Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gonny
sylvia schreef: Iki vind froggy trouwens lekker fris ruiken , ik vind het alleen niet zo'n goed schoonmaakmiddel , je vloer gaat ervan plakken .
;D ;D hier idem!!! ;D en...ik swiffer afentoe...luiewijvendoekkies..... ;D ;D
Door 202spots
bernergek schreef: Ik dweil eigenlijk altijd met schoonmaakazijn. Is dit schadelijk voor de honden?
Witte azijn is denk ik de "veiligste" schoonmaakmiddel wat er bestaat.
Word door veel mensen ook als allesreiniger gebruikt.
Ik gebruik 't wel in water om de ramen te lappen,maar niet echt als schoonmaakmiddel.
Laatst gewijzigd door mahuni op do 07 jul 2005, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
sylvia schreef: Zo zie je maar hoe zo een l*lverhaal een eigen leven gaat leiden.
Yup....je hebt gelijk!!
Door Lizzy
Ik ben eigenwijs want ik ben het hier toch niet helemaal mee eens. Swiffer is zooi. Het slaat op je ogen en het slaat op je luchtwegen. Het is eerste klas reinigingsbocht. Net als alle reinigingsbocht. Dat wel. Maar goed, bocht is en blijft bocht en ik vind dus dat je je vloer niet schoon moet maken met een schoonmaakmiddel dat je honden ook binnen krijgt. Al is het dan niet rechtstreeks. Er staat niet voor niets op alle reinigingsmiddelen dat je het uit de buurt moet houden van kinderen en dat je het niet in moet slikken. Maar we reinigen er wel onze vloer mee, laten onze honden daarover heen lopen en op liggen, terwijl we weten dat onze honden hun vacht likken......
Door gonny
bij het uit de buurt houden van kinderen bedoelen ze volgens mij mee, dat ze het niet moeten drinken...als ik dweil gaan de honden 9 van de 10 keer naar buiten en mogen ze naar binnen als de vloer droog is..... niks geen problemen hier. nooit gehad ook. ;)
de kids kropen toch ook over mn gedweilde vloer....
Door Lizzy
gonny schreef: bij het uit de buurt houden van kinderen bedoelen ze volgens mij mee, dat ze het niet moeten drinken...als ik dweil gaan de honden 9 van de 10 keer naar buiten en mogen ze naar binnen als de vloer droog is..... niks geen problemen hier. nooit gehad ook. ;)
de kids kropen toch ook over mn gedweilde vloer....
Maar als dat schoonmaakmiddel is opgedroogd wil het niet zeggen dat de stoffen van het schoonmaakmiddel weg zijn! En kind kruipt over de vloer maar likt niet aan de knieen. Tenminste, niet dag in dag uit, jaar in jaar uit. En dat doet je hond wel.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 07 jul 2005, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
Lizzy schreef: Ik ben eigenwijs want ik ben het hier toch niet helemaal mee eens. Swiffer is zooi. Het slaat op je ogen en het slaat op je luchtwegen. Het is eerste klas reinigingsbocht. Net als alle reinigingsbocht.
Waar ben je 't niet mee eens Lizzy?
Ik gebruik ook geen Swiffer,dus ik weet niet hoe ik of mijn honden erop reageren.
Maar ik word dat hele fabeltje gewoon zat.
Ik ben het met Syll eens wanneer ze schrijft dat dit Swiffer verhaal (en vergeet Frebeze ook niet) om de zoveel tijd op de web geplaatst word als of 't gisteren bekend is gemaakt. Waarom Swiffer en Febreze? Waarom niet spic & span of Ajax of elk ander schoonmaakmiddel?
Ja...ALLE schoonmaakmiddelen hebben wel iets wat schadelijk kan zijn voor mens of dier, ja ALLES is dan rotzooi,dus dan is 't gewoon niet eerlijk wanneer er 1 middel word afgekraakt.
Als iedereen 2 keer de vloer wil dweilen,1ste keer MET schoonmaakmiddel en daarna alleen met schoon water....(of water met 'n scheut azijn erin)dan zou er helenmaal niks aan de hand zijn.
(Ik doe de vloer 1 keer hoor 8))
Door gonny
Lizzy schreef: Maar als dat schoonmaakmiddel is opgedroogd wil het niet zeggen dat de stoffen van het schoonmaakmiddel weg zijn! En kind kruipt over de vloer maar likt niet aan de knieen. Tenminste, niet dag in dag uit, jaar in jaar uit. En dat doet je hond wel.

ik denk dat kinderen vaker de vingers in de mond steken de eerste 5/6 jaar van hun leven als dat een hond de onderkant van z'n poten likt....en de werkzame stoffen zijn echt weg zodra het droog is, mn vloer word nml dan weer vies!! ;D
Door sylvia
Lizzy schreef: Maar als dat schoonmaakmiddel is opgedroogd wil het niet zeggen dat de stoffen van het schoonmaakmiddel weg zijn! En kind kruipt over de vloer maar likt niet aan de knieen. Tenminste, niet dag in dag uit, jaar in jaar uit. En dat doet je hond wel.

Kleine kinderen kruipen over de vloer, likken inderdaad niet hun knieen , maar stoppen wel hun handen in hun mond, of hun tenen.
Feit is dat alle schoonmaakmiddelen uit de buurt van kleine kinderen gehouden dient te worden, daarvoor hebben ze een heel scala aan kastdeurbeveiligers uitgevonden, of zoals ik , je bewaard de zooi hoog en droog. Ik kan bv niet tegen zwembad water, ik krijg overal jeuk plekken, maar buiten dat je kind erin kan verdrinken zullen ze er niet dood aan gaan. Als je hond of kind van de ajax drinkt zal die daar ook niet gezonder van worden , maar als je de vloer ermee dweilt vallen ze er niet van om.
Ik vind het heel Irritant dat er inderdaad gewoon twee merken uitgepikt worden die met golven iedere keer weer passeren, gezien het beide producten van procter and Gamble betreft zou het een mars actie kunnen zijn, of een unilever actie , ik bedoel wel typisch dat het beide P&G producten zijn. En zoals ik eerder zei, als het echt zo was, dan was het internet niet het enige medium waar dit verhaal zou rond waren. In Amerika kun je een bedrijf compleet kapot procederen, als dit produkt zo gevaarlijk zou zijn dan was P&C in amerika al van alle kanten kapot geprocedeerd.
Door 202spots
sylvia schreef: In Amerika kun je een bedrijf compleet kapot procederen, als dit produkt zo gevaarlijk zou zijn dan was P&C in amerika al van alle kanten kapot geprocedeerd.
Niet alleen is aanklagen a nationale sport hier,maar als er echt zoveel problemen waren als dat er word beweerd.....Vergeet dan ook niet dat deze producten dan inmiddels allang uit de handel gehaald waren(waren gehaald?) in ieder geval verboden om verkocht te worden.
(Denk o.a aan de $$$$$$$$$$$$ recall of Tylenol... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door