Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Hmm ja hoe ik het zie he.
Hij is er net en een pup heeft alleen maar altijd honger. Hij weet ook niet of iemand het van hem afpakt oid dus snel eten maar. Ook om misschien nog meer te kunnen bemachtigen . Je zou een antischrokbak in zijn bak kunnen doen of gewoon even afwachten, kan niet zoveel kwaad met kvv.
Gillen voor het eten, ja maar geduld wat is dat? Dat kennen we nog niet. Als ie springt tegen je aan etc zou ik gewoon ff stil blijven staan, dan als ie ff niet springt weer doorlopen en bij het neerzetten van de bak ff wachten tot ie zit ( zonder commando's) hebben ze retesnel door hoor. En als je hem neer wil zitten en hij nog op staat en begint is voor nu geen probleem. Hij heeft nl al even geduld opgebracht en dat is al heel wat. Stapje voor stapje .
Kim_S schreef: di 19 dec 2023, 18:28 Hij heeft zijn eigen veilige plekje inderdaad om te eten, we hebben een puppyren staan, geen bench. En ze krijgen apart eten. Bruun 3x per dag en Atz 2x. Hij wordt ook al gek als hij Atz hoort eten, en hij het zelf al op heeft.

Hij kan dan wel weer heel voorzichtig een beloning aanpakken en rustig opeten, dat vind ik dan wel knap, maar zijn eten is een ander verhaal. Zal ook nog met wennen te maken hebben misschien. Zou voor hem wel fijn zijn als hij doorkrijgt dat hij ook rustig kan eten.

Ik heb 100 kilo barf in de vriezer, is toch wel leuk als ie dat ook kan opeten :biggrin2: ;D
Atz verteert bot niet meer zo goed dus die krijgt KVV, daar kan ik het ook niet aan kwijt…
Dat ging bij Emma ook wel goed. Zolang haar broer haar niet bestal. Ze heeft dat enkel zo erg met haar maaltijden gehad. De fokker gaf nogthans onbeperkt om dat te vermijden, maar ik denk dat ze toch wel weggeduwd is geweest als kleinste van de nest.

Naar mij toe is ze trouwens vrij snel oke geworden rond eten. Andere dieren moet ik wel uit haar buurt houden. Indien nodig kan ik de bak weghalen, al doe ik dat normaal niet, maar ik was eens vergeten haar ei onder een groentenmix te mengen die ze minder lekker vond. Ze vertrouwt mij dus wel.

Met Barf heeft ze het altijd voorzichtig gedaan, maar ze heeft dat de eerste maanden ook niet gehad. Ik zou niet direct het ergste vrezen, maar wel even wachten tot hij beseft dat zijn eten nergens anders heen gaat dan in zijn mond en niemand hem zal pesten.

Zij loopt trouwens voor mij uit naar haar bench en staat erin te wachten tot ik haar eten voor haar neus zet. Ik heb dat niet aangeleerd. Ik heb rond eten eigenlijk nooit dingen gevraagd, prikkels toegevoegd of in het begin in haar buurt gekomen tot ze klaar was. Eigenlijk gewoon ruimte en rust gegeven. Ik geloof dat ik haar ook niet aankeek.

Bij mijn ex schrokte ze wel, sprong de bak uit zijn handen, gromde ze naar hem, maar denk niet dat ze hem in die context ooit gebeten heeft. Dat had puur te maken met dat ze haar gespannen voelde bij zijn manier van doen.

Ik ben geen gt en de ene hond is de andere niet, maar ik herken wel zaken en dat is wat in mijn situatie goed gewerkt heeft.
Dank voor het meedenken.
PoP, dat koekje rustig aannemen is in een andere context, buiten bijvoorbeeld. Zodra het in een bak zit is het drama. Ik ga inderdaad blijven staan tot hij stopt met gillen, en dat dan uitbouwen naar rustig zitten, en van daaruit weer naar zitten en wachten. Babysteps.

Het is ook geen probleem of totaal onverwacht dat hij dit allemaal doet hoor, hij is er net inderdaad! Ik ben alleen op zoek naar een manier om het in goede banen te leiden zodat het wel minder gaat worden en hij zich er prettiger bij voelt.

Het is een slim ventje, en lief is hij ook. Atz vindt hem een vreselijk opdringerig mormel. Hij krijgt een spoedcursus “hoe bijt je hard genoeg van je af zodat een pup ook naar je luistert” voor Kerst denk ik zo :biggrin2:
(Atz is echt een mega-watje…)
Ties stond aanvankelijk ook te krijsen en te gillen als ik zijn bakje ging klaarmaken. Dat puppy gekrijs ging door merg en been en was heel goed voor de oren :-X Schrokken deed hij niet.Maar inmiddels krijst hij niet meer. Soms nog een piepje maar iha zit hij braaf te wachten op zijn dekentje. En hij heeft ook altijd trek in eten. Het is nooit genoeg bij mijnheer. Toch gilt hij niet meer dus het gaat wel over, correctie, het kan overgaan :biggrin2:
pike schreef: di 19 dec 2023, 21:56 Ties stond aanvankelijk ook te krijsen en te gillen als ik zijn bakje ging klaarmaken. Dat puppy gekrijs ging door merg en been en was heel goed voor de oren :-X Schrokken deed hij niet.Maar inmiddels krijst hij niet meer. Soms nog een piepje maar iha zit hij braaf te wachten op zijn dekentje. En hij heeft ook altijd trek in eten. Het is nooit genoeg bij mijnheer. Toch gilt hij niet meer dus het gaat wel over, correctie, het kan overgaan :biggrin2:
Geeft de burger moed :)

