Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
kiara schreef: di 27 aug 2024, 09:10 Gevonden: De Zweedse Vallhund
In het echt gezien, zien er leuk uit maar mijn god wat een blaffers
Dat is dezelfde, maar dan beter uit te spreken naam voor de De Västgötaspets :biggrin2:
Door Lizzy
Hylos schreef: di 27 aug 2024, 09:20 Je moet gewoon een Muis ;D
Voor een Whippet is het een ukje met zijn 12 kilo en ja, het is wel een zichtjager. Maar het voordeel is dat ze ook zó weer terug zijn.
Muis loopt veel los want hij luistert verder heel goed. Ik zeg alleen maar "muissie aan de riem?" En hij staat stil of komt terug lopen. Gaat nooit ver weg want ze zijn mega aanhankelijk. TOTDAT ER EEN HERT VOORBIJ SPRINGT ;D ;D
Maar dan is Vos er ook vandoor hoor.

Een showlijn Whippet (ik heb renlijn, das wel tikkie hysterisch soms ::) ) zou echt wel passen!
Ik vind 12 kg nog best een flinke hond! Maar ja, ik zie ook Whippet reuen van 16 kg. En dat is me eigenlijk te groot. Ik dacht ook wel in de showlijn te kijken ja. Of een combinatie show x ren. Maar stel nou he, dat ik 4 keer per week flink ga fietsen of steppen en de rest blijft onze muis aan de riem (wandelingen van 1,5 uur)? Heb ik dan een dood ongelukkige hond?
Door Hylos
Nee joh! Die Whippets zijn echt zo moeilijk niet.
Muis heeft het voordeel dat ie bij ons in de tuin zijn rondvlieg sessies kan doen maar verder volstaat een uur wandelen wel hoor.
Ze moeten gewoon elke dag éven 5 minuten die lange stelten met 100 km/u strekken. ;D Daarnaast gewoon lopen zoals elke andere hond, doe eens een hersenwerkje of laat ze ergens op knabbelen en dat slaapt wel.

En 12 kilo.. Muis is écht klein hoor. Nog kleiner gaat je denk ik tegenvallen tov de dalmaat? Vos is 8 kilo en laag bij de grond maar haar lichaam en kop is groter dan die van Muiske ::) Jammer dat je niet in de buurt woont, kon je hem eens een dagje lenen. :biggrin2:
Door Ina
Haha ... dan kom je bij de Italiaantjes Lizzy .... die zijn nog een maatje kleiner als een Whippet :biggrin2:

Maar met jou wandel/fiets idee zou die blonde langpoot van mij absoluut blij zijn hoor .... als ze tenminste uit mag slapen tot 10 uur ;D

Volgens mij is de gemiddelde windhond vele malen luier als een 'echte hond' .... het is een kat in een hondenjasje, qua luiheid, qua aandacht, qua energie, qua geluid (die van mij knort gewoon echt als je haar aait) qua om je benen kronkelen om gekriebeld te worden ....
Door kiara
Hylos schreef: di 27 aug 2024, 11:59 Nee joh! Die Whippets zijn echt zo moeilijk niet.
Muis heeft het voordeel dat ie bij ons in de tuin zijn rondvlieg sessies kan doen maar verder volstaat een uur wandelen wel hoor.
Ze moeten gewoon elke dag éven 5 minuten die lange stelten met 100 km/u strekken. ;D Daarnaast gewoon lopen zoals elke andere hond, doe eens een hersenwerkje of laat ze ergens op knabbelen en dat slaapt wel.

En 12 kilo.. Muis is écht klein hoor. Nog kleiner gaat je denk ik tegenvallen tov de dalmaat? Vos is 8 kilo en laag bij de grond maar haar lichaam en kop is groter dan die van Muiske ::) Jammer dat je niet in de buurt woont, kon je hem eens een dagje lenen. :biggrin2:
Ik heb nog nooit een Whippet in het echt gezien
Maar wat ik ervan gehoord en gelezen heb zijn ze erg lief en aanhankelijk. Bv de Galgo ook
Maar ja die is groot
En kwa vacht geen onderhoud lijkt mij.
Ze hebben het dacht ik wel gauw koud.

Hoe heten die grote ook alweer met beetje krul vacht
Door Lizzy
Hylos schreef: di 27 aug 2024, 11:59 Nee joh! Die Whippets zijn echt zo moeilijk niet.

Hoe groot is jouw tuin?

Ja, ik kan natuurlijk geen 100 km per uur steppen :biggrin2: (en ook geen 50). Dus 5 minuten per dag gek doen is hier lastig, tenzij ik hem in het bos even los durf te laten. Onze tuin is maar 400 m2. Voor Zoetermeerse begrippen heel groot maar voor een Whippet heel klein....

Ja, dat is zeker jammer hahaha!
Door Lizzy
Ina schreef: di 27 aug 2024, 12:34 Haha ... dan kom je bij de Italiaantjes Lizzy .... die zijn nog een maatje kleiner als een Whippet :biggrin2:

Maar met jou wandel/fiets idee zou die blonde langpoot van mij absoluut blij zijn hoor .... als ze tenminste uit mag slapen tot 10 uur ;D

Volgens mij is de gemiddelde windhond vele malen luier als een 'echte hond' .... het is een kat in een hondenjasje, qua luiheid, qua aandacht, qua energie, qua geluid (die van mij knort gewoon echt als je haar aait) qua om je benen kronkelen om gekriebeld te worden ....
Ja, die vind ik enig maar die vind ik te fragiel (Italiaantjes).

