Charlie Angel schreef: ↑vr 14 jun 2024, 15:23 Dus bij jou is dat net zo. Het is toch bizar, ben je al zoveel maanden verder en het schiet niets op. Dat maakt zo gigantisch moedeloos.Kijk is op hoog sensitieve persoon.
En al zolang dus naar een psycholoog en psychiater en geen klap verder.
Heb je wel dingen die je een beetje kunnen afleiden, waar je hoofd even iets stiller van wordt?
Bij mij is dat bijvoorbeeld kaarten maken. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat het niet altijd lukt.
En wat ik zelf maar niet begrijp, hoe kan het dat ik in het vakantieverblijf zo goed oude zooi uit mijn jeugd deel al heb kunnen verwerken en dan toch ook in staat was om te fröbelen of een wandeling. En hier thuis staat het verwerken stil, zak ik nog verder terug en ben ik tot niets in staat. Het is toch niet normaal. Het was hier altijd zo fijn en rustig. Het verschil is zo groot.
Hier geen psycholoog want wachtlijsten, wel een maatschappelijk werker die ik volgende week ga zien.
De lawaai is van s ochtends 8 uur tot half 4 smiddags. De mensen zitten gewoon in die woningen. Heb echt met ze te doen. Maar de herrie is hier ook te veel. En hierna gaan ze de twee blokken ernaast nog doen. Vanavond een groot feest met muziek omdat de over buurjongen geslaagd is. Moet gewoon kunnen natuurlijk, maar hoe kom je daar doorheen.
Zijn jullie ook overgevoelig voor geluid (bij mij ook door eds) en hoe gaan jullie daarmee om?
Oordopjes heb ik wel en gebruik ik ook maar niet hele dagen en avonden en nachten.
Bij mij klopt alles daarvan en dan in combinatie met depressie nou dan is het compleet.
Ook al talloze keren psycholoog gezien helpt geen zak. Medicatie jaren geslikt mee gestopt helpt ook niet.
Maar omgaan met high sensitief is zo moeilijk, ga maar lezen op Google