Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
doranto schreef: vr 09 jun 2023, 18:58 Voor mij voelt het vandaag ook als een geluksmomentje omdat ik erg opgelucht ben. Vandaag de laatste van een serie van 4 chemo's gehad. Nu zo goed als het kan herstellen en dan op naar de volgende serie! Bij mij was begin dit jaar borstkanker ontdekt en na een eenzijdige ablatio en schildwachtklier-procedure nu het standaard vervolg traject.
Als het goed is was dit het zwaarste deel van het traject, vandaar mijn geluksmomentje ;)
Poeh ja, heftig, hoe gaat het nu met jou?
Door doranto
eelke schreef: za 10 jun 2023, 08:46 Poeh ja, heftig, hoe gaat het nu met jou?
Het is erg zwaar door alle bijwerkingen. Gelukkig helpen ml en mijn kinderen waar nodig, zodat ik ook kan toegeven aan het ziek zijn. Ook helpen de zware medicijnen om m.n. de misselijkheid wat te onderdrukken. Helaas hebben die ook weer bijwerkingen zoals bv. obstipatie... Maar wat ik al zei, is dit gelukkig de laatste chemo uit deze serie. Hierna nog 3mnd. iedere week een dosis van de 2de serie. Ik moet daar heel alert zijn op neuropathie aan m.n. handen en voeten, zodat de dosis snel kan worden verlaagt of evt. zelfs stopgezet, omdat de neuropathie anders blijvend wordt. Dus dat wordt ook nog een uitdaging.
Daarna zouden ook nog bestralingen volgen en antihormoontherapie. Dus voorlopig ben ik nog niet klaar. Maar omdat de meesten de 1ste soort chemo als zwaarste ervaren, had ik gisteren dus mijn geluksmomentje :)
Door eelke
doranto schreef: za 10 jun 2023, 08:58 Het is erg zwaar door alle bijwerkingen. Gelukkig helpen ml en mijn kinderen waar nodig, zodat ik ook kan toegeven aan het ziek zijn. Ook helpen de zware medicijnen om m.n. de misselijkheid wat te onderdrukken. Helaas hebben die ook weer bijwerkingen zoals bv. obstipatie... Maar wat ik al zei, is dit gelukkig de laatste chemo uit deze serie. Hierna nog 3mnd. iedere week een dosis van de 2de serie. Ik moet daar heel alert zijn op neuropathie aan m.n. handen en voeten, zodat de dosis snel kan worden verlaagt of evt. zelfs stopgezet, omdat de neuropathie anders blijvend wordt. Dus dat wordt ook nog een uitdaging.
Daarna zouden ook nog bestralingen volgen en antihormoontherapie. Dus voorlopig ben ik nog niet klaar. Maar omdat de meesten de 1ste soort chemo als zwaarste ervaren, had ik gisteren dus mijn geluksmomentje :)
Nou ik denk dat het heel goed is om de geluksmomentjes tussen alle ellende door te blijven zien. Want alles bij elkaar is het natuurlijk volkomen ruk. Knap dat je dat kan!
Door dinky89
Fijn dat je weer een hoofdstuk in de behandeling af hebt kunnen sluiten Doranto. Dat lijkt mij zeker een geluksmoment :)

En wat super dat het al rond is Sam! Gefeliciteerd! Lijkt mij al heerlijk dat je zoveel dichter bij huis aan het werk kan ;)
Door pearlsofpassion
eelke schreef: za 10 jun 2023, 10:09 Nou ik denk dat het heel goed is om de geluksmomentjes tussen alle ellende door te blijven zien. Want alles bij elkaar is het natuurlijk volkomen ruk. Knap dat je dat kan!
Ja echt!
Heel knap! :-*
Door Siberienne
eelke schreef: za 10 jun 2023, 10:09 Nou ik denk dat het heel goed is om de geluksmomentjes tussen alle ellende door te blijven zien. Want alles bij elkaar is het natuurlijk volkomen ruk. Knap dat je dat kan!
Plus 1!
Door Anne in Zweden
doranto schreef: vr 09 jun 2023, 18:58 Voor mij voelt het vandaag ook als een geluksmomentje omdat ik erg opgelucht ben. Vandaag de laatste van een serie van 4 chemo's gehad. Nu zo goed als het kan herstellen en dan op naar de volgende serie! Bij mij was begin dit jaar borstkanker ontdekt en na een eenzijdige ablatio en schildwachtklier-procedure nu het standaard vervolg traject.
Als het goed is was dit het zwaarste deel van het traject, vandaar mijn geluksmomentje ;)
Bloedjehel, wat een narigheid kreeg je te verwerken! Fijn dat de eerste serie chemo's achter de rug is. Ik hoop dat je ook de rest van het traject goed kunt verwerken en dat je snel weer de oude bent! :-*
Door pearlsofpassion
Dagje vakantie in eigen tuin.
Enkel naar binnen om naar toilet te gaan of de afwas (zo fanatiek zijn we nu ook niet dat we die in een teiltje buiten doen :biggrin2:). Maar verder de hele dag buiten.
Voordeel als je inductiekookplaat stuk is en je op noodvuurtjes kookt, die zet je heel eenvoudig buiten. :P