OK. Dus qua beweging zal het wel lukken. En de rest klinkt gewoon nog steeds fantastisch. Wij hadden ook bijna een Whippet gehad he. Helaas, er werd 1 reu te weinig geboren.... Was dat niet het geval geweest (en ik mocht switchen naar een teef maar dat wilde ik niet) : dan hadden we Sjoerd niet gehad.
Door Hylos
Lizzy schreef: di 27 aug 2024, 14:18 Hoe groot is jouw tuin?

Ja, ik kan natuurlijk geen 100 km per uur steppen :biggrin2: (en ook geen 50). Dus 5 minuten per dag gek doen is hier lastig, tenzij ik hem in het bos even los durf te laten. Onze tuin is maar 400 m2. Voor Zoetermeerse begrippen heel groot maar voor een Whippet heel klein....

Ja, dat is zeker jammer hahaha!

Ik doelde er ook niet op dat je 100 km/u moest steppen hoor ;D ;D
Het zijn sprinters, geen marathon lopers. Ik denk dat je de meeste Whippets er geen plezier mee doet ze (lang) naast een step of fiets te laten rennen. Ze zijn erg explosief maar niet overmatig vol energie of zo.
Onze tuin is heel groot (3000m2) maar bij de oppas is de tuin mini en daar is hij ook altijd bekaf. Hij speelt met andere hondjes en rennen kun je ook wel door de mini tuin, het huis weer in, de bank over, via de stoel en dan in je mandje ploffen. :cool:

Ze zijn niet high maintenance! En ze kunnen echt wel los hoor. Meteen doen en oefenen met veel snoep. Ze blijven van nature graag bij je dus als je een stuk hebt waar het even kan.. mep je daar 20 x een tennisbal heen en weer en dan wandel je aangelijnd lekker verder. :P

Zal wel eerlijk zeggen dat ik het wel een nadeel vind dat Muis in spel ook getriggerd wordt door beweging en lang niet alle honden die manier van spel leuk vinden. Whippets kunnen wat opdringerige pestkoppen zijn zegmaar, vooral de renlijnen. Maar ik ken ze ook die dat totaal niet hebben. Oh en het aanhankelijke is lief en leuk maar alleen zijn is niet zijn ding (hij kan het inmiddels prima een paar uren gelukkig) en ze lopen je overal achterna. Das wel echt een Whippet dingetje.
Door zurca
Als je destijds al zo zeker was van een Whippet, waarom dan nu de twijfel?

Tous was dan geen Whippet maar wel windhond, die leek geen probleem te hebben met het aan de lijn zitten. Wij deden wel veel met hem maar eens een dag rustig aan was geen probleem.
Ik vond het crossen in de tuin wel eng, op zo'n klein stuk ging hij al best hard en onbezonnen en de tuin had wel obstakels, ik vond het doodeng...maar goed, Ziggy op een leeg strand met 65 km/u vond ik ook eng. Ze gaan zo hard...
Door Ina
Lizzy schreef: di 27 aug 2024, 14:28 Ja, die vind ik enig maar die vind ik te fragiel (Italiaantjes).

OK. Dus qua beweging zal het wel lukken. En de rest klinkt gewoon nog steeds fantastisch. Wij hadden ook bijna een Whippet gehad he. Helaas, er werd 1 reu te weinig geboren.... Was dat niet het geval geweest (en ik mocht switchen naar een teef maar dat wilde ik niet) : dan hadden we Sjoerd niet gehad.
Ahhhh , lucky Sjoerd :smitten:
Ik begrijp wel een beetje je 'angst' hoor qua windhonden .... maar ik blijf erbij, die blonde van mij is luier als die zwarte.....zelfs nu nog nu Misty 15 is loopt zij veel fanatieker de wandelingen .... en ook langer.

En die blonde van ons loopt nooit los (behalve op het strand als het niet te druk is, en op vakantie, dan boeken we altijd iets met een mega tuin en veilige omheining)
Hier in de buurt loopt ze zichzelf dood, die krijgt een waas en ziet niks meer....., dus helaas pindakaas, dan maar aan de flex en dat vindt ze helemaal prima.
Maar ik ken er legio die ook in de woonwijk prima los kunnen en keurig meewandelen met de baas .... wij hebben gewoon een draak gekregen, maar het retourlabel was kwijt ;D
Door Siberienne
Is de podenco maneto eigenlijk al eens langs gekomen? Als optie? Geen echt ras, wel klein, weinig vachtonderhoud. Maar misschien al lang geweest en afgeserveerd ;) dan gewoon negeren dit.
Door Ina
kiara schreef: di 27 aug 2024, 18:05 Gewoon een vraag
Mogen windhonden überhaupt wel los?
"er bestaat geen aparte wetgeving (meer) voor windhonden. Dus … ja, u mag uw galgo los laten lopen, maar u zult net zoals u dat met iedere andere hond dient te doen, rekening moeten houden met de flora- en faunawet en eventuele algemene plaatselijke verordeningen (APV's)"

Vroeger was het wel verboden om de zogenaamde 'lange honden' los te laten lopen en konden ze ook inbeslag worden genomen als 'werktuig'.
Dat is gelukkig aangepast, tegenwoordig mogen ze los (en zijn de eigenaren hopelijk zelf slim genoeg om te weten dat ze met een jachthond lopen)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door