WTF?????? Waar zijn ze gebleven? Wij gebruiken natuuuuuurlijk geen gif maar de buren (voor zover ik weet dan he) ook niet. De gemeente Z'meer ook niet. Waar zijn ze?

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
eelke schreef: ↑ma 24 jun 2024, 20:55 In mijn passiebloem bossage, denk ik. Hier heel veel bijen (ik schrik van ze, want ik verdenk elk zoemend beest van wesp-zijn tot het tegendeel bewezen is).Oh wat heerlijk! Ik hoop dat het zo blijft! Wij hebben erg veel planten in de tuin speciaal voor bijen en hommels, allemaal biologisch. Maar hier is het echt dat je ze op 1 hand kan tellen.
MarijeEnBoomer schreef: ↑di 25 jun 2024, 11:07 Heb je veel slakken?Wij hebben een hommelnest in een vogelhuisje. Gelukkig daar nog geen slakken in de buurt gezien.
Ik heb allemaal bijenhotels en die waren druk bezet…..
Toen kwamen de slakken en aten alle larven op![]()
Aanzienlijk minder bijen dan andere jaren op onze passiebloem bijvoorbeeld dus ik geef die kut slakken die met miljoenen zijn dit jaar de schuld!
Dood aan de slakken![]()
MarijeEnBoomer schreef: ↑di 25 jun 2024, 11:07 Heb je veel slakken?Ow, ik wist niet dat slakken dat deden. Hier ook massaal aanwezig.
Aanzienlijk minder bijen dan andere jaren op onze passiebloem bijvoorbeeld dus ik geef die kut slakken die met miljoenen zijn dit jaar de schuld!
Dood aan de slakken![]()
pike schreef: ↑di 25 jun 2024, 11:11 Witjes zitten nog in de pop. Die wachten ook op goed weer. Dagpauwoog heb ik de afgelopen weken veel rupsen van gezien. Die moeten dus nig groeien, verpoppen en vlinder worden. En gisteren een net uitgeslopen zandoogje: IMG_2600.jpegKlein witje heb ik wel al gezien. Een dagpauwoog ook 1 keer, maar dat is het voorlopig. Vorig jaar stikte het van de vlinders. Distelvlinder, dagpauwoog, witjes, zandoogje, koninginnenpage en dan nog enkele van wat ik niet weet wat het zijn
De rupsen:
IMG_2603.jpeg
MarijeEnBoomer schreef: ↑di 25 jun 2024, 11:07 Heb je veel slakken?Hoe kan een slak bij de eitjes of larven van metselbijen komen? De toegang tot de eitjes/larven zit toch dichtgemetseld
Dood aan de slakken![]()