We hebben een nieuwe buurvrouw . 93 jaar , haar dochter woonde hier al . Met haar hadden we al contact , ze is van onze leeftijd . Heeft in Utrecht gewoond . Hele leuke vrouw .
Dus : toen de oude dame alles op orde had eerst een kopje koffie . Maar ze is ook nog dol op een wijntje

meer dan 1 wijntje moet ik haar niet meer geven

maar het is zo'n leuke vrouw , schildert nog , leest nog veel . Is altijd druk met haar planten . Haar auto heeft ze verkocht

en vanavond heeft ze gezellig bij ons gegeten . Ik had hachee gemaakt . Daar had ze wel oren naar , dat maak ik niet meer voor mezelf hoor
Met de rest van de buren idem
Ik heb pastinaaksoep , willen jullie ook wat ?
En zo gaat het over en weer . Er zijn twee dames die zelf niet meer (Zo goed ) kunnen koken , parkinson en artrose . Dus die schuiven ook geregeld aan bij degenen die het wel kunnen
Er was laatst iemand jarig , maar geen familie meer . Dus , we zijn met alle buren daar naartoe gegaan, cadeautje mee . We zamelen geld in en kopen wat leuks
En dan hebben we boer H nog
Het hele dorp kent hem . 94 jaar en nog steeds druk met zn koeien . Van de vroege ochtend tot 21.30 uur .
Ik kwam hem vanmiddag tegen , in de stromende regen . Op een ouwe gammele fiets die al in geen jaren gesmeerd is . Zonder versnelling , en er stond een harde wind . Ongelooflijk dan komt ie van zn land af , wat nog een aardig eind fietsen is
Ik kwam hem van de zomer tegen , toen wilde ie toch meer van me weten . Jij bent niet van hier he , nee . Werk je nog , nee , oh wat heb je gedaan . Dat mag je dan 10 x herhalen . Stokdoof maar geen gehoorapparaat drie tanden in zijn mond . Het begon toen al te schemeren . Is je man niet ongerust ? Nee hoor . Nou , spring maar achterop de fiets hoor

En ik moet goed mijn best doen om hem te verstaan , wat een dialect . En nu vanmiddag ook weer , zo ben ie weer an de kuier , ja . Wat een wind he . Wat een mannetje , de boerderij, daar is al tientallen jaren niets aan gedaan .
Binnenkort word de buurvrouw geopereerd aan haar knie , dan zorgen wij weer voor haar hondje , en koken extra . Kan zij mee eten