Sorry!
Maar het is zo grappig

Ik hoop dat het gauw over gaat, deze fase!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kaio schreef: ↑vr 14 jun 2024, 09:17Bwah. Slopen valt bij Emma goed mee. Quin is wel een sloper, maar dat is niet puberteit maar vervelende puppy wezen. Emma haar pubergedrag uit zich in met momenten wat slechter luisteren en explosiviteit. Ze lijkt ook meer honger te hebben en steelt makkelijker, maar dat komt ook omdat ze eindelijk met wat minder eten toekomt om niet te dun te zijn, dus ze ook minder krijgt.![]()
Ja en ik heb altijd de afstandsbediening opgeruimd. 1x vergetenGelijk afgestraft he.
Even later kwam ie met een waterwerkschoen aanzetten. ( wrslijk afgehaald buiten) Die was gelukkig nog heel . Maar kon de 2e toch niet vinden. 1000 stukjes? Maar goed daar heeft hij dan weer meegeholpen met zoeken, kwam uit de bosjes met de 2eNog heel ook
![]()
Maar de meesten hebben (nog) redelijk brave pubers zo te lezen , wij hebben gewoon weer Bob de verbouwer.![]()
( goed dit was te verwachten met zijn karakter)
frodo quin schreef: Bwah. Slopen valt bij Emma goed mee. Quin is wel een sloper, maar dat is niet puberteit maar vervelende puppy wezen. Emma haar pubergedrag uit zich in met momenten wat slechter luisteren en explosiviteit. Ze lijkt ook meer honger te hebben en steelt makkelijker, maar dat komt ook omdat ze eindelijk met wat minder eten toekomt om niet te dun te zijn, dus ze ook minder krijgt.Ja dat is wel anders ja. Lemmy is exht van pup naar puber gegaan. De meeste van onze pups hebben rond 10 maanden een sloopfase doorlopen. Gelukkig meestal niet te lang , max een paar maanden. Puberen doen ze langer daar mogen we tot 3 jaar voor uittrekken
Zo heeft is ze eens door het lint gegaan omwille van skatende kinderen. Gelukkig zat de lijn onder en langs mij en rond een muurtje waar we op zaten. Met nog eens mijn armen rond haar zijn ongelukken vermeden, maar ik kan garanderen dat ze anders geen splinter van dat skateboard had heel gelaten. Het kind erop zou ze denk ik niet opzettelijk gemold hebben, maar die zou er denk ik toch ook niet geweldig uit gekomen zijn ondanks dat ze gek is op kinderen.
Toen ze iets aanspreekbaar was zijn we weggegaan. Toen we boven waren (pleintje was lager dus we moesten trap op) besloot een idioot nog wat te pesten door te blaffen. Gelukkig heb ik dus gewacht tot ze dus weer iets of wat bij zinnen was, want anders waren we de reling over gevlogen. Nu luisterde ze nog toen ik stop riep.
Dat is zowat de meest extreme uitbarsting dat we tot nu toe gehad hebben. Dus ja geen lastige puber over het algemeen, maar ze heeft haar momenten... Gek op kinderen en nooit eerder problemen gemaakt van skaten.
Nu is dat explosieve ook gewoon wie ze is hoor. Het is eerder dat ze wat sneller overprikkelt geraakt.
frodo quin schreef:Die sierpleister is toch niet giftig hoop ik?Mwoah zal vast niet de bedoeling zijn dat je het eet.
Spookje hoor. Hier is het de afgelopen week beperkg tot mijn haarborstel en plasieken zakje ed.
Kim_S schreef: ↑di 09 jul 2024, 12:44 Is dat dan niet een soort verlatingsangst, als hij dit doet als je (even) weg bent? Of doet hij het ook als je er bij bent?Zou zeker kunnen. Emma sloopt ook enkel vanuit verlatingsangst. Ben ik in de tuin en is het haar te warm, dan ligt ze gerust binnen met de deur open. In de nacht ook geen probleem, ben ik in bad, blijft ze gewoon in de zetel liggen, maar ga ik boodschappen doen of ben ik enkele uren weg, dan is het vaak prijs. Neem ik Quin wel mee, dan is het nog meer stress. Niet dat ze niet zonder Quin kan, dat is het probleem niet. Maar dat Quin dan aandacht krijgt en zij niet wel. Ze geraakt daar ook van overstresst bij bezoek.
Het kan natuurlijk dat hij het moeilijk vindt om zonder jou te zijn.
Heeft Bruun ook gigantisch last van trouwens, niet eens echt het alleen zijn maar het feit dat bepaalde personen weg zijn bijvoorbeeld. De baas en de kinderen mogen tegelijk weg, of ik en de kinderen. En voor eventjes kunnen de baas en ik ook wel weg, als de kinderen thuis zijn, maar dat vindt hij al veel moeilijker. Atz mag helemaal niet weg zonder Bruun, dat is altijd drama.
Het stomme is, dat hij in de tuin prima een paar uur alleen kan zijn. Zo lang iedereen maar wel in huis is![]()