Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Charlie Angel
Sonja schreef: di 09 mei 2023, 14:59 Ik hoop inderdaad ook dat er nog wat meer mogelijk is op het gebied van pijnbestrijding. Afgelopen nacht ben ik rond 2 uur in slaap gevallen en om kwart over 4 was ik alweer wakker. :-X
Amytriptiline slik ik inderdaad ook, maar het helpt dus niet voldoende.
Het is balen dat de wachtlijst op de pijnpoli ook zo lang is. Maar voor nu is het plan: Eerst de uitslag van de controlescan afwachten. Het is immers ook mogelijk dat er weer sprake is van tumorgroei en dat kan dan op een zenuw drukken. Is dat niet het geval dan heb ik volgende week een afspraak voor een iontoforesebehandeling. Helpt dat niet voldoende, dan ga ik terug naar de neuroloog om te onderzoeken of er naast de pudenduszenuw ook nog een andere zenuw aangetast is. De klachten die ik nu in mijn been heb lijken meer op een geïrriteerde ischiadicus zenuw.
Ik heb als gevolg van alle bestralingen en chemotherapie sowieso al langere tijd last van een pijnloze neuropathie. Mijn linkervoet en de achterkant van mijn bovenbeen voelen 'dood' aan als ik de huid aanraak.
Mocht het allemaal geen verbetering opleveren, dan ga ik inderdaad terug naar de arts van de pijnpoli om te zien of er nog wat te sleutelen valt aan de medicatie.
Maar al met al duurt het allemaal veel te lang naar mijn zin en dat slechte slapen sloopt me.
Inderdaad alleen maar goed dat er een controlescan wordt gemaakt, maar ook dat is toch weer erg spannend en de wachtlijsten maken het niet makkelijker.
Dat niet slapen is gewoon funest, dat breekt zo op. Bij mij is het al vele jaren zo'n 3 uur per nacht en dan niet achter elkaar die 3 uur. Daarom wordt je ook zo in en in moe. Jij hebt al genoeg ellende en pijn gehad, dus ik hoop wel dat ze nu goed iets voor je kunnen gaan doen, al is het weer wachten voor nu.
Ik den k aan je en voor nu een dikke knuffel. :-*
ik weet, je hebt daar niets aan, maar het is oprecht. :-*
Door Charlie Angel
Siberienne schreef: di 09 mei 2023, 15:34 Beterschap met je pols
Angelique!
Dank. :-* Het is gewoon zo'n stom iets waardoor de rest gaat protesteren.
En Ik had Billie met trainen altijd links, gelukkig paste zij zich snel aan naar rechts. :biggrin2:
Ze is een schat van een hond, maar met flinke gebruiksaanwijzing. Zal daar nog eens een topic voor maken. Dan is het al heel bijzonder dat ze zo'n wisseling van links naar rechts goed oppakt. :-*
Door Sonja
Siberienne schreef: di 09 mei 2023, 15:34 Er is een ‘alternatieve’ mogelijkheid voor zenuwpijnen : neuroprolotherapie. Dat zijn injecties met een glucose oplossing die de zwelling van een zenuw kunnen minderen. Wordt weinig toegepast in NL, maar ik zie dat het Maxima medisch centrum, afdeling sportgeneeskunde het nu aanbied. (Is in NL gekomen via een paar sportartsen, Oa mijn meneer heeft er ook mee gewerkt). https://www.mmc.nl/sportgeneeskunde/aan ... otherapie/
Deze therapeut gebruikt het ook: https://www.edwinachterberg.nl/ (kennis van mijn meneer - ik zal nog even checken of hij ‘goed’ is)
Klinkt interessant! Ik ga het even in mijn achterhoofd houden voor als mijn huidige traject niks oplevert. Bedankt voor de tip!
Door sam28
Kolere!!!!!!! Is mijn eigen kno arts ziek.
Toen ik ze belde bleek de eerste plek 24 mei te zijn! Ja dahaag! Er Kwam Bloed Uit!
Ja nou, euh. Dan kan het morgen wel om 12.10 bij een vervanger ::) De vorige vervanger wist ook niet wat ze ermee aan moest. Dus ik ben benieuwd
Dus nu moet ik ook nog een paar uur opnemen aan vrije uren want terug gaan en werken tussen 14-16u is wat onzinnig.
Door Ronald
Tjonge, jonge, jonge, jonge... Wat een gedoe Sam!

Sterkte Sonja, ik kan me zo'n pijn niet eens voorstellen. Af en toe een beetje zeurpijn in de rug, maar met wat bewegen gaat dat vrij snel (over het algemeen) weer weg.

Balen Angelique. Zeker ook gezien al je kwetsbaarheden is vallen nu niet iets waar je op zit te wachten...

