Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sonja
MillyMol schreef: do 27 jul 2023, 15:43 Hè bah Sonja, dat is geen fijn nieuws. Kunnen ze niet iets doen via minimaal invasieve chirurgie? Daar is de laatste jaren zoveel innovatiefs in ontwikkeld…
Tot nu toe heeft nog geen arts dat bij mij aangedurfd. :-\
Door Sonja
Gelukkig werkt het Instituut Verbeeten, waar ik de bestralingen ga krijgen, heel snel. Ze hebben net gebeld en ik kan maandag al terecht voor een consult met de radioloog en een CT-scan die dient om het bestralingsplan te maken.
Door dinky89
Fijn dat er gelijk wordt doorgepakt Sonja :) ik duim dat het ook het gewenste resultaat gaat geven :-*
Door Ronald
Fijn dat je zo snel terug kunt maar verschrikkelijk dat het zo snel allemaal moet.
Door Charlie Angel
Sonja schreef:Gelukkig werkt het Instituut Verbeeten, waar ik de bestralingen ga krijgen, heel snel. Ze hebben net gebeld en ik kan maandag al terecht voor een consult met de radioloog en een CT-scan die dient om het bestralingsplan te maken.
Fijn dat er zo snel wordt doorgepakt Sonja, verdrietig dat het nodig is. Mijn duimen draaien op volle toeren dat er een goed plan komt en dat deze helemaal het goede resultaat gaat geven. Sterkte. Afbeelding
Door Kaela
We hebben na tig oorontstekingen eindelijk groen licht voor buisjes. Wachttijd 11 weken. We zijn nog geen twee weken verder en alweer aan de tweede oorontsteking bezig. Het is zo sneu voor het meiske. Maar heel eerlijk, ook voor ons. Ik ben zo moe. Bijna elke nacht is ze onrustig van de pijn. En onze manieren om haar in slaap te houden werken vaak, maar wel ten koste van onze eigen slaap.

Het is “maar” oorontsteking, maar ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik wil slapen.
Door Sonja
Kaela schreef: zo 30 jul 2023, 18:48 We hebben na tig oorontstekingen eindelijk groen licht voor buisjes. Wachttijd 11 weken. We zijn nog geen twee weken verder en alweer aan de tweede oorontsteking bezig. Het is zo sneu voor het meiske. Maar heel eerlijk, ook voor ons. Ik ben zo moe. Bijna elke nacht is ze onrustig van de pijn. En onze manieren om haar in slaap te houden werken vaak, maar wel ten koste van onze eigen slaap.

Het is “maar” oorontsteking, maar ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik wil slapen.
Jeetje, ik vind 11 weken echt lang! Mijn zoontje heeft ze destijds ook gehad, maar die was zo aan de beurt.
Oorpijn is ook niet een beetje naar voor zo'n kleine frummel. :(
En inderdaad slaap je zelf ook niet.
Door Sonja
Die hond van ons is echt een geval apart! :o
Ik was degene die ooit met haar was begonnen te trainen en ik was wel wat gewend. Maar ik moest toch wel erkennen dat ik aan dit exemplaar een hele kluif had. En ja, toen werd ik ziek en lukte het trainen niet meer. En dit is nou niet bepaald het type hond dat tevreden is met een bestaan als huis- en gezinshond. Dus is de meneer hier met haar gaan trainen. En dat is dus voor iemand die nieuw is in de hondensport geen gemakkelijke opgave.
Telkens verzint ze weer iets nieuws. Het nieuwste: Ze vreet haar speurvoorwerpen op. :o :o :o
Ze apporteert het voorwerp, komt ermee voor meneer zitten.... En slikt het door. :???: :???: :???:
Wat moeten we daar nou weer mee? :???:
Ze heeft het nu 2x geflikt. Gelukkig beide keren een leren voorwerp. Het heeft nog geen maag/darmproblemen opgeleverd. Maar de voorwerpen van ander materiaal durven we er niet meer op te wagen. ::)
Door hannabelgje
Vandaag komen ze airco installeren. Loopt niet soepel. Hoe het op de offerte is kan allemaal niet. Hij is nu weg om een plank te gaan halen voor op de overkapping. Benieuwd of hij überhaupt nog terugkomt.....

