Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
Zo een lief gezichtje. Ik duim dat je daar nog vele jaren van mag genieten.

Is Honyx breed gebouwd voor een bauceron of zijn de twee die ik ken toevallig heel fijn van bouw?
Door doranto
frodo quin schreef: vr 06 sep 2024, 21:42 Zo een lief gezichtje. Ik duim dat je daar nog vele jaren van mag genieten.

Is Honyx breed gebouwd voor een bauceron of zijn de twee die ik ken toevallig heel fijn van bouw?
Honyx is denk ik hoe een reu ongeveer hoort te zijn. Hij is ook Nederlands kampioen geweest bij een van de vorige eigenaren.
Door frodo quin
doranto schreef: vr 06 sep 2024, 21:47 Honyx is denk ik hoe een reu ongeveer hoort te zijn. Hij is ook Nederlands kampioen geweest bij een van de vorige eigenaren.
Teefjes zijn vaak een stuk ranker? Jouw Femke lijkt wel ranker op foto, maar sowieso is elk individu verschillend. Die mensen hebben er twee, reu en teef. Reu is nog niet volwassen, maar ik vermoed dat hij niet veel grover dan hun teefje zal worden. Laatste keer dat ik hen zag was hij nog smaller en ongeveer 1,8 jaar oud.

Heel groot vind ik hen wel. Ze zullen beiden wel ruim boven de 70 cm zijn.
Door doranto
frodo quin schreef: vr 06 sep 2024, 21:54 Teefjes zijn vaak een stuk ranker? Jouw Femke lijkt wel ranker op foto, maar sowieso is elk individu verschillend. Die mensen hebben er twee, reu en teef. Reu is nog niet volwassen, maar ik vermoed dat hij niet veel grover dan hun teefje zal worden. Laatste keer dat ik hen zag was hij nog smaller en ongeveer 1,8 jaar oud.

Heel groot vind ik hen wel. Ze zullen beiden wel ruim boven de 70 cm zijn.
Het zijn flinke honden ja. Deze foto is van begin van dit jaar. Phemke is wel wat smaller dan Honyx, maar echt smal vind ik ze niet.
20-01-2024.jpg
20-01-2024.jpg (75.81 KiB) 1368 keer bekeken
Door frodo quin
doranto schreef: vr 06 sep 2024, 22:33 Het zijn flinke honden ja. Deze foto is van begin van dit jaar. Phemke is wel wat smaller dan Honyx, maar echt smal vind ik ze niet.

20-01-2024.jpg
Oh neen, helemaal niet. Ik heb misschien nog een puberfoto van haar in gedachte. De twee die ik ken hebben een heel ander postuur. Lijken half zo breed en veel hoger dan de jouwe. Of ze effectief hoger zijn geen idee, maar qua beeld lijkt het zo.
Misschien een ander type? Bij labradors en ridgebacks heb je ook echt wel veel verschil tussen de types.
Door doranto
frodo quin schreef: za 07 sep 2024, 09:10 Oh neen, helemaal niet. Ik heb misschien nog een puberfoto van haar in gedachte. De twee die ik ken hebben een heel ander postuur. Lijken half zo breed en veel hoger dan de jouwe. Of ze effectief hoger zijn geen idee, maar qua beeld lijkt het zo.
Misschien een ander type? Bij labradors en ridgebacks heb je ook echt wel veel verschil tussen de types.
Phemke is 70 cm. schofthoogte en Honyx een cm. of 3 meer.
Phemke weegt iets minder dan 40 kg. en Honyx 10 kg. meer.
Ik denk dat er inderdaad verschillende types zijn, want ik heb er ook al eens gezien die een stuk kleiner en smaller waren.
Die van ons zijn uitgezocht op hun karakter. Evenwichtig en sociaal. Dat heb ik ook al wel eens anders gezien bij dit ras. Het is maar net waar de fokker op selecteert denk ik.
Door Siberienne
Gefeliciteerd met Honyx! Mooie man (en knappe dame).

Hier een gevalletje Vos en streken. En meneer wil niet meer zo lang wandeling en al helemaal niet dwars door het bos struinen. Maar als hij een mooi plekje in het mos heeft, kan hij wel geduldig wachten terwijl wij paddestoelen zoeken
IMG_6195.jpeg
IMG_6195.jpeg (1.02 MiB) 1325 keer bekeken
IMG_6206.jpeg
IMG_6206.jpeg (2.97 MiB) 1325 keer bekeken
IMG_6192.jpeg
IMG_6192.jpeg (3.25 MiB) 1325 keer bekeken
Door frodo quin
doranto schreef: za 07 sep 2024, 12:27 Phemke is 70 cm. schofthoogte en Honyx een cm. of 3 meer.
Phemke weegt iets minder dan 40 kg. en Honyx 10 kg. meer.
Ik denk dat er inderdaad verschillende types zijn, want ik heb er ook al eens gezien die een stuk kleiner en smaller waren.
Die van ons zijn uitgezocht op hun karakter. Evenwichtig en sociaal. Dat heb ik ook al wel eens anders gezien bij dit ras. Het is maar net waar de fokker op selecteert denk ik.
Veel kleiner zullen de jouwe dan toch niet zijn of ik onderschat de hoogte, maar 80+ lijkt mij toch wel heel veel voor een hond. Het teefje weegt 42 kilo en het reutje zal nu waarschijnlijk al wel gelijkaardig zijn.
Ik vind ze persoonlijk mooier iets grover, mazr dat is heel subjectief natuurlijk.
Karakter is minder bij 1 van de twee. Beiden wel heel gesloten honden. Denk wel dat dat niet enkel genetica is.
Door frodo quin
Siberienne schreef: za 07 sep 2024, 14:02 Gefeliciteerd met Honyx! Mooie man (en knappe dame).

Hier een gevalletje Vos en streken. En meneer wil niet meer zo lang wandeling en al helemaal niet dwars door het bos struinen. Maar als hij een mooi plekje in het mos heeft, kan hij wel geduldig wachten terwijl wij paddestoelen zoeken
IMG_6195.jpeg
IMG_6206.jpegIMG_6192.jpeg
Oh, de snoeper :biggrin2: En die foto in het mos :smitten:

De natuur bij jullie staat hem mooi.
Door Ina
Van harte Honyx, met je 12 jaar, 7 maanden EN 1 dag :biggrin2: ... gewoon stug doortellen en vieren ;)

Dat wat Shadow laat zien tijdens het wandelen merk ik het laatste jaar ook bij Misty, vroegen wist ze niet eens wat een pad was, altijd overal haar neus achterna.
Maar nu wandelt ze niet meer graag door hoger gras of buiten de paden in het bos, ik vermoed dat het te belastend is voor haar lijf en dat ze zelf zo verstandig is om dat te vermijden.
Wel lastig soms, want die blonde sprint-in-het-veld struint nog graag daar waar een normaal mens niet loopt, dus die moet zo af en toe wat inleveren als ik met 2 loop.

Voor alle andere hele, halve en dagjarigen ..... :groupwave2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door