Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door rosmin
Mooie foto's van de oudjes,
Honyx, iedere maand erbij is een felicitatie waard,
:birthday:
Shadow,
wat ben je toch een leukerd om te zien :)
Door pike
Doranto: Wat ziet Honyx er nog mooi uit op zijn oude dag :cool:
Siberienne: Die tong van Shadow, en zijn ogen! hij kijkt er scheel van ;D ;D
Door frodo quin
Mandarijn schreef: za 07 sep 2024, 17:59 20240906_151551.jpg
Ondertussen zijn de heren alweer minstens 14,5jr
Gelukkige halve verjaardag voor de broers en hopelijk nog vele er bij!
Door Siberienne
Ina schreef: zo 08 sep 2024, 11:36 Van harte Honyx, met je 12 jaar, 7 maanden EN 1 dag :biggrin2: ... gewoon stug doortellen en vieren ;)

Dat wat Shadow laat zien tijdens het wandelen merk ik het laatste jaar ook bij Misty, vroegen wist ze niet eens wat een pad was, altijd overal haar neus achterna.
Maar nu wandelt ze niet meer graag door hoger gras of buiten de paden in het bos, ik vermoed dat het te belastend is voor haar lijf en dat ze zelf zo verstandig is om dat te vermijden.
Wel lastig soms, want die blonde sprint-in-het-veld struint nog graag daar waar een normaal mens niet loopt, dus die moet zo af en toe wat inleveren als ik met 2 loop.

Voor alle andere hele, halve en dagjarigen ..... :groupwave2:
Gisteren en vandaag wilde jij bijna niet lopen. Ik ben daar wel verdrietig over. Dat is zo niet Shadow. En dat ondanks pijnstillers. Het is niet makkelijk hier om rondjes te vinden die makkelijk voor hem zijn.
Door pike
Siberienne schreef: ma 09 sep 2024, 22:04 Gisteren en vandaag wilde jij bijna niet lopen. Ik ben daar wel verdrietig over. Dat is zo niet Shadow. En dat ondanks pijnstillers. Het is niet makkelijk hier om rondjes te vinden die makkelijk voor hem zijn.
Het valt niet mee ze ouder en gebrekkiger te zien worden :(
:bigarmhug: :bigarmhug:
Door doranto
Iedereen bedankt voor de felicitaties :)
Honyx ziet er inderdaad nog erg goed uit.
Siberienne schreef: ma 09 sep 2024, 22:04 Gisteren en vandaag wilde jij bijna niet lopen. Ik ben daar wel verdrietig over. Dat is zo niet Shadow. En dat ondanks pijnstillers. Het is niet makkelijk hier om rondjes te vinden die makkelijk voor hem zijn.
Honyx wil nog wel heel graag lopen, maar het valt hem steeds zwaarder. Zijn achterpoten slepen en hij zwalkt regelmatig met zijn achterhand omdat hij steeds minder kracht in zijn achterpoten heeft. Daardoor komt hij ook steeds moeilijker overeind. Gelukkig zijn hier wel rondjes te vinden die voor hem nog te doen zijn en die lopen we dagelijks om hem zo sterk mogelijk te houden. Wij zijn dankbaar voor iedere dag dat hij nog vrolijk en allert is, en hopen dat dat nog een poos zo blijft. Het is erg moeilijk om een geliefd dier steeds verder achteruit te zien gaan.
Door Cathelijn
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Dat is moeilijk om te zien...
Door Anne in Zweden
O, dat doet echt pijn, om dat te zien. :( Vooral als ze in hun koppie nog graag vooruit willen maar de pootjes niet meewerken. Sterkte :bigarmhug:
Door Ina

Ach toch :-\ , dat maakt het ook meteen zo 'echt' ... het bewust zijn dat ons 4voetervolk ondertussen respectabele leeftijden bereiken en helaas daarbij de soms bijbehoorende kwalen.

Waar krijgt hij pijnstilling voor, is het artrose, heb je Librela overwogen of is dat bij jullie niet verkrijgbaar?
Door rosmin
Dat is confronterend en pijnlijk om te zien,
het proces van ouder worden en ouder zijn.....
:-* :-*
Door hannabelgje
rosmin schreef: Dat is confronterend en pijnlijk om te zien,
het proces van ouder worden en ouder zijn.....
:-* :-*
Dat is heel moeilijk. Ik vond het heel mooi om zo'n oudje te hebben, maar ik was ook continu bang dat er iets zou gebeuren met haar. Ik werd daar letterlijk steeds ziek van als ze een mindere dag had.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door frodo quin
Mijn vorige hond was ook eentje die min of meer tot ze stierf in haar hoofd bog steeds een jonge hond was. De laatste twee jaar van haar leven begon haar lijf niet mee te willen. Het is extra moeilijk als ze geestelijk en lichamelijk niet tegelijk oud worden vind ik, maar het is hoe dan ook moeilijk om ze naar de uitgang te zien gaan.
Door Siberienne
Ina schreef: di 10 sep 2024, 14:36 Ach toch :-\ , dat maakt het ook meteen zo 'echt' ... het bewust zijn dat ons 4voetervolk ondertussen respectabele leeftijden bereiken en helaas daarbij de soms bijbehoorende kwalen.

Waar krijgt hij pijnstilling voor, is het artrose, heb je Librela overwogen of is dat bij jullie niet verkrijgbaar?
Hij heeft slijtage in zijn rug maar ook een probleem met spieren / pezen in zijn rechter achterpoot - wrschl na uitglijers op het ijs. Librela leek niet zo veel te doen uiteindelijk. Dus nu rimadyl en nog een middel dat bloeddoorstroming verbetert. Zowel naar koppie als spieren.
Door dinky89
Sowieso lastig maar in jullie omgeving extra lastig Siberiene :-* Uiteindelijk willen we dat ze altijd jong blijven ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door