Vanmorgen op de fiets met Pippa naar het bos.
Loopt er in de verte iets langs het fietspad, dit was langs een drukke N-weg. Een ree? Dichterbij gekomen zie ik dat het een hond is, nog dichterbij zie ik dat het foute boel is...
Van de fiets gesprongen, snel mijn broekriem afgedaan en zo om de hond zijn nek gedaan.
Dat arme, arme dier...compleet in shock, de vellen hingen erbij
Daar stond ik dan, Pippa die blaffende in haar mandje zat en ik durfde de fiets niet los te laten en de gewonde hond, een Podencootje.
Pippa toegesproken en bij een wonder ging ze weer op haar bot knagen. Dierenambulance gebeld, die zouden komen...en toen maar wachten. Verbazingwekkend om te zien dat mensen zien dat er problemen zijn maar gewoon hun weg vervolgen.
Uiteindelijk zijn er 2 automobilisten gestopt, ook hondeneigenaren.
Er kwam nog een auto, iemand van wildbeheer. Die had melding gekregen van een aangereden ree. Ree bleek dus hond en was dus aangereden. Schuldige was doorgereden, iemand die het had gezien had politie gebeld.
Uiteindelijk kwam de dierenambulance en een dierenarts. De dierenarts kon ter plekke niet veel dus in de Dierenambulance en naar de kliniek gebracht...
Daar stond ik dan, onder het bloed...
Pippa moest nog uit dus het bos in.
Inmiddels ben ik teruggebeld door de Dierenambulance en heb ik zelf contact gehad met de dierenarts.
Hond maakt het voor nu redelijk. Maar de situatie is kritiek. Het vel was zo ver af dat het de vraag is of het met de doorbloeding goed komt. Als het gaat afsterven zal de hond misschien alsnog ingeslapen worden.
Eigenaar is een vaag verhaal. Stichting is wel contact mee. Maar als de hond de kliniek mag verlaten zal ze waarschijnlijk naar het asiel gaan...
Pfff knoop in m'n maag...
Ik mag iig zeker nog bellen hoe het gaat en mag zelfs langskomen als ik wil...
Bellen ga ik iig nog doen.
Voor nu maar duimen voor dit hondje.