Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
Kaio schreef: vr 14 jun 2024, 09:17 :2funny:

Ja en ik heb altijd de afstandsbediening opgeruimd. 1x vergeten ::) Gelijk afgestraft he.

Even later kwam ie met een waterwerkschoen aanzetten. ( wrslijk afgehaald buiten) Die was gelukkig nog heel . Maar kon de 2e toch niet vinden. 1000 stukjes? Maar goed daar heeft hij dan weer meegeholpen met zoeken, kwam uit de bosjes met de 2e ;D Nog heel ook :D

Maar de meesten hebben (nog) redelijk brave pubers zo te lezen , wij hebben gewoon weer Bob de verbouwer. :biggrin2:
( goed dit was te verwachten met zijn karakter)
Bwah. Slopen valt bij Emma goed mee. Quin is wel een sloper, maar dat is niet puberteit maar vervelende puppy wezen. Emma haar pubergedrag uit zich in met momenten wat slechter luisteren en explosiviteit. Ze lijkt ook meer honger te hebben en steelt makkelijker, maar dat komt ook omdat ze eindelijk met wat minder eten toekomt om niet te dun te zijn, dus ze ook minder krijgt.

Zo heeft is ze eens door het lint gegaan omwille van skatende kinderen. Gelukkig zat de lijn onder en langs mij en rond een muurtje waar we op zaten. Met nog eens mijn armen rond haar zijn ongelukken vermeden, maar ik kan garanderen dat ze anders geen splinter van dat skateboard had heel gelaten. Het kind erop zou ze denk ik niet opzettelijk gemold hebben, maar die zou er denk ik toch ook niet geweldig uit gekomen zijn ondanks dat ze gek is op kinderen.

Toen ze iets aanspreekbaar was zijn we weggegaan. Toen we boven waren (pleintje was lager dus we moesten trap op) besloot een idioot nog wat te pesten door te blaffen. Gelukkig heb ik dus gewacht tot ze dus weer iets of wat bij zinnen was, want anders waren we de reling over gevlogen. Nu luisterde ze nog toen ik stop riep.

Dat is zowat de meest extreme uitbarsting dat we tot nu toe gehad hebben. Dus ja geen lastige puber over het algemeen, maar ze heeft haar momenten... Gek op kinderen en nooit eerder problemen gemaakt van skaten.

Nu is dat explosieve ook gewoon wie ze is hoor. Het is eerder dat ze wat sneller overprikkelt geraakt.
Door Kaio
Floef heeft de waslijn kapot getrokken, aan het waterwerktuig wrslijk, dus het waterwerktuig van Zino is aan flarden >:(

Wie biedt? :P

frodo quin schreef: Bwah. Slopen valt bij Emma goed mee. Quin is wel een sloper, maar dat is niet puberteit maar vervelende puppy wezen. Emma haar pubergedrag uit zich in met momenten wat slechter luisteren en explosiviteit. Ze lijkt ook meer honger te hebben en steelt makkelijker, maar dat komt ook omdat ze eindelijk met wat minder eten toekomt om niet te dun te zijn, dus ze ook minder krijgt.

Zo heeft is ze eens door het lint gegaan omwille van skatende kinderen. Gelukkig zat de lijn onder en langs mij en rond een muurtje waar we op zaten. Met nog eens mijn armen rond haar zijn ongelukken vermeden, maar ik kan garanderen dat ze anders geen splinter van dat skateboard had heel gelaten. Het kind erop zou ze denk ik niet opzettelijk gemold hebben, maar die zou er denk ik toch ook niet geweldig uit gekomen zijn ondanks dat ze gek is op kinderen.

Toen ze iets aanspreekbaar was zijn we weggegaan. Toen we boven waren (pleintje was lager dus we moesten trap op) besloot een idioot nog wat te pesten door te blaffen. Gelukkig heb ik dus gewacht tot ze dus weer iets of wat bij zinnen was, want anders waren we de reling over gevlogen. Nu luisterde ze nog toen ik stop riep.

Dat is zowat de meest extreme uitbarsting dat we tot nu toe gehad hebben. Dus ja geen lastige puber over het algemeen, maar ze heeft haar momenten... Gek op kinderen en nooit eerder problemen gemaakt van skaten.

Nu is dat explosieve ook gewoon wie ze is hoor. Het is eerder dat ze wat sneller overprikkelt geraakt.
Ja dat is wel anders ja. Lemmy is exht van pup naar puber gegaan. De meeste van onze pups hebben rond 10 maanden een sloopfase doorlopen. Gelukkig meestal niet te lang , max een paar maanden. Puberen doen ze langer daar mogen we tot 3 jaar voor uittrekken

Ja dan heb je idd van die huh? momenten zoals met Emma. Er verandert ontzettend veel, niet alleen hormonaal maar ook in hun hersenen. En juist dat stukje beheersing is moeilijk dan. En dan is Emma nog een lab :biggrin2: ;)
Door frodo quin
En als dat al in het karakter zit moet je extra opletten om ongelukken te vermijden. Voordeel van dat ze opvallend scherp is is dat ik dat al weet van als ze enkele dagen bij mij is. Het zijn dus zaken waar al veel aan gewerkt is en het overvalt je niet ineens in de puberteit.
Maar toen met dat skateboard had ik nu wel echt niet zien aankomen. Zeker in het midden van de stad op een super druk plein, dan is ze altijd erg relaxed en in haar nopjes.

Labradors puberen ook tot hun drie. Had wel gedacht dat het wat gelijk liep met newfoundlanders. Ze hebben veel gemeen die canadezen al is een newfy dacht ik veel relaxter en gemoedelijker.

