Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kiara
Anne in Zweden schreef: wo 12 jun 2024, 12:29 Fijn dat Zoë geen gaatjes had en zich redelijk normaal gedraagt verder. En dat de tegenpartij in elk geval excuses heeft aangeboden. Verfrissend om te horen, in een wereld waarin een mens vaak te horen krijgt dat hij dan maar niet met zijn oude, kleine hond op straat moet lopen als de hond niet tegen een stootje kan. :-X

Beterschap voor de grande dame, en hopelijk weer kalme hartkleppen voor jullie!
Dat bedoelde ik , dat het tegenwoordig netjes is ( al is het verplicht)
Maar nog beter aan de lijn die hond houden
Door pike
Evengoed, als de hond erom bekend staat, zou ik toch in elk geval een melding maken bij de wijkagent over dit incident. Het kan niet zo zijn dat je er met het betalen van de dierenartsrekening altijd maar vanaf komt. Als het een keer wel echt fout gaat is het wel prettig als er al eens eerder een melding gemaakt is.
Door pluk
pike schreef: wo 12 jun 2024, 15:34 Evengoed, als de hond erom bekend staat, zou ik toch in elk geval een melding maken bij de wijkagent over dit incident. Het kan niet zo zijn dat je er met het betalen van de dierenartsrekening altijd maar vanaf komt. Als het een keer wel echt fout gaat is het wel prettig als er al eens eerder een melding gemaakt is.
+1!

Netjes dat ze betalen. Maar als dit vaker gebeurd moet je als eigenaar maatregelen treffen, bijv een muilkorf. Niet vrijwillig, dan desnoods gedwongen.

Sterkte met Zoë :-*
Door kiara
hannabelgje schreef: do 13 jun 2024, 08:19 Ik kom die mensen bijna iedere dag tegen, ze wonen hier om de hoek en ik wil ook geen ruzie met ze. Ik weet niet wat er gebeurd als ik er melding van maak.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Tja dan wordt het moeilijk
Straks heb je een zooitje narigheid
Door Lizzy
Ik begrijp dat wel hoor, dat je dat moeilijk vindt. Maar ik zou toch gaan praten met deze mensen om te kijken of je er onderling uit kunt komen. Beginnen met te zeggen "fijn dat jullie zo prettig hebben gereageerd, Zoë is natuurlijk al een oud hondje en ik heb nu ook een puppy, hoe kunnen we herhaling voorkomen? Kunnen we bijv. een tijd afspreken dat wij kunnen wandelen hier zonder dat we elkaar tegen komen?". Zoiets.
Door Kaio
Wat vreselijk voor Zoe op haar oude dag . Hopelijk houdt ze er niets aan over.
Wel ok dat ze betaalden en sorry zeiden.

Pfff , tja melding maken, ik heb toen Oli door die Turkse herder is aangevallen ook getwijfeld. Die hond zat aan de flex en zat al op 100den meters afstand te loeren. Ik ging het veld in met een strompel Oli. En toen wist die hond uiteraard gewoon aan te zetten en rennen en klapbam op Oli. Kreeg nog de schuld dat ik niet doorliep met hem....
Maar hier in Duitsland zal een melding serieuzer genomen worden als in Nederland. En wat wordt het dan in een klein dorp? Elkaar gaan pesten? Daar ben ik dan bang voor.
Door pluk
hannabelgje schreef: do 13 jun 2024, 08:19 Ik kom die mensen bijna iedere dag tegen, ze wonen hier om de hoek en ik wil ook geen ruzie met ze. Ik weet niet wat er gebeurd als ik er melding van maak.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Bel gewoon eens met de wijkagent. Je hoeft niet meteen te zeggen welke hond/welke mensen.
Maar, als dit al vaker is gebeurd dan moet er uiteindelijk natuurlijk wel iets gebeuren.
Door Tanna
Ik zou er zeker melding van maken, dat wordt heus niet doorgegeven aan die mensen want de politie kan er op dit moment toch niks mee. Maar dan staat die melding wel in het systeem voor als er nog eens iets gebeurt.
Toen wij een jaar in dit dorp woonden heb ik ook melding gemaakt van een hond die de mijne aanviel. Alle honden aan de lijn en ik was zelfs helemaal aan de kant gaan staan maar dat maakte niet uit, behalve dat ik toen haast in een sloot met een kant van anderhalve meter ben gevallen. Ik heb toen een paniekaanval gekregen en heb nog een tijd in het gras liggen brullen van narigheid. Mijn ouwetje van 16 was lelijk omgevallen en daar moest ik mee naar de dierenarts, mijn jonkie is nu 6 maar gaat nog steeds uit haar stekker als ze die hond in de verte ziet. Hij heeft haar later een keer in haar nek gegrepen, ook toen waren ze allebei aan de lijn.
Melding maken viel nog niet mee, dat was een onbekend fenomeen hier. Maar ik heb doorgezet en het is gelukt.
Er waren nog veel meer honden die door deze bruut werden gepakt en ik heb geprobeerd de baasjes zover te krijgen dat ze ook melding maakten maar dat durfden ze niet, ook niet als ik uitlegde dat er pas bij drie meldingen iets gedaan kan worden. Ze vonden mij dapper, dat wel. Daar heb je echt wat aan.
Ik heb de baasjes van die hond een aantal malen gevraagd of ze me wilden betalen voor de rekening van de dierenarts. Nou ja, ik riep dat van een afstandje. Maar ze liepen gewoon verder. Zitten wel braaf op zondag te bidden in de kerk, heel fijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door