Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ina
sam28 schreef: zo 07 mei 2023, 09:41 Ik moet ff serieus klagen over mijn oor. :-\

2 weken geleden heb ik een buis in mijn trommelvlies gekregen. Ik had een klein buisje maar die verstopte steeds vanwege vocht. Nu moest deze grotere onder narcose geplaatst worden.
Ik werd wakker en had direct veel pijn, daar nog morfine voor gekregen waarop ik de recoveryverpleegkundige die de morfine kwam checken hoorde zeggen: "voor een buisje???!!!!". Ik was te gaar om te reageren maar het zit me wel dwars omdat ik me vaak een aansteller vind.. Maar goed, daar ging het niet om.
Ik kreeg steeds meer pijn en afgelopen/vorige week maandag heb ik de poli gebeld hiermee. Daar werd nog wat ingewikkeld gedaan want ja, gewoon ff afwachten. Maar omdat ik aandrong kreeg ik een plek op woensdag bij een vervanger (mijne was op vakantie).
Die KNO wist niet wat ze er mee aan moest, het buisje leek niet op de plek te zitten en er zat een laag bloed op mijn trommelvlies.
Ze heeft geprobeerd het buisje te pakken maar het zat vast ergens en deed teveel pijn. Ik heb een druppel gekregen en moet komende woensdag terug als mijn eigen KNO van vakantie terug is.
Nu is het zo dat er sinds gister bloed uit mijn oor komt. Dat lijkt me niet goed :-X
Het zat ook in mijn kussen en is helder rood. Niks ouds bij dus. Ik voel het nu ook nog lopen in mijn oor. Het zal niet veel zijn maar ik maak me er wel zorgen om.
Ik ben ook in dubio, morgen bellen of niet. Ze hebben me een extra plek gegeven bovenop het normale spreekuur op woensdag omdat hij verder ramvol zat en de urgentie ook bij de afsprakenbalie wel duidelijk was.
Ik maak me wel zorgen en ben gestopt met de druppel, ook omdat die nogal veel pijn doet bij het druppelen en ik heb het gevoel dat die het erger maakt.
Wauw, die oren van jou zijn wel serieus vervelend (een understatement) aan het doen zeg.
Als ik jou was zou ik in ieder geval morgen bellen en aangeven dat er al een urgentie afspraak gepland staat voor woensdag, maar dat je nu een lopend bloedoor hebt en dat het druppelen extra klachten geeft.

En als je er vandaag echt naar van bent en ruggespraak wilt kan je altijd vandaag al gaan bellen, zal waarschijnlijk niks opleveren, maar dan heb je het maar gemeld en staat het genoteerd.

Veel sterkte, hopelijk knapt het vandaag wat op en kan je 'rustig' tot woensdag wachten, maar ik zou echt niet schromen om er hoe dan ook een telefoontje aan te wagen als je ongerust blijft.....die urgente afspraak voor woensdag is tenslotte niet voor niks er tussen gepropt....er zit duidelijk iets niet goed.
Door Tibbies
Beter 1 keer teveel gebeld dan 1 keer te laat. Sterkte Sam.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door sam28
Thnx. Jullie hebben wel gelijk. Ik ben nu ook best doof links. Ik ga zo morgenochtend bellen als het zo blijft lopen.
Door Ronald
Waarom wachten tot morgen? Het ziekenhuis heeft toch ook een SEH? Als er bloed uitloopt (en dat doet het) is het zeker een reden om in elk geval contact te hebben!
Door pearlsofpassion
Sterkte Sam! :(
Oren kunnen zo ontzettend pijn doen! Naar mijn mening nog meer dan tandpijn (of dat deed het bij mij toch ooit).

