Het weer

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het weer

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Hier bijna 30 graden, zwaar weer en een muggenexplosie. Dat laatste is even wat minder 😬 gelukkig op ons balkon niet zo’n last van
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Een prachtig plaatje Cathelijn. Ik hoop dat je ondanks het verdriet toch wat kan genieten daar. [emoji8]

Die muggen zitten hier ook, niet normaal.
In het bos is het ook verplicht in beweging blijven, want stil staan betekent aangevallen worden.
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Charlie Angel schreef: wo 14 jun 2023, 22:43 Een prachtig plaatje Cathelijn. Ik hoop dat je ondanks het verdriet toch wat kan genieten daar. [emoji8]

Die muggen zitten hier ook, niet normaal.
In het bos is het ook verplicht in beweging blijven, want stil staan betekent aangevallen worden.
Het is leeg, in de tent, om me heen. Het is hier mooi, dat zie ik wel maar het is toch anders.
Maar mijn buurvrouw appte me gisteren een foto van mijn thermostaat: 29 graden in huis :o
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Dit was een goede dag om eindelijk eens een regenmeter aan te schaffen. 28 mm tot nu toe.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Volgens de radar komt hier tegen half 8 wat lichte regen, ik ben benieuwd. Hopelijk is het daarna wat minder benauwd.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

eelke schreef: di 20 jun 2023, 18:34 Dit was een goede dag om eindelijk eens een regenmeter aan te schaffen. 28 mm tot nu toe.
Wauw, das veel! :o
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Eindelijk regen! :circle:
30mm in de meter en er komt nog steeds bij. Terwijl er maar 1mm voorspeld werd. Dat was wel even de zondvloed:
IMG_8444.png
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ale, hopelijk kan alles het overal aan en loopt er niets onder water.
Ik ben blij voor iedereen.

Hier valt het tegen. Je ziet ook op de kaart dat het ergste ons gepasseerd is zonder te lossen. ::) :P
Maar goed, moeten niet altijd dezelfde met geluk zijn he. Er is wel iets gevallen.
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Hier valt wel regen, het noodweer is uitgebleven. Geen idee hoeveel er is gevallen, hopelijk blijft het nog ff doorregenen. Nu de warmte nog uit het huis.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

pearlsofpassion schreef: di 20 jun 2023, 19:38 Wauw, das veel! :o
Ja dat heb ik nu ook door, want na half 7 heeft het toch ook steeds nog wel geregend, maar net zat er maar 6 mm in de meter.
Dus daarvoor wel echt een flinke bak met water.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Hier heeft het een beetje geregend. Echt niet die hoeveelheid als bij velen van jullie . Wij zaten in dat open stukje op de regenkaart ;D
Maat eh warmte uit huis of buiten weg? Nee hoor het is nog 10x erger. Is ook logisch als het snachts niet afkoelt door de bewolking. Tis nu deze ochtend niet te doen.
Kom je buiten binnen 1 sec huid zeiknat.
Mijn honden hebben zelfs vannacht in de airco mogen slapen. Die hebben we in de woonkamer normaal niet aan 's nachts, maar nu voor hun wel.
Morgen wordt hier wel de hele dag regen verwacht, ben benieuwd of dat dan wel wat brengt. Ja voor de droogte in ieder geval maar qua temperatuur?
Of eigenlijk de klefheid is nog belangrijker.
Want als die nacht temperatuur weer omlaag gaat kunnen ze tenminste smorgens vroeg een lekkere wandeling hebben.

En nu liggen ze op de tocht:
20230621_074243.jpg
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Het is hier ook al weken aan een stuk gortdroog en met temperaturen van 26-30 graden, maar gelukkig koelt het in elk geval 's nachts flink af, soms tot onder de tien graden. Daardoor is het uit te houden. Morgen zou er regen moeten vallen, een mm of 10. Ik hoop het van harte, want de waterreservoirs voor de moestuin en het aardappelveld raken leeg. Nou kunnen we altijd nog water uit de kraan daarvoor gebruiken natuurlijk, maar toch, dat voelt toch een beetje als verspilling (hoewel we een eigen bron hebben).
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Gisteravond heeft het geregend. Nu is het best benauwd weer.
20230620_220437.jpg
Benieuwd hoeveel het metertje morgen gevuld wordt. Ze voorspellen regen
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Hier gisteren zwaar weer, klam en nu een flinke plens regen. Goed voor de tuin en tegen de bosbranden. Meerder branden geweest in de regio, ik vind het wel fijn als dat risico iets omlaag gaat….
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ze hebben het er nu over dat we morgen wel eens meer dan 50 mm regen kunnen krijgen :g: Zou bijna net zo veel kunnen vallen als in de maand juni normaal valt. Ah tekort opgelost ;D ::)
We zullen zien....

Plaats reactie