Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ina
Tandjes :o ......16 jaar (en 9 dagen ondertussen) .....dat zijn pas leeftijden :biggrin2:
Super queen B, we wensen heel hard dat je nog heel lang mag doortellen :groupwave2:
Door Ina
Hebben jullie dat ook, hoe ouder ze worden, hoe eigenwijzer :???:

Mevrouw heeft 's ochtends opeens kuren met eten, zou opzich geen probleem zijn, ware het niet dat ze 3 keer per dag medicatie moet die met een maaltijd gegeven moet worden anders werken ze niet.

Alles al uit de kast getrokken, begonnen met alles klein te knippen, daarna was KVV van haar zus nog wel een truc, daarna kwamen de stoommaaltijden.....en nu, nu flikte ze het vanochtend om echt alles een afkeurende blik toe te werpen en vervolgens vol overtuiging aan de brokken beginnen die ik uit nood maar neer had gelegd >:(
.....13 jaar in vers geinvesteerd en dan dit :-X :biggrin2:
Keurig om haar spiervlees heen eten, de bak kvv totaal negeren en haar kipkarkas lag achter haar op haar vreetkleed en is uiteindelijk maar door blondje opgegeten (die is de enige die niet klaagt ;D )
Bijlagen
misty brok.jpg
misty brok.jpg (2.53 MiB) 5615 keer bekeken
Door El_Kato
Heel herkenbaar, Rana is bijna 13 :D
Met eten is ze trouwens helemaal niet kieskeurig of eigenwijs, alles draait alleen nog maar om eten lijkt wel maar verder ::)

We grappen wel eens dat haar ik luister knipkaartje vol is en ze geen nieuwe meer uitgeeft. Vroeger luisterde ze echt spatzuiver leek af en toe echt op een op afstand bestuurbaar hondje maar dat is sinds een jaar of 3-4 minder geworden. Nu hoort ze ook niet zo goed meer maar een paar jaar terug zag je haar echt omkijken en nog net geen ballonnetje boven haar hoofd met ja daaaag ik ga lekker mijn eigen ding doen ;D Soms irritant maar ik moest er ook vaak wel om grinniken ouwe truffel :smitten:
Nu merken we dat ze echt niet zo goed meer hoort. Als ze niet ziet dat je haar bak op de grond zet moet je echt wel 2-3x roepen. Vaak ga ik in het zicht staan en gebaar ik erbij dat werkt :)
Als ze los loopt ergens moet je ook opletten. Ze struffelt achter haar neus aan en heeft soms echt niet meer door dat ze een hele andere kant op gaat :)
Door Ina
Nog even ons seniortje in het zonnetje zetten :) .... de dame is afgelopen maandag 14 jaar geworden :groupwave2:

Ondanks haar Cushing (en bijkomende kwakkels) stiefelt ze nog steeds vrolijk door en verbaast ze vriend en vijand (die ze niet heeft ::) ) met haar nog steeds aanwezigheid :wiggle:
Lekker zo doorgaan meis, blijf ons nog maar heel lang verbazen :smitten:
Bijlagen
Misty 14 jaar -  (2).jpg
Misty 14 jaar - (2).jpg (3.37 MiB) 5504 keer bekeken
Misty 14 jaar.jpg
Misty 14 jaar.jpg (2.7 MiB) 5504 keer bekeken
Door rosmin
Ina schreef:Nog even ons seniortje in het zonnetje zetten :) .... de dame is afgelopen maandag 14 jaar geworden :groupwave2:
:
Van harte gefeliciteerd, 14 jaar, een respectabele leeftijd :birthday: :birthday:
Door rosmin
Wat je vertelt over het eten, is hier net zo, met name in de ochtend.

Vanwege medicatie heeft Rox, nu 15,7 jaar, haar eten 's morgens nodig; ik pimp haar gemalen barf 's morgens op met een paar schepjes goedkoop blikvoer. Door de geur begint ze dan meestal te eten en dan gaat ongeveer driekwart bak op.
Rest van het eten gooi ik bij haar avondmaaltijd. die ze zonder problemen en zonder gepimp snel naar binnen werkt. Wat het nu is dat ze 's morgens zo miept weet ik niet. Soms denk ik pijn in haar tanden, dan weer denk ik dat ze de weg even kwijt is, oja wat moet ik met eten doen? En dan denk ik dat ze nog te slaperig is ...

