- vr 14 jun 2024, 12:02
Ik zou er zeker melding van maken, dat wordt heus niet doorgegeven aan die mensen want de politie kan er op dit moment toch niks mee. Maar dan staat die melding wel in het systeem voor als er nog eens iets gebeurt.
Toen wij een jaar in dit dorp woonden heb ik ook melding gemaakt van een hond die de mijne aanviel. Alle honden aan de lijn en ik was zelfs helemaal aan de kant gaan staan maar dat maakte niet uit, behalve dat ik toen haast in een sloot met een kant van anderhalve meter ben gevallen. Ik heb toen een paniekaanval gekregen en heb nog een tijd in het gras liggen brullen van narigheid. Mijn ouwetje van 16 was lelijk omgevallen en daar moest ik mee naar de dierenarts, mijn jonkie is nu 6 maar gaat nog steeds uit haar stekker als ze die hond in de verte ziet. Hij heeft haar later een keer in haar nek gegrepen, ook toen waren ze allebei aan de lijn.
Melding maken viel nog niet mee, dat was een onbekend fenomeen hier. Maar ik heb doorgezet en het is gelukt.
Er waren nog veel meer honden die door deze bruut werden gepakt en ik heb geprobeerd de baasjes zover te krijgen dat ze ook melding maakten maar dat durfden ze niet, ook niet als ik uitlegde dat er pas bij drie meldingen iets gedaan kan worden. Ze vonden mij dapper, dat wel. Daar heb je echt wat aan.
Ik heb de baasjes van die hond een aantal malen gevraagd of ze me wilden betalen voor de rekening van de dierenarts. Nou ja, ik riep dat van een afstandje. Maar ze liepen gewoon verder. Zitten wel braaf op zondag te bidden in de kerk, heel fijn.