Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
dinky89 schreef: ↑za 24 jun 2023, 10:18 Gisteren bij schoonmoeder in Friesland volgens mij voor het eerst een enorme meikever gezien. Wat een imposante kever! Helaas geen foto want telefoon lag binnen en toen ik die had gepakt vloog hij wegIk denk niet dat het een meikever was, die vliegen nu niet meer. (Als in, hun tijd zit erop en ze liggen hooguit nog dood ergens) Het zou een junikever kunnen zijn maar als tie echt heel groot was, heel misschien een vliegend hert?![]()
dinky89 schreef: ↑za 24 jun 2023, 10:18 Gisteren bij schoonmoeder in Friesland volgens mij voor het eerst een enorme meikever gezien. Wat een imposante kever! Helaas geen foto want telefoon lag binnen en toen ik die had gepakt vloog hij wegLeek hij op deze kever? Dit is een foto van 1 juli vorig jaar, van een neushoornkever. Zo'n kever kan wel 4 cm groot worden en dat was deze dan ook.![]()
dinky89 schreef: ↑di 27 jun 2023, 15:33 Nee, hij had duidelijk wit er bij en was niet zo glanzend bruinHet was inderdaad een mooie ervaring, die kever is heel zeldzaam.Wel een gave kever om tegen te komen Tanna
Leek hier op met de wittige beharing: https://images.app.goo.gl/99rvm6jhv1G7ehZm7