Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Kaela schreef: za 22 okt 2022, 09:16 Het leed van de provocatie test is geleden.

Na een helse nacht gister kon ze gelukkig wel naar de oovang. Ze zijn daar zo vreselijk lief voor haar. We mogen in het vervolg zelfs de draagzak meenemen als ze wat min is, dan willen ze haar dragen zodat ze ontspannen kan.
Wij konden even bijkomen en zo konden we de rest van de dag inzetten op rust. Wat er weer voor gezorgd heeft dat ze vannacht negen uren doorgeslapen heeft!
Natuurlijk komt de moeheid er vandaag bij ons allemaal uit, maar we hebben een rustig weekend voor de boeg. Dus dat komt ook wel weer goed. Zijn we maandag weer fit voor de tweede testdag.
Moet ze daar nu nog eens door? :o :'(
Is 1 keer niet duidelijk genoeg nadat er voorheen al een stevig vermoeden was?
Pfff... :-X
Door doranto
Siberienne schreef: za 22 okt 2022, 20:13 Gisteren echt hele mooi warme wanten gekocht. Ik heb ooit mijn vingertopjes 1e graad bevroren (in Nederland nota bene) en kan echt ineens hele koude handen krijgen met witte vingers en dat doet ook zeer. Mijn oude dikke handschoenen waren niet zo best meer, dus heb ik nieuwe ‘paniekwanten’ kunnen kopen, waar ik al lang op aasde!

E53D2677-2056-4FBE-95F4-30FFCA593C18.jpeg08ADB68C-4ACF-4DF8-ACCB-7A1BEF78FF24.jpeg
Die zien er echt heel lekker warm uit! :)
Door Kaela
pearlsofpassion schreef: za 22 okt 2022, 20:39 Moet ze daar nu nog eens door? :o :'(
Is 1 keer niet duidelijk genoeg nadat er voorheen al een stevig vermoeden was?
Pfff... :-X
De test bestaat uit twee dagen en ze krijgt een dag daarvan koemelk. Dus als het goed is, krijgt ze komende maandag alleen haar eigen voeding en zal ze nergens last van hebben.

Ik vind een keer ook meer dan genoeg hoor, het is echt belabberd dat ze dit niet op een andere manier kunnen onderzoeken. En eigenlijk is het heel stom, want wij hebben weken symptomen geroepen, hebben uiteindelijk de juiste voeding gekregen en toen ging het beter. Nu de test en omdat ze vertraagd reageert, heb ik gebeld om de symptomen door te geven. Zij hebben er weer niets van gezien. Als je het echt goed wil doen, hou je mama en kind een nacht in het ziekenhuis en observeer je zelf. Wat voegt deze ellende nou toe?
Door - pien -
Siberienne schreef: za 22 okt 2022, 20:13 Gisteren echt hele mooi warme wanten gekocht. Ik heb ooit mijn vingertopjes 1e graad bevroren (in Nederland nota bene) en kan echt ineens hele koude handen krijgen met witte vingers en dat doet ook zeer. Mijn oude dikke handschoenen waren niet zo best meer, dus heb ik nieuwe ‘paniekwanten’ kunnen kopen, waar ik al lang op aasde!

E53D2677-2056-4FBE-95F4-30FFCA593C18.jpeg08ADB68C-4ACF-4DF8-ACCB-7A1BEF78FF24.jpeg
Prachtig! Enne, goeie wanten zijn heerlijk! (want warmer dan handschoenen)
Wat denk je dat ik aantrek als het heul koud is? De wanten die ik vroeger niet naar school aan wilde want 'stom' (puber ::) )
Ik heb ze nog en ik ben er nu blij mee :biggrin2:
Door pearlsofpassion
Kaela schreef: zo 23 okt 2022, 08:41 De test bestaat uit twee dagen en ze krijgt een dag daarvan koemelk. Dus als het goed is, krijgt ze komende maandag alleen haar eigen voeding en zal ze nergens last van hebben.

