Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Super trots ben ik inderdaad! :)
Wel grappig, vanmorgen kreeg hij weer barf, maar toen keek hij echt zo van “ja hallo, moet ik nu alweer kauwen op mijn eten? Wat is dit voor hotel??” ;D Maar goed, hij heeft wel alles op natuurlijk :biggrin2:

Hij vindt sommige dingen (die hij wel echt moet leren) nog wel lastig, autorijden bijvoorbeeld, dat is nog best veel piepen en blaffen omdat hij het niet zo goed begrijpt. Maar ja, het is of even 10 min. in de auto mee of alleen thuis blijven… En dat hebben we nog niet geoefend want daarvoor wil ik echt eerst dat hij zich helemaal vertrouwd voelt. Dus voor de auto een gevulde Kong mee, en af en toe koekjes strooien in zijn bench als afleiding. Dat gaat redelijk. En tussendoor maar hele korte stukjes doen en dan lekker wandelen als we er zijn.

En hij blijft bij stress momentjes nog wel naar zijn staart grijpen, al laat hij zich dan bijna altijd wel afleiden gelukkig. Het is vaak als hij moe wordt of als het even teveel is voor hem. En ook rond etenstijd, want dat is toch ook nog wel een stressmoment, ondanks dat het al echt veel beter gaat en hij al een stuk rustiger is dan de eerste dagen.

We komen er wel, niet te snel willen (en dat is zoooo lastig!) ::)
Dat klinkt toch als al flinke stappen vooruit voor de knul .... en nu werkt zijn postuur misschien ook wel een beetje tegen, als je een frummel van een paar pond voor je ziet, zie je natuurlijk meer pup als dat het al meer als een paar kilo weegt.

Maar het klinkt voor mij (als niet puppemens) al heel goed hoor, en zolang je weet dat hij stressmomentjes heeft en die kan doorbreken, komt dat ook vanzelf goed :)
Klinkt over het algemeen al echt goed.

Kan zelf niet wachten op het moment van zindelijkheid. Hier nog zowat elk kwartier een plas en dan liefst binnen. Springt lustig in haar poep. Kussens van Emma zijn weg wegens ondergelast en gepoept en de zetel heeft er ook al aan mogen geloven. Ooit wordt het beter, maar had gehoopt dat we al aan 1 keer per uur en meestal buiten zouden zitten. Autorijden, OV, op café,... Dat gaat dan wel goed.
frodo quin schreef: wo 27 dec 2023, 18:38 Klinkt over het algemeen al echt goed.

Kan zelf niet wachten op het moment van zindelijkheid. Hier nog zowat elk kwartier een plas en dan liefst binnen. Springt lustig in haar poep. Kussens van Emma zijn weg wegens ondergelast en gepoept en de zetel heeft er ook al aan mogen geloven. Ooit wordt het beter, maar had gehoopt dat we al aan 1 keer per uur en meestal buiten zouden zitten. Autorijden, OV, op café,... Dat gaat dan wel goed.
Ja dat gaat hier dan net wel best goed (op af en toe nog een ongelukje na).
Zo zijn ze allemaal verschillend hè :)
Ons Bruuntje is er alweer 3 weken :)

Hij doet het goed. Hij slaapt vaak de nacht door (ik niet, want hij gaat elk uur ergens anders liggen in zijn puppy-ren en daar word ik dan weer wakker van ::) ), en met Atz gaat het ook goed, ze spelen elke dag samen, lekker ruw en met een hoop geblaf zoals dat gaat bij Wetters :biggrin2:
En met de kinderen is hij ook super leuk, het bijten wordt ook al minder, alleen nog als hij echt even te veel indrukken heeft.

Het staartjagen is zo goed als over, en die paar keren dat hij het nog wil doen zijn we er al bij voordat hij het doet en stopt hij meteen. Hopelijk doet hij het straks helemaal niet meer, dat was nog wel iets waar ik me echt zorgen over maakte.

Hij eet als een bootwerker, maar hij kan zich al heel braaf inhouden tot ik zijn bak neerzet, en hij geeft ook geen concert meer van tevoren ;D
Er gaat een kilo barf doorheen op een dag, en hij eet alles met smaak op tot nu toe. Hij kauwt goed op zijn vleesbot, maar de rest slurpt hij zo naar binnen :P

Dinsdag beginnen we met trainen, een combinatie van puppytraining en speuren. Heb er ontzettend veel zin in! Ik denk dat hij het leuk gaat vinden en er goed in is. Alleen de 40 minuten in de auto er naartoe zal nog een uitdaging worden, dat is nog veel te lang naar zijn zin. Oordopjes mee voor mij dus ::) (en uiteraard een Kong en andere knaagjes, maar het blijft toch spannend in de auto).

We zijn super blij met hem tot nu toe, goede keus geweest :)

En nog een feauteautje dan van de partners in crime :biggrin2:
IMG_5198.jpeg
IMG_5198.jpeg (1.9 MiB) 970 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door