Wat gek dat het dan geen alarm deed afgaan bij de verpleegster dat je zo'n pijn had van een buisje. Klopt niet he.
Door Too
*kijkt en klinkt heel streng*

Sam dit is niet zoals het hoort te gaan, bellen is absoluut GEEN aanstellerij en als je belt ga je het ook niet bagatelliseren!!
Dit valt namelijk niet mee
Door sam28
Ze (de medische vragen lijn) zijn door onvoorziene omstandigheden niet bereikbaar. Ik moet later terugbellen.
Probeer het over een half uur nog een keer. Het bloeden is gestopt maar mijn trommelvlies is ook niet echt meer open. Soms plopt ie een beetje en dan voel ik ook weer iets lopen. Er zitten nog wel een paar korstjes.
Als ze over een half uur nog steeds niet bereikbaar zijn bel ik de afspraken lijn
Door sam28
Stomme telefoniste.
Oh je hebt woensdag een afspraak. Ja, klopt. Maar er komt bloed uit mijn oor.
Na ploeteren kon ik toch nog vanmiddag terecht maar op een tijd dat niet kan want ik heb dienst komende avond en nacht en dat red ik niet. Die heb ik opgelost wegens ziekte van een collega.
Tja mw dan moet u toch wachten. Wat wilt u nu van mij?

Euh, als u het nu eens even gaat overleggen voor het kwaad kan dat er bloed uit mijn oor komt... Ooh ja nou poeh.
Dat ging ze dan wel doen.
Wordt vervolgd.

Serieus, de zorg is er echt prima maar de medische telefoonlijn is echt vreselijk.
Door sam28
Ik ben terug gebeld, ze was wel een stuk aardiger dan vanochtend. Mijn eigen kno had gezegd dat het niet erger kon worden en woensdag was snel genoeg voor een beoordeling van mijn oor.
Ben ik weer wat meer gerustgesteld. Dat ik stokdoof ben is wel erg lastig met mompelende chirurgen die vanalles willen.
Door dinky89
Fijn dat er nu inderdaad naar jouw situatie is gekeken Sam! Hopelijk kunnen ze je woensdag daadwerkelijk verder helpen :-*
Door Siberienne
Ik voel me eindelijk weer wat fitter. Na mijn griep in januari wilde het niet echt vlotten. Vanmorgen ommetje met Shadow maar ik was een beetje laat dus dacht - eens kijken of ik ernstigheid kan rennen. Ging heerlijk. Tot ik achter een boomwortel bleef haken, languit op mijn plaat ging en precies met mijn knie op een stronk van een andere boom. Al de hele dag flink au & mooi blauw. Ik baal.
Door Sonja
De zenuwblokkade die een paar weken geleden is gezet i.v.m. pudendus neuralgie heeft niet echt geholpen. De pijn is voor een deel van het pijnlijke gebied wel een stuk verminderd, maar de pijn in mijn linkerbil is alleen maar erger geworden en straalt nu uit naar mijn hele linkerbeen, hetgeen voor de blokkade nog niet zo was. :-\
Ondanks de oxycodon word ik 's nachts telkens wakker van de pijn en weet ik overdag niet hoe ik moet zitten. En omdat ik dan maar een beetje naar rechts leun heb ik nu ook pijn in mijn rechterschouder. :-X
Ik word er een beetje moedeloos van. Ik ben nu al een half jaar aan het tobben met die zenuwpijnen die vermoedelijk het gevolg zijn van late bestralingsschade. En dat zal niet meer verbeteren, vrees ik. Kan alleen maar hopen op betere pijnbestrijding. Volgende week vrijdag weer een afspraak op de pijnpoli... En deze week weer mijn 4-maandelijkse APK. Ook weer spannend...
Door Charlie Angel
Fijn dat je eindelijk weer wat opknapt Siberienne, maar dan is het niet de bedoeling dat je onderuit gaat. Een knuffel.Afbeelding

Wat waardeloos Sonja dat je eigenlijk alleen maar meer klachten hebt gekregen. Slapen is zo belangrijk, maar ik weet hoe het is om dat niet goed te krijgen, door pijn steeds wakker te zijn.
En ja, doordat je het ene gaat ontzien krijg je van het andere ook last. Ik hoop dat ze toch een beter pijnbestrijdingsplan kunnen opstellen voor jou.
Er zijn middelen die redelijk goed tegen zenuwpijn helpen. Het is ook bagger, maar het verlicht wel. Ik heb lang amytriptaline geslikt en nu al een tijd pregabaline. Dit laatste slik ik nog steeds naast de fentanyl pleisters. En lormetezapam om nog iets te slapen. En dan nog wat andere middelen. Nogmaals ik slik het liever niet, maar hiermee functioneer ik nog wat.

