Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Lizzy schreef: ma 26 aug 2024, 08:58 Ja, doe mij een huis met 2000 m2 grond en er komt gelijk weer een Dalmaat bij ;D
Ik weet bij ons in de buurt nog wel wat mogelijkheden voor (naar verhouding) een zakcentje. :biggrin2:
Door Cindy de Wolf
Anne in Zweden schreef: ma 26 aug 2024, 20:41 Ik weet bij ons in de buurt nog wel wat mogelijkheden voor (naar verhouding) een zakcentje. :biggrin2:
O zou zoiets zooooooo graag willen; zeg maar hartenwens.

Net terug van 4 weken Ardennen...Nou dan wordt Den Haag er zeker niet beter op voor mij....
Door zurca
kiara schreef: ma 26 aug 2024, 19:49 Nee dat hoef ik ook niet dat geblaf steeds
Ik kom even niet op de naam van het ras
Maar lijkt op corky voor maat maar o zoveel blaffen.
Maar volgens mij doen veel kleine hondjes dat ::)
De Västgötaspets?
Door zurca
Lizzy schreef: za 24 aug 2024, 22:00 Ja, dat wil ik dus zelf kunnen dus moet ik zelf iedere 6 maanden plukken.... Kijk met de vachtverzorging van de Dalmaat is het makkelijk. Daar doe ik namelijk zoveel aan als niks :biggrin2:
Ik zou het ook zelf willen kunnen, puur alleen omdat Pippa het echt niet leuk vind naar de trimsalon. Maar het is een best intensief klusje en ik heb pees/gewricht problemen met mijn duim. Dus dat wordt m niet. Maar we hebben een nieuwe trimsalon sinds we verhuisd zijn, ik mag erbij blijven en zij is supersnel. Met een klein uurtje staan we weer buiten. Alleen plukken en klaar.
Door Kim_S
Anne in Zweden schreef: ma 26 aug 2024, 20:41 Ik weet bij ons in de buurt nog wel wat mogelijkheden voor (naar verhouding) een zakcentje. :biggrin2:
Ik kan deze buurt van harte aanbevelen :biggrin2:

Net als de Border terriër van Tanna trouwens :D

Ik zeg win-win :cool:
Door Lizzy
zurca schreef: ma 26 aug 2024, 22:03 De Västgötaspets?
Nope. "is soms zelf enorm vocaal en dit kan variëren van piepen, neuriën, zingen, huilen zoals de wolven doen tot blaffen in alle toonhoogten en volumes". En ik heb ze "in het echt meegemaakt" en ik kan zeggen dat het "enorm vocaal" klopt. En ze zijn knap waaks. Ik vind die combinatie niet fijn.
Door Lizzy
Oh, staan er weer leuke huisjes te koop? Ik wil wel. Leo wil niet. Die haaaaat koude (en wil liefst in een land met een tropisch klimaat gaan wonen - waar ik echt gillend gek weg zou rennen).
Door Kim_S
Lizzy schreef: di 27 aug 2024, 08:07 Oh, staan er weer leuke huisjes te koop? Ik wil wel. Leo wil niet. Die haaaaat koude (en wil liefst in een land met een tropisch klimaat gaan wonen - waar ik echt gillend gek weg zou rennen).
Ik haaaaaat ook koude. Echt heel erg. En ik zou dus echt zo alles neergooien en daar gaan wonen, als de kinderen mee zouden willen. Voor mij weegt al het andere daar wel op tegen maandenlang winter. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Drenthe is vast ook heel leuk :biggrin2:
Door Kim_S
Lizzy schreef: di 27 aug 2024, 08:38 Maar hoe dan Kim?

Nou, laat me dan maar die leuke huisjes zien die voor weinig te koop staan ;D
Ik heb geen idee hoe, want hier in Duitsland piep ik al als het binnen 20 graden is…

Het is gewoon het gevoel dat ik daar heb. Fijne plek, nog fijnere mensen, rust, ruimte, blije hondjes, blije echtgenoot (die is doodongelukkig als ie in Duitsland is)…
En ik moet zeggen dat we nu een paar keer daar geweest zijn met veel sneeuw en kou, en dat het eigenlijk zo vreselijk nog niet was. Als we buiten zijn dan zijn we bezig en is het daardoor niet zo heel koud, en binnen is de kachel aan.
Nou hebben wij bijvoorbeeld niet de hele dag de deur open staan, maar wel een deel van de dag om te luchten natuurlijk. Ik red me er best mee eigenlijk.

Sneeuw ruimen en zo is natuurlijk wel een klus. En je moet genoeg droog hout hebben voor de kachel. En spikes onder je schoenen om niet constant op je muil te gaan ::) En ook spikes onder je autobanden :biggrin2:
Maar als ik dan weer een wandelingetje doe met onze buurvrouw, en (tegenwoordig grotendeels in het Zweeds) over koetjes en kalfjes klets met haar, mag het van mij best -25 zijn.
Door kiara
Drenthe Lizzy zo mooi en rustig hier ( mits je een leuk klein dorpje treft)
Wil nooit meer terug.
Staan hier ook mooie leuke huizen te koop cq boerderijtjes. Dan kan je nog wel dalmatiërs houden :biggrin2:
Door Hylos
Je moet gewoon een Muis ;D
Voor een Whippet is het een ukje met zijn 12 kilo en ja, het is wel een zichtjager. Maar het voordeel is dat ze ook zó weer terug zijn.
Muis loopt veel los want hij luistert verder heel goed. Ik zeg alleen maar "muissie aan de riem?" En hij staat stil of komt terug lopen. Gaat nooit ver weg want ze zijn mega aanhankelijk. TOTDAT ER EEN HERT VOORBIJ SPRINGT ;D ;D
Maar dan is Vos er ook vandoor hoor.

Een showlijn Whippet (ik heb renlijn, das wel tikkie hysterisch soms ::) ) zou echt wel passen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door