Nu, dit vind ik het aller-allerbeste. Echt een dagje genieten.
Door CindyMayella
Vorige week weer een ct scan van mn longen gehad (2 jaar geleden na mn auto ongeluk, kwam men erachter dat er een vlekje op mn long zat en bleek ik astma te hebben)…… vanochtend weer een longtest en een gesprek met de longarts…… Ik hoef niet meer terug te komen 🥳🥳….. Vlekje is al 2 jaar stabiel, heeft waarschijnlijk met de astma te maken; longtest was op bepaalde punten zelfs verbeterd!!!! Dus de arts vond het niet nodig om onder controle te blijven….. Wel moet en wil ik stoppen met roken, maar de arts adviseerde dat pas te doen als ik in rustig vaarwater zit (om een terugval te voorkomen) en dat zit ik voorlopig niet…. Ga ook weer extra sessies bij de psycholoog aanvragen, merk dat ik toch meer hulp nodig heb, dan gedacht…… Maar in ieder geval nu 1 zorg minder……
Door Sonja
Zo, ik ben bijgelezen!
Ik had even een druk weekend dus ik liep wat achter hier.

Allereerst @ Sam, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Heel fijn als je er op alle vlakken op vooruit gaat.

@ Hedwich: Fijn dat deze hobbel overwonnen is! Ik wens je alvast heel veel sterkte met de volgende hobbels die nog voor je liggen :-* . Ik weet helaas maar al te goed wat je doormaakt.
Goed dat ze alert zijn op neuropathie. Ik heb dat aan mijn laatste serie chemo's overgehouden en fijn is dat niet. Gelukkig heb ik het alleen in mijn voeten en dan vooral in mijn linkervoet en niet in mijn handen. En ik heb het ook niet overgehouden aan mijn behandeling tegen borstkanker 13 jaar geleden, maar aan mijn 2e kankerdiagnose 3 jaar terug. Tijdens mijn behandeltraject tegen borstkanker kreeg ik destijds een serie behandelingen met Taxotere en daar kreeg ik wel een doof gevoel en tintelingen van in mijn voeten, maar dat is naderhand weer helemaal weggetrokken.

@ CindyMayella: Dat zijn de betere uitslagen!

En dan even mijn eigen geluksmomentjes: De overstap van oxycodon naar fentanylpleisters is een goed besluit geweest. Ik heb minder bijwerkingen. Daar komt bij dat ik afgelopen donderdag weer een behandeling op de pijnpoli heb gehad. Dit keer heb ik een ruggenprik gehad. Dat is goed verlopen en zowaar is de pijn direct minder geworden. Ik slaap ineens door tot de volgende ochtend zonder na een paar uurtjes slaap wakker te worden omdat de pijnmedicatie uitgewerkt is!
En minder pijn kwam heel goed van pas, want we zijn een weekend weg geweest. Mijn vader heeft voor 2 weken een huisje gehuurd op de Veluwe en vindt het dan leuk als we langskomen, dus zijn we vrijdagavond naar Eerbeek gereden. En komend weekend gaan we weer.
Afgelopen zondag vanuit Eerbeek naar Woerden gereden, waar ik het wedstrijdsecretariaat van een ABC-teamwedstrijd voor bouviers voor mijn rekening heb genomen. Het blijft jammer dat ik zelf niet meer actief kan zijn in de hondensport, maar ik mocht van het UWV wat vrijwilligerswerk gaan doen en dus heb ik ervoor gekozen om dan op deze manier toch nog betrokken te blijven. Hoewel het wel erg warm was voor mens en hond, is het toch een geslaagde dag geweest. Er waren schaduwplekken voor de honden gemaakt en waterbadjes waarin je je hond even kon laten afkoelen. Op die ,manier was het toch nog wel te doen.
Door Cathelijn
Ik weet nog niet of het echt al een geluksmoment is... mijn vakantie stond gepland dus toch maar gegaan. Met twee lieve vrienden naar Oostenrijk. Ilan zou ook mee gaan. Zijn afwezigheid is enorm voelbaar... :'(

Vandaag wel op de Zugspitze, op 3 km hoogte, gestaan. 360 graden uitzicht op de Alpen, sneeuw, zon. Foto uploaden lukt helaas niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door