Eigen klaag, zonder al te zeer in detail te treden:
Vanaf vorig jaar oktober heb ik een "opgelegde functie" erbij gekregen. Ik heb vanaf het begin al aangegeven dat ik hier absoluut geen zin, tijd en gelegenheid voor had, maar er werd gewoon gezegd "Voorwaarts mars!".
Inmiddels heb ik een nieuw plekje gekregen waar ik het ontzettend naar mijn zin heb. Alleen die opgelegde functie gaat nu dus echt van start. Er is nog altijd niet duidelijk voor hoelang en hoe vaak en waar. Ik ben nog altijd absoluut niet gemotiveerd om ermee aan de slag te gaan en het begint ook aan me te knagen.
Gisteren heb ik de knoop doorgehakt en tegen mijn bezielende leiding medegedeeld dat ik er last van heb/krijg, zeker ook geestelijk. En dat het doordrukken van deze opgelegde functie mij mijn nachtrust kost.
Nou... daar had men weinig boodschap aan vanuit het hogere echelon.

Dus nu maar een bericht achtergelaten bij de bedrijfsarts. Dan mag hij kiezen: of iemand die met plezier en fluitend naar zijn werk gaat of iemand die met een burn-out thuis zit.
Door Sonja
Charlie Angel schreef: di 09 mei 2023, 15:52 Inderdaad alleen maar goed dat er een controlescan wordt gemaakt, maar ook dat is toch weer erg spannend en de wachtlijsten maken het niet makkelijker.
Dat niet slapen is gewoon funest, dat breekt zo op. Bij mij is het al vele jaren zo'n 3 uur per nacht en dan niet achter elkaar die 3 uur. Daarom wordt je ook zo in en in moe. Jij hebt al genoeg ellende en pijn gehad, dus ik hoop wel dat ze nu goed iets voor je kunnen gaan doen, al is het weer wachten voor nu.
Ik den k aan je en voor nu een dikke knuffel. :-*
ik weet, je hebt daar niets aan, maar het is oprecht. :-*
Dankjewel! :-*
Vandaag de scan gehad en nu afwachten...
Door Sonja
sam28 schreef: wo 10 mei 2023, 13:31 Kolere!!!!!!! Is mijn eigen kno arts ziek.
Toen ik ze belde bleek de eerste plek 24 mei te zijn! Ja dahaag! Er Kwam Bloed Uit!
Ja nou, euh. Dan kan het morgen wel om 12.10 bij een vervanger ::) De vorige vervanger wist ook niet wat ze ermee aan moest. Dus ik ben benieuwd
Dus nu moet ik ook nog een paar uur opnemen aan vrije uren want terug gaan en werken tussen 14-16u is wat onzinnig.
Gaat ook niet lekker zo. :-\
Hopelijk is de vervanger die je morgen krijgt wat doortastender.
Door Charlie Angel
Wat een nare situatie Ronald en vooral ook zo niet slim om dit iemand zo toe te schuiven. Ik hoop dat de bedrijfsarts dit goed oplost.

Succes Sam, het is wel lekker aan klungelen zo, hoop dat je nu eens goed geholpen gaat worden.

Duimen draaien Sonja.
Door dinky89
Goed dat je voor jezelf zorgt door tijdig naar de bedrijfsarts te stappen Ronald! Hopelijk komt er een goede oplossing.

Sam ik hoop dat je vandaag dan wel goed geholpen wordt! Want wat jij beschrijft met je oor klinkt absoluut niet goed....

Sonja heel veel sterkte met wachten op de uitslag. Ik duim voor een goede uitslag! Hopelijk kunnen ze daarna de pijn snel wat dragelijker maken zodat je in ieder geval weer kan slapen.
Door Ronald
Wat dat betreft ben ik wel wat assertiever geworden. En ik heb geleerd dat je zelf op tijd op een rem moet trappen omdat niemand anders het voor je doet.

Pfffff.... Het kost wel weer energie. Ik ga van het weekend maar lekker motorrijden!
Door Charlie Angel
Ronald schreef: do 11 mei 2023, 13:07 Wat dat betreft ben ik wel wat assertiever geworden. En ik heb geleerd dat je zelf op tijd op een rem moet trappen omdat niemand anders het voor je doet.

Pfffff.... Het kost wel weer energie. Ik ga van het weekend maar lekker motorrijden!
Heel goed Ronald, maar het blijft inderdaad zoveel energie kosten.
Maar als je niets zegt kost het nog zoveel meer. :-*

Geniet van je rit dit weekend, ik hoop dat het mooi weer wordt.
Door sam28
Tja, mijn oor. En wat kan ik zeggen. Een vervanger.
Het was idd vies. Uitgezogen en de troep eruit gepeuterd.
Het buisje zit niet goed (duh) en dat duwt tegen de gehoorgang (de weg naar buiten) die daardoor soms gaat bloeden. Kan geen kwaad.
Hij ging niks besluiten moest mijn eigen maar doen en moet door met oordruppels. Andere dan die van vorige week.
23 mei naar mijn eigen kno arts.
Door sam28
Wat een rot situatie Ronald!! Hopelijk komt er een oplossing!

Ik duim voor je Sonja!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door