Dat moet je gewoon doen. Ga je veel plezier aan hebben.
En wat heb je te verliezen? Je kan het gewoon proberen.
En idd, de grond steeds bedekt houden met mulch. Zowel bruin als groen materiaal en dan gaat het bijna vanzelf.
Als de helft gras is, is dat super handig, je legt het maaisel gewoon tussen je planten. Laat het onkruid dat je wiedt er gewoon tussen verdrogen, tenzij het al in het zaad staat. En mengt dat met wat bladeren en wat je uit Joris zijn bak haalt qua strooisel, en dat gaat prima werken.
Houdt de grond vochtig en kruimelig, geeft compost en humus ter plaatse, bevoordeelt het bodemleven waardoor je grond voedzaam en luchtig is waardoor overdreven water ook weg kan. En het remt onkruidgroei waardoor je veeeel minder moet wieden.
Als je zaait moet de mulch even aan de kant. Eens de zaailingen een paar cm groot zijn, kan die er terug tussen. Maar als je voorzaait, kan je de plantjes gewoon planten en al meteen wat mulch ertussen. Dan kunnen de wortels ook sneller 'pakken' en groeit de plant sneller terug door.
Bedekte grond beschermt ook tegen sommige schadedieren zoals de wortelvlieg die van kale grond houdt.
En als je geurige kruiden als mulch gebruikt kan je insecten ook misleiden. Peterselie tussen de Kool vb. Werkt een beetje hetzelfde als wortels en uien rij om rij af te wisselen omdat die elkaars plaagdieren afschrikken.
Bessenstruiken zijn de kindjes hier ook gek van. Aalbes, framboos, blauwe bes.
En aardbeien uit de tuin zijn ongeëvenaard. Dat is een jaarlijks feestje.
Trouwens, als je nog wat fruitbomen ed wil, lijkt me dat stukje al eerder te klein dan te groot.

Mijn kippenren is 50m2 om je een idee te geven, als je je die nog voor kan stellen. Dus 66m2 is niet zoveel groter. Als je dan al een deel gras doet en een kasje, wordt dat een goed te onderhouden stukje voor de rest.
En tomaten zijn idd ook zo leuk en lekker uit eigen tuin!
Je moet even leren dieven en grondig opbinden, maar dan zijn ze al snel verslavend.
Ik heb geen moestuin dit jaar, maar wel een hoop tomatenplanten. Dat vind ik zo heerlijk en ontspannend.