kiara schreef: ↑di 27 aug 2024, 09:10 Gevonden: De Zweedse VallhundDat is dezelfde, maar dan beter uit te spreken naam voor de De Västgötaspets
In het echt gezien, zien er leuk uit maar mijn god wat een blaffers

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Hylos schreef: ↑di 27 aug 2024, 09:20 Je moet gewoon een MuisIk vind 12 kg nog best een flinke hond! Maar ja, ik zie ook Whippet reuen van 16 kg. En dat is me eigenlijk te groot. Ik dacht ook wel in de showlijn te kijken ja. Of een combinatie show x ren. Maar stel nou he, dat ik 4 keer per week flink ga fietsen of steppen en de rest blijft onze muis aan de riem (wandelingen van 1,5 uur)? Heb ik dan een dood ongelukkige hond?![]()
Voor een Whippet is het een ukje met zijn 12 kilo en ja, het is wel een zichtjager. Maar het voordeel is dat ze ook zó weer terug zijn.
Muis loopt veel los want hij luistert verder heel goed. Ik zeg alleen maar "muissie aan de riem?" En hij staat stil of komt terug lopen. Gaat nooit ver weg want ze zijn mega aanhankelijk. TOTDAT ER EEN HERT VOORBIJ SPRINGT![]()
![]()
Maar dan is Vos er ook vandoor hoor.
Een showlijn Whippet (ik heb renlijn, das wel tikkie hysterisch soms) zou echt wel passen!
Hylos schreef: ↑di 27 aug 2024, 11:59 Nee joh! Die Whippets zijn echt zo moeilijk niet.Ik heb nog nooit een Whippet in het echt gezien
Muis heeft het voordeel dat ie bij ons in de tuin zijn rondvlieg sessies kan doen maar verder volstaat een uur wandelen wel hoor.
Ze moeten gewoon elke dag éven 5 minuten die lange stelten met 100 km/u strekken.Daarnaast gewoon lopen zoals elke andere hond, doe eens een hersenwerkje of laat ze ergens op knabbelen en dat slaapt wel.
En 12 kilo.. Muis is écht klein hoor. Nog kleiner gaat je denk ik tegenvallen tov de dalmaat? Vos is 8 kilo en laag bij de grond maar haar lichaam en kop is groter dan die van MuiskeJammer dat je niet in de buurt woont, kon je hem eens een dagje lenen.
![]()
Hylos schreef: ↑di 27 aug 2024, 11:59 Nee joh! Die Whippets zijn echt zo moeilijk niet.Hoe groot is jouw tuin?
Muis heeft het voordeel dat ie bij ons in de tuin zijn rondvlieg sessies kan doen maar verder volstaat een uur wandelen wel hoor.
Ze moeten gewoon elke dag éven 5 minuten die lange stelten met 100 km/u strekken.Daarnaast gewoon lopen zoals elke andere hond, doe eens een hersenwerkje of laat ze ergens op knabbelen en dat slaapt wel.
En 12 kilo.. Muis is écht klein hoor. Nog kleiner gaat je denk ik tegenvallen tov de dalmaat? Vos is 8 kilo en laag bij de grond maar haar lichaam en kop is groter dan die van MuiskeJammer dat je niet in de buurt woont, kon je hem eens een dagje lenen.
![]()
Ina schreef: ↑di 27 aug 2024, 12:34 Haha ... dan kom je bij de Italiaantjes Lizzy .... die zijn nog een maatje kleiner als een WhippetJa, die vind ik enig maar die vind ik te fragiel (Italiaantjes).![]()
Maar met jou wandel/fiets idee zou die blonde langpoot van mij absoluut blij zijn hoor .... als ze tenminste uit mag slapen tot 10 uur![]()
Volgens mij is de gemiddelde windhond vele malen luier als een 'echte hond' .... het is een kat in een hondenjasje, qua luiheid, qua aandacht, qua energie, qua geluid (die van mij knort gewoon echt als je haar aait) qua om je benen kronkelen om gekriebeld te worden ....
Lizzy schreef: ↑di 27 aug 2024, 14:18 Hoe groot is jouw tuin?
Ja, ik kan natuurlijk geen 100 km per uur steppen(en ook geen 50). Dus 5 minuten per dag gek doen is hier lastig, tenzij ik hem in het bos even los durf te laten. Onze tuin is maar 400 m2. Voor Zoetermeerse begrippen heel groot maar voor een Whippet heel klein....
Ja, dat is zeker jammer hahaha!
Lizzy schreef: ↑di 27 aug 2024, 14:28 Ja, die vind ik enig maar die vind ik te fragiel (Italiaantjes).Ahhhh , lucky Sjoerd
OK. Dus qua beweging zal het wel lukken. En de rest klinkt gewoon nog steeds fantastisch. Wij hadden ook bijna een Whippet gehad he. Helaas, er werd 1 reu te weinig geboren.... Was dat niet het geval geweest (en ik mocht switchen naar een teef maar dat wilde ik niet) : dan hadden we Sjoerd niet gehad.
kiara schreef: ↑di 27 aug 2024, 18:05 Gewoon een vraag"er bestaat geen aparte wetgeving (meer) voor windhonden. Dus … ja, u mag uw galgo los laten lopen, maar u zult net zoals u dat met iedere andere hond dient te doen, rekening moeten houden met de flora- en faunawet en eventuele algemene plaatselijke verordeningen (APV's)"
Mogen windhonden überhaupt wel los?