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door yazzie
@ Sonja: voorlopig even geen voorwerpen meer op het spoor (resetten). Vervolgens thuis in veilige/rustige/prikkelarme omgeving alleen leren kijken naar (één vast voorwerp, geen leer, dus totaal onbekend, nieuw voorwerp en zelf vasthouden, voorwerp zien maar niet aanraken/opnemen = voertje) en als tweede pas verwijzen van het voorwerp, daarna in de tuin, dan tijdens uitlaten op rustige locaties, dan na (nooit voor) het speuren op het speurveld, tot slot pas weer inbouwen op het spoor. Als je hond bekend is met de clicker, kan je die ook inzetten :) mits dat niet leidt tot teveel opwinding. Aanleren in rust is nu heel belangrijk, daarom met iets heel lekkers belonen ipv 'buit' als bal of ander spelelement. Mooiste is als je hond vooraf zelf de beloning mag kiezen, bijvoorbeeld een gedroogde snack, worst of gemalen kaas.

Misschien zit er voergeur aan het voorwerp, misschien heeft je hond moeite met het afgeven van speeltjes/spullen, teveel opwinding/stress maar voorwerpen doorslikken is verre van veilig dus die kans moet je hem/haar niet als in nooit meer geven.

Ombuigen van apporteren naar verwijzen is makkelijker dan andersom. ;) Leuke uitdaging! :) ::) Succes. Puur uit nieuwsgierigheid: waarom hebben jullie gekozen voor apporteren ipv verwijzen? Ik ben niet tegen apporteren hoor, integendeel, vind het mooier dan verwijzen en kan voor bepaalde type hond ook beter passen dan verwijzen. Maar verwijzen is eenvoudiger aan te leren, kost bijna altijd minder puntaftrek. Maar één van mijn vijf speurhonden (IGP/speurhond/lawinehond) apporteerde alles; de andere vier waren daar minder of net niet geschikt voor en verwezen. Ik heb het op mijn eerste hond na (toen wist ik niets) altijd geleerd buiten het spoor om en pas als de hond wist wat de bedoeling was op het spoor zelf geïntroduceerd. Speuren was 30 jaar lang mijn grote passie. Helaas gaat dat lichamelijk niet meer :'( maar meedenken kan nog wel.
Door Kaela
Sonja schreef: zo 30 jul 2023, 22:49 Jeetje, ik vind 11 weken echt lang! Mijn zoontje heeft ze destijds ook gehad, maar die was zo aan de beurt.
Oorpijn is ook niet een beetje naar voor zo'n kleine frummel. :(
En inderdaad slaap je zelf ook niet.
Ja 11 weken is lang wachten als er zoveel vermoeidheid speelt. Het komt door de wachttijd voor de anesthesie zeiden ze.
Door Ina
Kaela schreef: ma 31 jul 2023, 12:56 Ja 11 weken is lang wachten als er zoveel vermoeidheid speelt. Het komt door de wachttijd voor de anesthesie zeiden ze.
11 weken is vreselijk als je met een kind met oorpijn zit.... helaas zijn de wachttijden nu soms erg lang.
Tip (voor het geval je dat nog niet gedaan hebt) ... geef bij het ziekenhuis aan dat als er eerder plek ontstaat, ze je altijd mogen bellen.
Juist nu in de vakantie willen er nog al eens onverwachts plekken vrijkomen door mensen die besluiten toch liever eerst op vakantie te gaan ipv een ingreep .... dat betekend dat er soms geschoven kan worden op de planning.
Als ze dan weten dat jullie (mocht dat zo zijn) gewoon beschikbaar zijn, kan dat misschien zomaar een paar weken schelen.

Succes met de dame, en we duimen heel hard dat tot de ingreep ze nu even rustig blijft met haar oren :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door