Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Das ook weer overdreven he. Zoveel in een keer. Ik hoop dat het meevalt..

Bij ons is de regen in de voorspelling voor morgen weeral verdampt. Gisteren is er 2a 3 mm gevallen. Zeker niet meer.
Ach ja, het geeft iets van ademruimte.
Door Too
pike schreef: di 20 jun 2023, 19:47 Eindelijk regen! :circle:
30mm in de meter en er komt nog steeds bij. Terwijl er maar 1mm voorspeld werd. Dat was wel even de zondvloed:
IMG_8444.png

vandaag lijkt er ook nog een aardig plonsje jullie kant op te komen!

Wij krijgen hopelijk nog zo'n 15mm
Door pike
Too schreef: do 22 jun 2023, 12:30 vandaag lijkt er ook nog een aardig plonsje jullie kant op te komen!

Wij krijgen hopelijk nog zo'n 15mm
Nog eens 22 mm erbij. Vanaf de middag de rest van de dag tot in de nacht gestaag geregend. Het heeft ook verkoeling gebracht, buiten althans.
Door dinky89
Hier verdampte gisteren de hele tijd de regen die werd verwacht voordat het bij ons aan kwam ::) Maar gelukkig zijn de nachten wat minder plak waardoor 's ochtends lekker de ramen open kunnen voor wat frisse lucht :) Denk wel dat ik vanavond toch maar weer mijn groente moet gaan sproeien want water is er niet gevallen.
Door pearlsofpassion
Oei, das jammer Dinkie.
Alles is er zuidelijker uit gevallen...
Hier ook een stuk meer dan verwacht. 20mm zal het niet geweest zijn, maar toch een kleine 10 vermoed ik.
Door sam28
Storm Poly zorgt ervoor dat ik waarschijnlijk mijn 24u dienst niet kan doen. Er rijden geen treinen meer. In Noord Nederland wordt de korte maar bondige boodschap; Blijf binnen! verkondigd. Ik zit in Utrecht maar werk in NN. Het is overmacht maar voelt lullig.
Ze vroegen of ik alternatief vervoer had. ;D ;D ;D ;D ;D Ik heb gezegd dat ik er niets van geloof dat het ziekenhuis mijn auto en in ergere gevallen mijn lijf gaat vergoeden als er een boom op valt.
Snelwegen zitten dicht vanwege vallende bomen en vliegende voorwerpen. Wat denk je zelf.
Ik wacht rustig af en kijk om 12u nog een keer op de NS site. Als er dan nog niks rijdt hebben ze dikke pech daar.
Door Lizzy
sam28 schreef: wo 05 jul 2023, 09:40 Storm Poly zorgt ervoor dat ik waarschijnlijk mijn 24u dienst niet kan doen. Er rijden geen treinen meer. In Noord Nederland wordt de korte maar bondige boodschap; Blijf binnen! verkondigd. Ik zit in Utrecht maar werk in NN. Het is overmacht maar voelt lullig.
Ze vroegen of ik alternatief vervoer had. ;D ;D ;D ;D ;D Ik heb gezegd dat ik er niets van geloof dat het ziekenhuis mijn auto en in ergere gevallen mijn lijf gaat vergoeden als er een boom op valt.
Snelwegen zitten dicht vanwege vallende bomen en vliegende voorwerpen. Wat denk je zelf.
Ik wacht rustig af en kijk om 12u nog een keer op de NS site. Als er dan nog niks rijdt hebben ze dikke pech daar.
Wat zei je "kijk ff naar buiten"??
Door dinky89
Het is inderdaad code rood en ik zag ook de foto's van bomen op de snelweg :-X
Wij dachten vanmorgen voor de regen weer terug te zijn maar afspraak duurde daarvoor net te lang. Toen maar even geschuild in de supermarkt en gelijk wat boodschappen gedaan voordat we op de fiets door gingen naar huis na de ergste regen.
Door sam28
Lizzy schreef: wo 05 jul 2023, 11:04 Wat zei je "kijk ff naar buiten"??
Ik heb dr nog net niet uitgelachen. Echt, ik wil mijn best doen om te komen werken, zeker in de dienst belangrijk. Een dagdienst lost zich vaak zelf wel op. Maar de bomen liggen overal op snelwegen, er vliegt vanalles rond en de trein rijdt niet.
Ik ga ze over 20 min weer bellen dat het m niet gaat worden. Ondanks dat ik mijn best heb gedaan om het los te laten heb ik er toch stress van en check ik de liveblog en NS site elke 5 minuten. Ook al weet ik dat ik er niks aan kan veranderen.
Door - pien -
Hier (grens Noord-Zuid Holland en aan de kust ::) ) was het bar en boos.
De derrie zit tegen de ramen (westen) en overal ligt blad, takken vlogen in het rond, potjes met zaailingen zijn gaan vliegen, ik wist nergens van en werd verrast vanmorgen.
Er is hier lekkage door de wind die water van het platte dak onder de verbinding met de achtermuur door'waait'...de loodgieter zou dat kitten deze zomer maar dat was er nog niet van gekomen :doh:

Veiligheid voor alles hoor Sam! Zijn ze helemaal betoeterd!
Door sam28
De teamleider had samen met de dagco op de nos gezien dat code rood voorbij was. Of ik er voor 16u wilde zijn. De trein hoef ik niet te proberen dus moet dan met de auto. Zoals ik op Rijkswaterstaat kan zien zijn de wegen wel open. Gerust ben ik er niet op
Door Kaela
Ik vind het met dit soort dingen altijd zo rot dat een werkgever zoveel dwang kan uitoefenen dat je toch moet komen. Ik snap echt wel dat veel werk niet zomaar kan stil komen te liggen. Maar het is uiteindelijk wel jouw lijf en leden waar je risico mee gaat lopen.

Kom veilig thuis Sam!
Door sam28
Thnx. De wegen lijken volgens google maps redelijk vrij en de wind neemt af.
Ik ga over een kwartier oid weg. Mijn energie is helemaal leeg gezogen door de situatie.
Door pearlsofpassion
Kaela schreef: wo 05 jul 2023, 14:54 Ik vind het met dit soort dingen altijd zo rot dat een werkgever zoveel dwang kan uitoefenen dat je toch moet komen. Ik snap echt wel dat veel werk niet zomaar kan stil komen te liggen. Maar het is uiteindelijk wel jouw lijf en leden waar je risico mee gaat lopen.

Kom veilig thuis Sam!
Sam werkt natuurlijk wel in een ziekenhuis.. Toch Sam? Nog steeds he ?

Als jij een ongeluk hebt en je wordt op spoed binnengebracht, moeten ze ook niet komen vertellen dat alle artsen thuisbgebleven zijn wegens de storm. Vermoed ik...
Dat is nu een extreem voorbeeld en ik weet niet of dat hier van toepassing is. En uiteraard zijn ze er ook niet mee geholpen als een arts dan op weg naar het werk een ongeluk heeft.
Ik wil er gewoon op wijzen dat niet alles zo eenvoudig is als het op het eerste zicht lijkt. In gevaarlijke omstandigheden hebben ze in ziekenhuizen net iedereen extra hard nodig.

Ik hoop dat je er veilig geraakt bent?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door