Wat fijn dat je weer een aantal kipperds een goed leven hebt gegeven, Frodo! Altijd weer iets om blij van te worden!
En Milly, wat sneu dat Willemien slachtoffer is geworden van een roofvogel, en dat Willem zo'n onaardige jongen is geworden.

Dan doe je zo je best om ze van begin af aan een prachtig leven te geven, en dan dit... Echt jammer.
Wij hebben er sinds enkele weken ook 8 kipjes bij, 7 Cream Legbars en 1 grijsgespikkeld iets. Ze komen van de buren, die de input-outputratio niet meer voldoende vonden (= de hele winter kosten voor (veel) stroom en voer, maar geen enkel eitje). We wilden eigenlijk weer 5 ex-fabriekkipjes gaan halen in mei, om de vijf die we nog hadden (drie koninginnen en de CL'letjes Alma en Selma) aan te vullen, maar toen kwamen de buren dus met de vraag of wij de acht van hen wilden hebben. 13 is eigenlijk meer dan ik zou willen ivm de grootte van de winterstal, maar ach, CL's zijn niet zo groot en 's winters zijn ze toch niet zo actief. Inmiddels zijn de nieuwelingen alweer een week of 3 hier, en het gaat uitstekend. Al na één nacht hebben we ze met de overige 5 samengezet en dat ging van begin af aan prima. Ze waren natuurlijk wel even van de leg, maar de afgelopen week begonnen we al 5-6 en soms 7 eitjes per dag te krijgen, en vandaag maar liefst 9 (waarvan 2 van de koninginnen). Ze willen wel allemaal in hetzelfde nest werpen (een overdekt kattentoilet met hooi erin, ze stonden echt in de rij ervoor, ik moest zo lachen

) wat nogal een gebelgd gekakel oplevert, maar ik heb nog twee overdekte kattentoiletten in het hok gezet en hoop dat ze nu tevreden zijn.
Kortom, hier gaat ie goed. Ik hoop met die van jullie ook!