ja helemaal mee eens.
Ik had eens gezien ergens in nederland een nieuwbouwwijk, alle opritten hadden grastegels. Van die tegels met gaten in het midden. Tussen de huizen ook stukken onkruidgroen etc.
Ik heb ook zoiets als ik weer nieuwbouw woningen zie met platte daken en grote ramen: hoe dan???? Begin eens met overstekende daken, dat scheelt al heel veel in warmte in de zomer. (uberhaupt puntdaken zijn ook gunstiger dan platte daken) Dan volle raampartijen op het zuiden? Eh moet dat?
Kijk eens in landen waar men warme zomers heeft hoe het daar uit ziet. Bijv. Zuid frankrijk huizen met kleine ramen en luiken. Overigens overal bomen in steden en veel zandgrind ipv tegels.
In Hongarije was bijv het huis van mijn oma koel in de hete zomer hoor, niks airco (goed wel mega dikke muur en de dubbele beglazing was ook dubbele kozijnen (toen was er nog geen hr glas)) En inderdaad overal overstekende daken.....
Al deze maatregelen dat scheelt pas in energie gebruik he

Waarom men daar dan niet op komt snap ik niet, gewoon serieus verplichten om zo te bouwen. Inclusief die grastegels op de oprit, wou dat wij die hadden
(we hebben wel waterdoorlatende , is ook al iets beter)
Maar zeg nou zelf, hoe leuk zou dit zijn als oprit, of in de tuin ?
of kijk nou parkeerplaatsen:

ipv al dat beton bij winkel of bedrijf parkeertereinen ?
(ok misschien wat lastiger voor de dames op stilleto's of zo

)