dinky89 schreef: ↑do 28 sep 2023, 20:57 Natuurlijk is het wel belangrijk dat irritaties de fijne momenten niet gaan overheersen ;-) En uiteraard met elkaar in gesprek blijven en jullie beide kijken in hoeverre jullie wat aan de irritaties kunnen doen wat van beide kanten moet komen.Nou dat is best een avontuur! Wij hebben natuurlijk ook wel flink pech gehad met reflux en oortjes. Een huilbaby en amper slapen zet je relatie best op scherp. Ik merk dat er dingen enorm veranderd zijn. We hebben amper tijd voor elkaar gehad, zijn vooral bezig geweest met zorgen, plannen, bijstellen en vooral overleven. Dan heb je geen tijd voor veel intimiteit en fijn samenzijn. Dat mis ik wel. Maar we hebben gezien de omstandigheden amper ruzies of problemen gehad samen. We waren juist een onwijs sterk team. Altijd opletten hoe het met de ander gaat en doen wat nodig is. Zat ik er doorheen, pakte meneer nog een stap extra. Zat hij er doorheen dan deed ik wat ik kon om hem te steunen en ontzien. Ik heb ondanks alle veranderingen nog nooit me zo sterk in onze relatie gevoelt.
Zo vind ik het zelf heel spannend wat de kleine voor uitwerking gaat hebben op onze relatie omdat dat ook wel een flinke relatie test is. En dat terwijl wij al 18 jaar samen zijn en al 14 jaar samenwonen![]()
En juist het afgelopen jaar is loslaten van irritaties de sleutel geweest. Ik ben vrij lang hulpbehoevend geweest en dan gaat het allemaal niet precies zoals je zelf wilt. Maar als je je partner dan met heel zijn hart voor dat kleine humpie mens ziet zorgen, dan maakt het allemaal niet zoveel meer uit. Dan gaat het maar anders, het ging met liefde.