Ach op deze leeftijd mag ze miepen, ik ben blij dat ze uiteindelijk lekker eet; verder is ze nog steeds een lief blij ei, soms wankel op d'r pootjes, dan weer vrolijk rennend, dan weer de neus in de wind en geuren snuivend en vooral lang slapen. Ze kan wel minder goed alleen thuis blijven, wordt dan onrustig.
Door hannabelgje
Hier is het 's morgens met eten ook lastig. Maar dat heeft ze altijd al gehad. Nu krijgt ze smorgens geitenmelk of een besmeerd beschuitje ofzo.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Anne in Zweden
Gefeliciteerd met Misty, Ina! Wat ziet ze er nog goed uit voor haar leeftijd, ze is nauwelijks grijs! Of heeft ze haar foto's stiekem bijgewerkt? ;D
Door doranto
Ina schreef: do 17 aug 2023, 11:38 Nog even ons seniortje in het zonnetje zetten :) .... de dame is afgelopen maandag 14 jaar geworden :groupwave2:
Alsnog van harte gefeliciteerd met de lieve dame! :birthday:
Door pike
Ina schreef: do 17 aug 2023, 11:38 Nog even ons seniortje in het zonnetje zetten :) .... de dame is afgelopen maandag 14 jaar geworden :groupwave2:

Ondanks haar Cushing (en bijkomende kwakkels) stiefelt ze nog steeds vrolijk door en verbaast ze vriend en vijand (die ze niet heeft ::) ) met haar nog steeds aanwezigheid :wiggle:
Lekker zo doorgaan meis, blijf ons nog maar heel lang verbazen :smitten:
Proficiat! Het "taartje" heeft haar vast goed gesmaakt :D
Door Ina
rosmin schreef: do 17 aug 2023, 14:02 Wat je vertelt over het eten, is hier net zo, met name in de ochtend.

Vanwege medicatie heeft Rox, nu 15,7 jaar, haar eten 's morgens nodig; ik pimp haar gemalen barf 's morgens op met een paar schepjes goedkoop blikvoer. Door de geur begint ze dan meestal te eten en dan gaat ongeveer driekwart bak op.
Rest van het eten gooi ik bij haar avondmaaltijd. die ze zonder problemen en zonder gepimp snel naar binnen werkt. Wat het nu is dat ze 's morgens zo miept weet ik niet. Soms denk ik pijn in haar tanden, dan weer denk ik dat ze de weg even kwijt is, oja wat moet ik met eten doen? En dan denk ik dat ze nog te slaperig is ...

Ach op deze leeftijd mag ze miepen, ik ben blij dat ze uiteindelijk lekker eet; verder is ze nog steeds een lief blij ei, soms wankel op d'r pootjes, dan weer vrolijk rennend, dan weer de neus in de wind en geuren snuivend en vooral lang slapen. Ze kan wel minder goed alleen thuis blijven, wordt dan onrustig.
Dat klinkt inderdaad idem dito als mijn dame .... ik ben nu begonnen met Cholodin (schrijf je dat zo???) om te zien of dat haar 'suffe hoofd' in de ochtend misschien goed doet.
Haar gebit is niet meer al te mooi door de medicatie, maar haar tandvlees wel en ook in de ochtend pikt ze haar botwerk er nog wel tussenuit.... het is net dat zetje wat ze schijnbaar nodig heeft om te beseffen dat ze moet gaan eten.

Haar verjaardagstaart was ook meteen haar ontbijt, een kuipje bio rund met pompoen, met gedroogde eend en gekookt kippevlees .... normaal zou zoiets binnen no time weg zijn, maar nu ging selectief de gekookte kip en gedroogde eend naar binnen en drie likken van het kuipje :o
Maar ja, dat is dan in ieder geval genoeg voor haar medicatie ..... en de rest vreet ze er in de avond wel weer bij :biggrin2:
Door Ina
Anne in Zweden schreef: do 17 aug 2023, 14:45 Gefeliciteerd met Misty, Ina! Wat ziet ze er nog goed uit voor haar leeftijd, ze is nauwelijks grijs! Of heeft ze haar foto's stiekem bijgewerkt? ;D
Heel hip een filtertje er over gelegd ::)
Nee hoor, ze heeft grijze lippen en de onderharen op haar oren zijn echt grijs ..... net als het puntje van haar staart.
Verder zit er verstopt over haar lijf heel veel grijze haartjes, maar als je snel kijkt zie je die niet ;D
Ik vind dat je vooral aan haar ogen nu gaat zien dat ze 'oud wordt' .... die oogleden die wat gaan hangen .... ze gaat op haar baasje lijken :P
Bijlagen
misty kapper mei 2023.jpg
misty kapper mei 2023.jpg (1.49 MiB) 5417 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door