Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
Het begint hier een beetje op een huis te lijken :biggrin2: vanmiddag zijn er wat kasten geleverd . Salontafeltjes , de eettafel zonder stoelen . En we kregen een leenbank uit de showroom . Oh wat is het dan lekker om weer op een bank te zitten
De slaapkamer staat nog vol met dozen
Morgen de wasmachine ,droger en vrieskast
En er ligt iemand naast me op de bank :biggrin2: hmm eindelijk , het lijkt weer op een huisje . Vanochtend bleef ze maar op bed :biggrin2: morgen alleen effe een andere stofzuiger scoren , de vorige is ermee gestopt . Gister met tut flink aan de wandel geweest . Die heeft ergens op een verlaten dijk een half uur staan graven :biggrin2: en zondag flink gelopen . Dus tut heeft vandaag siësta. Flink wat gedaan vandaag . En morgen flink veel was wegwerken . Vrijdag barfhappen portioneren en groentemix maken
Bijlagen
20220412_085440.jpg
20220412_085440.jpg (3.07 MiB) 1213 keer bekeken
Door smulpaap
Wat een verademing hier . Vanochtend 2,5 uur lopen dwalen met tut . Geen gezeik met ongeleide projectielen. Hier eens een kwartier ongestoord snuffelen , dan eens even onder de grond op ontdekkingstocht
Zonder dat je weer lastig gevallen word door een vervelende hond .....
Bijlagen
20220414_100301.jpg
20220414_100301.jpg (8.13 MiB) 1121 keer bekeken
20220414_100245.jpg
20220414_100245.jpg (8.4 MiB) 1121 keer bekeken
20220414_100352.jpg
20220414_100352.jpg (9.02 MiB) 1121 keer bekeken
Door smulpaap
We wonen hier nu bijna vijf maanden
En in die periode weer twee aanbiedingen gehad voor een huurwoning ::)
Dalen en Rolde . Maar we blijven lekker hier :biggrin2:
Gezellig dorp , ook hier in het complex een gezellige sfeer . Laatst een BBQ , als er iemand jarig is gaan we met de pet rond . Kleine bijdrage ,kopje koffie als je dat wilt . De onderlinge hulp is groot .... En weer verhuizen ? Nee , maar niet
Door smulpaap
We hebben een nieuwe buurvrouw . 93 jaar , haar dochter woonde hier al . Met haar hadden we al contact , ze is van onze leeftijd . Heeft in Utrecht gewoond . Hele leuke vrouw .

Dus : toen de oude dame alles op orde had eerst een kopje koffie . Maar ze is ook nog dol op een wijntje :biggrin2: meer dan 1 wijntje moet ik haar niet meer geven :biggrin2: maar het is zo'n leuke vrouw , schildert nog , leest nog veel . Is altijd druk met haar planten . Haar auto heeft ze verkocht :biggrin2: en vanavond heeft ze gezellig bij ons gegeten . Ik had hachee gemaakt . Daar had ze wel oren naar , dat maak ik niet meer voor mezelf hoor

Met de rest van de buren idem
Ik heb pastinaaksoep , willen jullie ook wat ?
En zo gaat het over en weer . Er zijn twee dames die zelf niet meer (Zo goed ) kunnen koken , parkinson en artrose . Dus die schuiven ook geregeld aan bij degenen die het wel kunnen
Er was laatst iemand jarig , maar geen familie meer . Dus , we zijn met alle buren daar naartoe gegaan, cadeautje mee . We zamelen geld in en kopen wat leuks

En dan hebben we boer H nog :biggrin2:
Het hele dorp kent hem . 94 jaar en nog steeds druk met zn koeien . Van de vroege ochtend tot 21.30 uur .
Ik kwam hem vanmiddag tegen , in de stromende regen . Op een ouwe gammele fiets die al in geen jaren gesmeerd is . Zonder versnelling , en er stond een harde wind . Ongelooflijk dan komt ie van zn land af , wat nog een aardig eind fietsen is
Ik kwam hem van de zomer tegen , toen wilde ie toch meer van me weten . Jij bent niet van hier he , nee . Werk je nog , nee , oh wat heb je gedaan . Dat mag je dan 10 x herhalen . Stokdoof maar geen gehoorapparaat drie tanden in zijn mond . Het begon toen al te schemeren . Is je man niet ongerust ? Nee hoor . Nou , spring maar achterop de fiets hoor :biggrin2: En ik moet goed mijn best doen om hem te verstaan , wat een dialect . En nu vanmiddag ook weer , zo ben ie weer an de kuier , ja . Wat een wind he . Wat een mannetje , de boerderij, daar is al tientallen jaren niets aan gedaan .

Binnenkort word de buurvrouw geopereerd aan haar knie , dan zorgen wij weer voor haar hondje , en koken extra . Kan zij mee eten
Door smulpaap
doranto schreef: wo 09 nov 2022, 20:37 Dat klinkt als een heerlijke woonomgeving! Je bent helemaal ingeburgerd zo te horen :-*
Hier aan de overkant is laagbouw . Daar woont een echtpaar die keken echt de kat uit de boom . Ging ik rond 22 uur Thara uitlaten, keken ze stiekem, en dan ging gelijk het rolgordijn omlaag :biggrin2: Die hielden ons in de gaten . Wat zijn dat voor lui , kennen we niet . We kwamen op een middag thuis , en jawel ze waren in de voortuin bezig . Dus ik tegen Jeroen, we gaan expres effe over deze stoep :biggrin2: dus gelijk een praatje aangeknoopt . En het ijs was gebroken .
Door smulpaap
Een wat jongere buurvrouw vroeg mij of ik zin heb om op Zaterdag mee te helpen
Bedoeling is om elke Zaterdag een leuke activiteit te organiseren voor alleenstaande eenzame ouderen
Dit gebeurde al . Maar ten tijde van Corona niet meer
En degene die mijn buurvrouw hielp is verhuisd
Bedoeling is om elke Zaterdag een dagje uit te gaan . Naar Lauwersoog een visje eten , naar een markt, naar de stad . Of wat men maar wil .
Dus . Ik heb ja gezegd . Eenzame ouderen zijn hier meer dan genoeg
Ik liet laatst Thara uit rond 22.00 uur , de overbuurman, foto van zijn pas overleden vrouw in zijn handen . Hij zag mij niet , maar ik zag genoeg . Hartverscheurend . De beste man is 94 , en wat afleiding en aanspraak vind ie oh zo gezellig . Maar ja , tijdens de wintermaanden gebeurt dat nu eenmaal veel minder . Mensen zijn vaker binnenshuis .
Bus hebben we . Dus we hopen zodoende een aantal eenzame ouderen hier uit het dorp een leuke dag te bieden . Ik hoop alleen dat ik de oudjes begrijp :biggrin2: maar buuf is een echte Drentse , dus zonodig kan ik haar om hulp vragen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door