Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
:biggrin2:
Die is leuk Siberiënne

Zaterdagochtend:
Met de ns-bus ipv trein loopt niet altijd heel gesmeerd ::) zelfs niet om 6.15 maar we zijn onderweg

Vruuuger, voor de in- en uitcheck met je ov-chip kon je nog wel eens een chauffeur overhalen om je er op een wat handiger plek uit te laten dat scheelde toch gauw een dik kwartier lopen.
Door dinky89
Gisteren bij schoonmoeder in Friesland volgens mij voor het eerst een enorme meikever gezien. Wat een imposante kever! Helaas geen foto want telefoon lag binnen en toen ik die had gepakt vloog hij weg ::)
Door zurca
dinky89 schreef: za 24 jun 2023, 10:18 Gisteren bij schoonmoeder in Friesland volgens mij voor het eerst een enorme meikever gezien. Wat een imposante kever! Helaas geen foto want telefoon lag binnen en toen ik die had gepakt vloog hij weg ::)
Ik denk niet dat het een meikever was, die vliegen nu niet meer. (Als in, hun tijd zit erop en ze liggen hooguit nog dood ergens) Het zou een junikever kunnen zijn maar als tie echt heel groot was, heel misschien een vliegend hert?

https://www.kad.nl/kennisbank/dierplage ... junikever/
Door dinky89
Een vliegend hert was het zeker niet. Als ik daar foto's van zie lijkt hij daar niet op. Hij was ook zeker zo'n 3 cm en ik lees in jouw link dat de junikever een stuk kleiner is. Hij had echt die witte gloed die ik ook op foto's van de meikever terug zie. Maar zoals gezegd, helaas geen foto. Kwam tevoorschijn uit zak met snoeiafval van de haag die we net hadden gesnoeid en maakte een flink brommend geluid voordat hij boven was gekomen. Dacht eerst dat er een dikke hommel ofzo zat totdat die enorme kever tevoorschijn kwam. Uiteindelijk zullen we het nooit zeker weten maar mooi en imposant was hij zeker ;)
Door pearlsofpassion
Het was wel een erg somber voorjaar he. Misschien zijn ze iets later uitgekomen dan normaal? En vliegen ze daardoor evt nog rond? En Dinky woont ook noordelijk, misschien komen ze daar standaard iets later uit.
Klinkt mij toch ook als een meikever.
Door pike
De hausse aan meikevers is wel over, maar je kan er best nog een tegenkomen. Onderstaand alle bij waarneming.nl ingevoerde meikevers uit 2022:
IMG_8614.png
IMG_8614.png (86.39 KiB) 6225 keer bekeken
Door Tanna
dinky89 schreef: za 24 jun 2023, 10:18 Gisteren bij schoonmoeder in Friesland volgens mij voor het eerst een enorme meikever gezien. Wat een imposante kever! Helaas geen foto want telefoon lag binnen en toen ik die had gepakt vloog hij weg ::)
Leek hij op deze kever? Dit is een foto van 1 juli vorig jaar, van een neushoornkever. Zo'n kever kan wel 4 cm groot worden en dat was deze dan ook.
Bijlagen
IMG_20220702_000023.jpg
IMG_20220702_000023.jpg (5.56 MiB) 6182 keer bekeken
Door El_Kato
Net boodschappen gedaan en omdat ik vergeten ben om op tijd eten voor de honden te bestellen Smuldier voor een paar dagen meegenomen. Het lag helemaal boven en achterin de vriezer en een aardige medewerker hielp me even om de pakketjes te pakken. Een oudere man en ik kom er wel vaker en we maken wel vaker een praatje. Hij heel enthousiast nou je verwend je honden wel hè … ik heb maar ja gezegd en verder over het weer gekletst ;D
Door Siberienne
Wij zagen vanmorgen en zwarte slang. Nou stond me iets bij van ‘de zwarte slangen zijn niet gevaarlijk’. Maar even nagelezen. Blijkt dat zowel de giftige adder als de ringslang zwart kunnen zijn. Maar dat de ringslang een witte kopvlek heeft. Dat had deze niet. Dus ik ben doodgemoedereerd op een smal paadje met Shad langs best een grote adder gelopen 😳 gelukkig vond Shadow hem helemaal niet interessant (honden kunnen aan een beet dood gaan).
Door yazzie
Vind dit toch best wel een heel spannend avontuur. Ik was omgelopen... ::)

Op vakantie in Zweden heeft een van mijn honden tot 3 keer aan toe een slang tussen zijn poten gehad. Twee kleinere (maar voor mij groot zat) en een grotere. Ik had ze echt niet gezien terwijl na de eerste slang ik er echt continu oplette. Het zijn net takken tot ze zich oprichten of gaan kronkelen. Ben me wezenloos geschrokken, vond het helemaal niks. Mijn hond had niets in de gaten, gelukkig... want als hij het wel had gezien had hij op zeker gereageerd met happen. Vond het toch niet helemaal relaxed wandelen, zeedijk hier brengt voor mij dan toch wat meer ontspanning. :P
Door sam28
Vraag,

Is er iemand, of kent iemand een persoon die in september, in het Utrechtse, 3 weken in mijn huis wil bivakkeren en 2 poesjes aandacht en voer wil geven? :)
Ik ben op zoek zodat mijn monsters fatsoenlijk TLC hebben ls ik weg ben
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door