Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
Hij heeft pijn in zijn rechterschouder. Onbekend wat de oorzaak is. Hij heeft daar dus een kuur phen-pred voor gekregen. Voor zo'n jonge hond vind ik dat nogal heftige pillen eigenlijk. Ik twijfel of ik deze wel aan hem wil geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Jeetje. Nou dat vind ik dus ook wel heel heftig. En ik zou ze niet geven, heel eerlijk en al helemaal niet zonder exact te weten wat de oorzaak is! Wat een gekkigheid! Je gaat toch zo'n jonge hond niet op de prednison/NSAID zetten, zonder goed in kaart te hebben waarom (en als je wel weet waarom is dit ook niet een eerste of tweede keus middel in mijn beleving)? Je moet toch achter de oorzaak komen. Is het groeipijn, is het een verstuiking?

Sjoerd heeft een keer een rare sliding in de modder gemaakt als pup. Met als gevolg manken in zijn voorpoot. Het was mazzel dat ik het zag, anders had ik ook niet geweten wat er was gebeurd. Ik ben naar Ingrid van Alten geweest en zij had razensnel door waar de pijn zat. Ze heeft hem behandeld, ook met laser, het herstel heeft een paar weken geduurd maar hij was er daarna wel voor 100% vanaf.

https://www.ingridvanalten-osteopathie.nl/index-2.html

Ze woont best diep in Brabant, misschien is het voor jou goed te doen. Zij is dierenarts en is ook goed in het stellen van een diagnose (en stuurt je voor een MRI als ze dat nodig vindt).
Nou bij Oli hebben we pas phenpred gekregen nadat alle andere pijnstillers niks leken te doen. (en dat is een oude hond en oorzaak pijn bekend)
Vraag me ook echt af of dat nu het middel is om meteen te geven. Normaal geef je een "normale" pijnstiller en kijkt of het wat doet en na een paar dagen de pijn dan weg is.
Kaio schreef: vr 05 jul 2024, 13:38 Nou bij Oli hebben we pas phenpred gekregen nadat alle andere pijnstillers niks leken te doen. (en dat is een oude hond en oorzaak pijn bekend)
Vraag me ook echt af of dat nu het middel is om meteen te geven. Normaal geef je een "normale" pijnstiller en kijkt of het wat doet en na een paar dagen de pijn dan weg is.
Dat was ook mijn ervaring met Brammetje : pas als alle andere middelen niet (meer) werken.
Beterschap voor Bob!
Door hannabelgje
Gisteren de osteopaat gesproken en die ziet graag een week nsaid en indien niet over foto's laten maken. Omdat er 5 wkn geleden bij haar al wat te merken was aan zijn schouder vindt ze het te lang duren en maakt ze zich een beetje zorgen.
We gaan zo novacam ophalen.

Door Lizzy
hannabelgje schreef: wo 10 jul 2024, 17:03 Gisteren de osteopaat gesproken en die ziet graag een week nsaid en indien niet over foto's laten maken. Omdat er 5 wkn geleden bij haar al wat te merken was aan zijn schouder vindt ze het te lang duren en maakt ze zich een beetje zorgen.

Ja, het duurt ook wel lang. Ik vind het niet onverstandig, foto's maken (bij geen verbetering). Heeft ze geen laser behandeling gegeven? Dat werd bij Sjoerd wekelijks herhaald.
Door charmed
Mijn ervaring is, dat kalk vanuit leidingwater in het gewricht is gekomen. Kalk zijn scherpe metaaldeeltjes, vanuit de leidingen, het lichaam in. Deze kunnen zich gaan nestelen in de gewrichten. Ik geef mijn honden nu al jaren geen leidingwater meer, en wat een genot is dat. Om deze kalk deeltjes te ontgiften kun je alpha Liponzuur 400 mg geven aan je hond. Alpha liponzuur lost kleine metaaldeeltjes, volledig op en dat wordt weer uitgeplast. Hopenlijk heb je hier iets aan.
hannabelgje schreef: wo 10 jul 2024, 17:03 Gisteren de osteopaat gesproken en die ziet graag een week nsaid en indien niet over foto's laten maken. Omdat er 5 wkn geleden bij haar al wat te merken was aan zijn schouder vindt ze het te lang duren en maakt ze zich een beetje zorgen.

Door pearlsofpassion
Kalk zijn geen metaaldeeltjes he.
Per definitie niet. Kalk is Kalk. Carbonaat, als vb calciumcarbonaat. Organische verbinding.
Metalen zijn andere chemische elementen. Ijzer, tin, koper, zink enz...
Door pike
Wou ook al schrijven, kalk is geen metaal. Je bedoet waarschijnlijk mineraal. Net als bv. magnesium, kalium, natrium. Bij volwassen mensen vanaf ca. 40 jaar komt kalkafzetting in de schouderpezen voor, de oorzaak daarvan is onbekend maar het wordt gezien als een soort slijtageproces door ouderdom. Eventueel voortdurende overbelasting kan ook. Genetische factoren kunnen een rol spelen. Een foto of echo laat een dergelijke verkalking duidelijk zien. Ik neem aan dat je hier op doelt. Maar dat leidingwater hier een rol in speelt vind ik toch bijzonder twijfelachtig.
Door hannabelgje
Omdat we toch problemen blijven houden met Bob is hij vandaag op de foto geweest bij de dierenarts. Vermoeden is dat hij een los stukje bot in zijn elleboog heeft. Om het zeker te weten moet hij dinsdag een ct scan.
Het zou wel een hele hoop verklaren. Zijn bijtgedrag, het gaan liggen tijdens het wandelen enz.
Achteraf hadden we hem toch beter kunnen verzekeren

Door Lizzy
hannabelgje schreef: do 21 nov 2024, 16:06 Omdat we toch problemen blijven houden met Bob is hij vandaag op de foto geweest bij de dierenarts. Vermoeden is dat hij een los stukje bot in zijn elleboog heeft. Om het zeker te weten moet hij dinsdag een ct scan.
Het zou wel een hele hoop verklaren. Zijn bijtgedrag, het gaan liggen tijdens het wandelen enz.
Achteraf hadden we hem toch beter kunnen verzekeren Afbeelding

Oh bah, wat vervelend!! Jeetje ja, ik snap he-le-maal dat je nu denkt "had ik maar...". Achteraf is een koe in de ..... kijken maar ik begrijp zo dat je baalt. Ik hoop dat het meevalt. Sterkte dinsdag! Ik ga heel hard voor jullie duimen!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door