Ik vind een keer ook meer dan genoeg hoor, het is echt belabberd dat ze dit niet op een andere manier kunnen onderzoeken. En eigenlijk is het heel stom, want wij hebben weken symptomen geroepen, hebben uiteindelijk de juiste voeding gekregen en toen ging het beter. Nu de test en omdat ze vertraagd reageert, heb ik gebeld om de symptomen door te geven. Zij hebben er weer niets van gezien. Als je het echt goed wil doen, hou je mama en kind een nacht in het ziekenhuis en observeer je zelf. Wat voegt deze ellende nou toe?
Nou ja, 1 keertje provoceren snap ik nog.
Al zou je dan idd verwachten dat ze je opvolgen. En vind ik het vreselijk zielig.. Maar zonder gecontroleerde provocatie weet je't nooit echt zeker. Dat snap ik wel.
En die 2e test snap ik na je uitleg dan ook. Dat is ter controle van de andere omstandigheden. De rest moet hetzelfde zijn, enkel de voeding moet anders zijn. Zodat het niet vb aan de autorit of het ziekenhuis oid ligt.
Das wel goed, dat ze dat doen.

Er zijn wel vaak dingen die verkeerd geïnterpreteerd worden als je't op gevoel doet. Zeker als je'r zo dicht bij staat.
Dat je iets ziet en ergens aan toewijst maar de eigenlijke oorzaak ligt elders. Er zijn ook bakken mensen die vanaf de eerste keer een conclusie trekken. Niet dat jullie daarbij horen, maar sommige mensen dus wel.

Ik duim dat ze deze week dan heerlijk lief en rustig blijft. :-*
Door Kaela
pearlsofpassion schreef: zo 23 okt 2022, 12:17 Nou ja, 1 keertje provoceren snap ik nog.
Al zou je dan idd verwachten dat ze je opvolgen. En vind ik het vreselijk zielig.. Maar zonder gecontroleerde provocatie weet je't nooit echt zeker. Dat snap ik wel.
En die 2e test snap ik na je uitleg dan ook. Dat is ter controle van de andere omstandigheden. De rest moet hetzelfde zijn, enkel de voeding moet anders zijn. Zodat het niet vb aan de autorit of het ziekenhuis oid ligt.
Das wel goed, dat ze dat doen.

Er zijn wel vaak dingen die verkeerd geïnterpreteerd worden als je't op gevoel doet. Zeker als je'r zo dicht bij staat.
Dat je iets ziet en ergens aan toewijst maar de eigenlijke oorzaak ligt elders. Er zijn ook bakken mensen die vanaf de eerste keer een conclusie trekken. Niet dat jullie daarbij horen, maar sommige mensen dus wel.

Ik duim dat ze deze week dan heerlijk lief en rustig blijft. :-*
Het lastige is dat het allemaal maar gebaseerd is op wat wij zien. Ze was vrijdag overdag en snachts goed, sindsdien is het weer bal. Heel veel buikpijn en om zich daarvan af te lijden gaat ze heel erg op zoek naar prikkels. Rust en gaan slapen kan ze niet, dan wordt de buikpijn te aanwezig.

Wat nou als ze morgen nog zo is? Dan hebben ze vorige week een vrolijk, rustig meisje gezien en zien ze morgen een meisje met pijn en extreem veel onrust. Wat kun je dan concluderen? Straks trekken ze de verkeerde conclusie en krijg ik geen hulp en vergoedingen meer.

Vannacht heb ik geen oog dicht gedaan. Elk half uur begon ze te huilen en moest ik haar weer in slaap troosten. Vanmorgen heeft meneer 2 uur met haar gelopen in de wagen, dat ging goed. Weer thuis een fles, even spelen en bij het proberen te slapen weer een ramp. Nu zit ze in de draagzak en loopt meneer door huis met haar. Dit is niet vol te houden zo. En zo erg was het voor de provocatie niet meer, maar echt goed is het nooit geweest. Elke keer heeft ze weer zo erg last van haar buik. Dan zeggen ze “dat hebben alle baby’s “ en daar sta je dan weer.

Dit hoort inmiddels niet meer in het gelukstopic, ik dwaal af. Sorry.
Door Hylos
Kaela schreef: zo 23 okt 2022, 12:36 Het lastige is dat het allemaal maar gebaseerd is op wat wij zien. Ze was vrijdag overdag en snachts goed, sindsdien is het weer bal. Heel veel buikpijn en om zich daarvan af te lijden gaat ze heel erg op zoek naar prikkels. Rust en gaan slapen kan ze niet, dan wordt de buikpijn te aanwezig.