Emma sloopte ook als pup, maar minder dan quin en het hangt bij haar heel erg samen met spanning. Quin is meer van het alles kapot bijten wat ze tegen komt en ze is zich vaak van geen kwaad bewust. Die is eigenlijk super braaf als ze het snapt.
Door Kaio
Stoute floef is afgelopen week ook nog flink bezig geweest: ergste schade waterwerktuig van Zino wat vantevoren vanFozzy was
>:( ::)
En die krengen zijn duur zucht. Gelukkig heeft ie het geleende tuig voor hem heel gelaten .
20240617_214207.jpg
20240617_214207.jpg (2.15 MiB) 1636 keer bekeken
Daarnaast lag er al iets op tafel omdat we nog wat gaatjes moesten vullen ::)
20240625_121045.jpg
20240625_121045.jpg (3.68 MiB) 1636 keer bekeken
Gewoon lekker trots bij kijken ook he

En oja de sok die Oli om heeft is ook al de 2e van gesneuveld
Door frodo quin
Die sierpleister is toch niet giftig hoop ik?

Spookje hoor. Hier is het de afgelopen week beperkg tot mijn haarborstel en plasieken zakje ed.
Door Kaio
frodo quin schreef:Die sierpleister is toch niet giftig hoop ik?

Spookje hoor. Hier is het de afgelopen week beperkg tot mijn haarborstel en plasieken zakje ed.
Mwoah zal vast niet de bedoeling zijn dat je het eet.
Maar als ie al wat binnengekregen had was het niet veel in ieder geval. Tube was nog vol eigenlijk
Hij is overigens ook zichzelf .
Zal vast ook vies zijn.
Door Kaio
Nou blijkbaar was de lamp "omgevallen" toen ik eens ff weg was......
20240703_190717.jpg
20240703_190717.jpg (4.71 MiB) 1512 keer bekeken
IMG-20240703-WA0013.jpeg
IMG-20240703-WA0013.jpeg (2.02 MiB) 1512 keer bekeken

Hij doet het wel nog, ;D blijkbaar prefereert hij de minimalistisch industriële look ..... ::)
20240709_091233.jpg
20240709_091233.jpg (635.58 KiB) 1512 keer bekeken
En hij was ook zo superblij :doh:

Dit is denk ik de ergste die we hebben gehad .
Fozzy had destijds gordijnen en stangen naar beneden gesprongen , maar dat was per ongeluk
Volgende keer chiuaha ;D
Door - pien -
'Hij prefereert een minimalistische industriële look' ;D

(ik weet weer waarom ik altijd (halve) bejaarden adopteer :biggrin2: )
Door hannabelgje
Bob kan er hier ook wat van hoor. Misschien hier volgende x ook chihuahua.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Kim_S
Is dat dan niet een soort verlatingsangst, als hij dit doet als je (even) weg bent? Of doet hij het ook als je er bij bent?
Het kan natuurlijk dat hij het moeilijk vindt om zonder jou te zijn.

Heeft Bruun ook gigantisch last van trouwens, niet eens echt het alleen zijn maar het feit dat bepaalde personen weg zijn bijvoorbeeld. De baas en de kinderen mogen tegelijk weg, of ik en de kinderen. En voor eventjes kunnen de baas en ik ook wel weg, als de kinderen thuis zijn, maar dat vindt hij al veel moeilijker. Atz mag helemaal niet weg zonder Bruun, dat is altijd drama.
Het stomme is, dat hij in de tuin prima een paar uur alleen kan zijn. Zo lang iedereen maar wel in huis is ::)
Door frodo quin
Kim_S schreef: di 09 jul 2024, 12:44 Is dat dan niet een soort verlatingsangst, als hij dit doet als je (even) weg bent? Of doet hij het ook als je er bij bent?
Het kan natuurlijk dat hij het moeilijk vindt om zonder jou te zijn.

Heeft Bruun ook gigantisch last van trouwens, niet eens echt het alleen zijn maar het feit dat bepaalde personen weg zijn bijvoorbeeld. De baas en de kinderen mogen tegelijk weg, of ik en de kinderen. En voor eventjes kunnen de baas en ik ook wel weg, als de kinderen thuis zijn, maar dat vindt hij al veel moeilijker. Atz mag helemaal niet weg zonder Bruun, dat is altijd drama.
Het stomme is, dat hij in de tuin prima een paar uur alleen kan zijn. Zo lang iedereen maar wel in huis is ::)
Zou zeker kunnen. Emma sloopt ook enkel vanuit verlatingsangst. Ben ik in de tuin en is het haar te warm, dan ligt ze gerust binnen met de deur open. In de nacht ook geen probleem, ben ik in bad, blijft ze gewoon in de zetel liggen, maar ga ik boodschappen doen of ben ik enkele uren weg, dan is het vaak prijs. Neem ik Quin wel mee, dan is het nog meer stress. Niet dat ze niet zonder Quin kan, dat is het probleem niet. Maar dat Quin dan aandacht krijgt en zij niet wel. Ze geraakt daar ook van overstresst bij bezoek.

Bij haar is oppas ook geen echte verbetering. Ze doet niet echt iets mis, maar blijft wel wachten tot ik er ben en toen ze nog naar de oppas ging op dagen dat ze niet mee kon gaan werken heeft ze een blaasontsteking gekregen en was ze onzindelijk.
Door El_Kato
Whahahaha ehem ik bedoel natuurlijk oooh jeetje ::) Maar dat poepige hoofd erbij ;D

Maare wat een draak zeg :o Dex heeft ook een periode gehad dat er altijd wat gesloopt werd als wij even uit beeld waren. Geen idee meer hoe lang maar gelukkig niet al te lang en gelukkig niet zo erg…
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door