Zijn avondeten was weer hap slik weg, zelfs Atz neemt nog een paar happen (en die eet echt supersnel) maar Bruun zuigt het op en weg is het. Letterlijk binnen 5 seconden. 300 gram :biggrin2:
Ik had het weer neergezet toen hij buiten was, en de neus ging in de keuken al de lucht in, van daaruit was zijn bakje met eten en al naar de kamer verhuisd. Gaat een goeie worden voor speuren straks :D

Zo nog een laatste plasrondje en dan eens kijken of hij vannacht weer lekker wil slapen.
hannabelgje schreef: wo 20 dec 2023, 08:10 En ik hier allemaal maar roepen dat ik hoop dat Bob (onze puppy die nog gemaakt moet worden) een betere eter gaat zijn. Ik moet Zoë liefjes vragen of ze aub wil komen eten. Haar met de hand voeren en hopen dat ze alles op wil eten.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Een betere eter is niet altijd een schrokker hoor. Ties is er als de kippen bij als ik zijn bakje ga klaarmaken, wil altijd graag eten, maar eet wel rustig. En tot nu toe eet hij ook alles wat ik hem voorzet (kip, kalkoen, eend, fazant, haas, konijn, rund, paard, lam, hert, ree, geit, diverse vissoorten, eitjes met schil en al en misschien ben ik nog een soort vergeten, alles gaat erin). Aanvankelijk zat hij te krijsen, en stond hij trouwens ook naast me te springen, het duurde hem allemaal veel te lang. Tegenwoordig zit hij op zijn kleedje te wachten, soms met wat zachte piepjes. Alleen als het echt te lang duurt voor zijn bakje komt wil hij wel weer gaan gillen. Maar springen is er niet meer bij. Als zijn bakje er aan komt komt hij gelijk overend maar gaat op verzoek braaf weer zitten tot ik het voor hem neerzet. Ja sommige dingen gaan best al wel goed :biggrin2:
Klinkt als een voorbeeldige pup die Ties :biggrin2:

Weer wat nieuws hier. Zodra 1 iemand de kamer uitloopt (en de rest er nog wel is) zet hij het op een gillen en springt tegen de deur aan waar diegene doorheen ging. Afleiden met speeltjes en naar koekjes snuffelen werkt heel eventjes, maar daarna gaat hij meteen weer naar de deur om te gillen en te springen. Hij is tot nu toe nog geen seconde zonder “mens” geweest hier, juist om dit soort zaken te voorkomen, maar af en toe moet er toch echt wel iemand naar de wc of zo :biggrin2:
Het zal nog wel bij het wennen horen hè, na 3,5 dag… ::)
Er zijn er ook bij die dan gaan kijken of ze al bij de deurklink kunnen komen......om je gerust te stellen :biggrin2:

Maar hoort ook nog bij het wennen, vertrouwen opbouwen.

Daarnaast zit hij tegen of al in zijn pre-puber fase, dus "me wants" (zin willen krijgen en kijken wat kan en niet) komt echt al vaker voor.

Maar omdat je hem net hebt is dat echt moeilijk te zeggen wat zijn gedrag stuurt. En waarschijnlijk speelt beide gewoon mee.
Kim_S schreef: wo 20 dec 2023, 12:16 Klinkt als een voorbeeldige pup die Ties :biggrin2:

Weer wat nieuws hier. Zodra 1 iemand de kamer uitloopt (en de rest er nog wel is) zet hij het op een gillen en springt tegen de deur aan waar diegene doorheen ging. Afleiden met speeltjes en naar koekjes snuffelen werkt heel eventjes, maar daarna gaat hij meteen weer naar de deur om te gillen en te springen. Hij is tot nu toe nog geen seconde zonder “mens” geweest hier, juist om dit soort zaken te voorkomen, maar af en toe moet er toch echt wel iemand naar de wc of zo :biggrin2:
Het zal nog wel bij het wennen horen hè, na 3,5 dag… ::)
Leuk he pups ;D

Quin is daar veel beter in, al heeft ze de eerste week wel letterlijk op mij geslapen, maar met Emma heeft het weken geduurd eer ik naar de wc kon zonder haar. Die heeft veel aanleg tot verlatingsangst, dus altijd heel voorzichtig mee omgesprongen.
Heeft de Laika vaak een scherp en gevoelig karakter?
Ja die deurklink komt al binnen bereik ook :biggrin2:

Vind het zelf ook lastig te beoordelen of het nog wennen is of dat hij zijn zin wil hebben. Maar goed, negeren en afleiden gaan we maar even proberen denk ik zo.

Dit is voor het eerst dat we een pup hebben die al 15 weken is als ie komt, en het is toch al een heel karaktertje inmiddels :) Voor ons ook even wennen allemaal.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door