Eigenaar is een vaag verhaal. Stichting is wel contact mee. Maar als de hond de kliniek mag verlaten zal ze waarschijnlijk naar het asiel gaan...

Pfff knoop in m'n maag...
Ik mag iig zeker nog bellen hoe het gaat en mag zelfs langskomen als ik wil...
Bellen ga ik iig nog doen.

Voor nu maar duimen voor dit hondje. :-\
Door zurca
Ik zit er echt mee, vind het zo sneu....geen eigenaar, stichting die niet in de buurt zit, mogelijk naar het asiel...
Maar goed, eerst afwachten of de wonden herstellen.
Vond de dierenartsenpraktijk iig erg aardig. De assistente verbond me door met de behandelend da. En die nam ook even de tijd om te vertellen. En dat ik dus gewoon nogmaals mag bellen. Er naar toe gaan zal niet gaan, we zijn inmiddels weer thuis.. Maar bellen zal ik zeker nog doen.
Door frodo quin
Oh wat heftig. Arme hond. Aangereden en dan ook naar alle waarschijnlijkheid nog naar een asiel. Gelukkig dat jij voor hem gestopt bent. Mensen zijn inderdaad niet geneigd om te helpen als er wat is.
Door kiara
Jeetje wat erg en nog erger dat mensen niks doen ( althans de meeste dan)
Arm beestje :'(
Hopelijk komt het goed en krijgt het hondje nog een goed baasje.
:'(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door