Heel veel sterkte Sonja. Afbeelding

Eigen klaag, 4 weken geleden in mijn vakantie van de trap gevallen, dat vonden meerdere gewrichten niet grappig maar mijn linker pols helemaal niet. Zwaar gekneusd en een scheurtje, maar het wil ook echt niet beteren. En dit was nog wel mijn goede pols. ::)
Door Sonja
Charlie Angel schreef: di 09 mei 2023, 13:47 Fijn dat je eindelijk weer wat opknapt Siberienne, maar dan is het niet de bedoeling dat je onderuit gaat. Een knuffel.Afbeelding

Wat waardeloos Sonja dat je eigenlijk alleen maar meer klachten hebt gekregen. Slapen is zo belangrijk, maar ik weet hoe het is om dat niet goed te krijgen, door pijn steeds wakker te zijn.
En ja, doordat je het ene gaat ontzien krijg je van het andere ook last. Ik hoop dat ze toch een beter pijnbestrijdingsplan kunnen opstellen voor jou.
Er zijn middelen die redelijk goed tegen zenuwpijn helpen. Het is ook bagger, maar het verlicht wel. Ik heb lang amytriptaline geslikt en nu al een tijd pregabaline. Dit laatste slik ik nog steeds naast de fentanyl pleisters. En lormetezapam om nog iets te slapen. En dan nog wat andere middelen. Nogmaals ik slik het liever niet, maar hiermee functioneer ik nog wat.

Heel veel sterkte Sonja. Afbeelding
Ik hoop inderdaad ook dat er nog wat meer mogelijk is op het gebied van pijnbestrijding. Afgelopen nacht ben ik rond 2 uur in slaap gevallen en om kwart over 4 was ik alweer wakker. :-X
Amytriptiline slik ik inderdaad ook, maar het helpt dus niet voldoende.
Het is balen dat de wachtlijst op de pijnpoli ook zo lang is. Maar voor nu is het plan: Eerst de uitslag van de controlescan afwachten. Het is immers ook mogelijk dat er weer sprake is van tumorgroei en dat kan dan op een zenuw drukken. Is dat niet het geval dan heb ik volgende week een afspraak voor een iontoforesebehandeling. Helpt dat niet voldoende, dan ga ik terug naar de neuroloog om te onderzoeken of er naast de pudenduszenuw ook nog een andere zenuw aangetast is. De klachten die ik nu in mijn been heb lijken meer op een geïrriteerde ischiadicus zenuw.
Ik heb als gevolg van alle bestralingen en chemotherapie sowieso al langere tijd last van een pijnloze neuropathie. Mijn linkervoet en de achterkant van mijn bovenbeen voelen 'dood' aan als ik de huid aanraak.
Mocht het allemaal geen verbetering opleveren, dan ga ik inderdaad terug naar de arts van de pijnpoli om te zien of er nog wat te sleutelen valt aan de medicatie.
Maar al met al duurt het allemaal veel te lang naar mijn zin en dat slechte slapen sloopt me.
Door Siberienne
Er is een ‘alternatieve’ mogelijkheid voor zenuwpijnen : neuroprolotherapie. Dat zijn injecties met een glucose oplossing die de zwelling van een zenuw kunnen minderen. Wordt weinig toegepast in NL, maar ik zie dat het Maxima medisch centrum, afdeling sportgeneeskunde het nu aanbied. (Is in NL gekomen via een paar sportartsen, Oa mijn meneer heeft er ook mee gewerkt). https://www.mmc.nl/sportgeneeskunde/aan ... otherapie/
Deze therapeut gebruikt het ook: https://www.edwinachterberg.nl/ (kennis van mijn meneer - ik zal nog even checken of hij ‘goed’ is)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door