frodo quin schreef: ↑ma 14 aug 2023, 23:25
Ik heb al positieve dingen gelezen over die oliebadjes, maar snap niet hoe dat werkt in een klein hok. Als kippen niet tegen de wand mogen komen moet er toch een flinke afstand tov de wand zijn?
Wat Werkt dan eigenlijk het handigst als je geen badjes hebt? Diatomeenaarde op alles smeren of op de wanden, dak en bodem, maar de stokken inolien?
@Anne: als de boom af is zet ik er ook een foto van. Is niets fancy hoor, gewoon een paal met zitsrokken aan.
Zal proberen van de rest ook wat voor en na foto's te nemen, maar ik vergeet dat standaard.
Dit stukje krijgen ze trouwens. Wel erg zonde van de wilde bloemen die ik gezaaid had.
Mwah, als ze genoeg ruimte hebben om te scharrelen, laten ze die bloemen misschien wel staan. Bij ons groeien wilde frambozen in de ren, daar scharrelen ze gewoon omheen. En dit jaar is het extra groen omdat ik een mix met o.a. tarwekorrels uitstrooi iedere dag, en een heleboel daarvan zijn gaan kiemen. De eerste twee jaar oogde het heel kaal in de ren, maar dit jaar is het megagroen. Komt ook door de vele regen en de warmte, vermoedelijk. Of ik strooi gewoon te veel.
20230814_152037.jpg (363.87 KiB) 1250 keer bekeken
20230814_152115.jpg (893.86 KiB) 1250 keer bekeken
Op de onderste foto staat Selma, een van de legbars. Op de bovenste Suze, een van de leghybriden. Is retesociaal. Of nou ja, ze volgt me overal naartoe omdat ze stukjes gedroogde long wil.