Wat nou als ze morgen nog zo is? Dan hebben ze vorige week een vrolijk, rustig meisje gezien en zien ze morgen een meisje met pijn en extreem veel onrust. Wat kun je dan concluderen? Straks trekken ze de verkeerde conclusie en krijg ik geen hulp en vergoedingen meer.

Vannacht heb ik geen oog dicht gedaan. Elk half uur begon ze te huilen en moest ik haar weer in slaap troosten. Vanmorgen heeft meneer 2 uur met haar gelopen in de wagen, dat ging goed. Weer thuis een fles, even spelen en bij het proberen te slapen weer een ramp. Nu zit ze in de draagzak en loopt meneer door huis met haar. Dit is niet vol te houden zo. En zo erg was het voor de provocatie niet meer, maar echt goed is het nooit geweest. Elke keer heeft ze weer zo erg last van haar buik. Dan zeggen ze “dat hebben alle baby’s “ en daar sta je dan weer.

Ach jeetje Karin, wat ontzettend naar zeg. :(
Je zit toch bijkans met de handen in het haar zo.
Als ze dat concluderen zou ik mooi ergens anders naartoe gaan.. dan klopt er toch ergens iets niet?
Of kun je iets opnemen ofzo, dat ze het toch kunnen zien?

Sterkte en een knuffel voor jullie 3en. :-* :-*
Door Kaela
Hylos schreef: zo 23 okt 2022, 12:40 Ach jeetje Karin, wat ontzettend naar zeg. :(
Je zit toch bijkans met de handen in het haar zo.
Als ze dat concluderen zou ik mooi ergens anders naartoe gaan.. dan klopt er toch ergens iets niet?
Of kun je iets opnemen ofzo, dat ze het toch kunnen zien?

Sterkte en een knuffel voor jullie 3en. :-* :-*
Dank je.

We hebben al van alles gefilmd, maar ze willen het niet zien. Ze weten wel hoe het er uit ziet zeggen ze dan.
Als het hier stuk loopt willen we een second opinion in een ander ziekenhuis. Ik kan het er niet bij laten, ik geloof gewoon niet dat dit normaal is. Laten we hopen dat deze test de juiste uitslag geeft en we daarop verder kunnen bouwen. Anders zijn we nog langer zoet.
Door sam28
Kaela schreef:We hebben al van alles gefilmd, maar ze willen het niet zien. Ze weten wel hoe het er uit ziet zeggen ze dan.
Als het hier stuk loopt willen we een second opinion in een ander ziekenhuis.
Ooh deze reactie zou voor mij reden genoeg om nu direct voor een sec op te gaan..
Heeeeele grote knuffel voor jullie
:bigarmhug:
Door Kaela
sam28 schreef: zo 23 okt 2022, 16:03 Ooh deze reactie zou voor mij reden genoeg om nu direct voor een sec op te gaan..
Heeeeele grote knuffel voor jullie
:bigarmhug:
Snap ik. Maar de kinderarts die we nu hebben is het meest welwillend van iedereen tot nog toe. Ik ben bang dat we dus weer slechter treffen.
Door pearlsofpassion
Ik zou gewoon uitstel vragen, als dat kan.
Op grond van dat ze nog steeds niet in orde is van vorige week.

Het is waar dat alle baby's last hebben van krampjes. Dat is meestal vrij hevig ja. Ik heb bij alledrie uren liggen buikje masseren. Vincent was officieel net geen huilbaby maar als ik hem niet 24u/24 bij me gehouden had was hij het zeker wel geweest.
Alle kinderen hebben er last van. Maar niet in die mate dat ze niet kunnen slapen.
En vooral, als jij duidelijk verschil merkt met andere voeding is dat wel een aanwijzing.

Maar ze moeten het idd kunnen vaststellen. Zij voelt jou natuurlijk ook goed aan, dus als jij ervan overtuigd bent dat ze last gaat krijgen kan het goed zijn dat ze dat ook doet, enkel al daardoor. Das net als placebo.
Dus het testen is wel belangrijk.
Vandaar dat het ook belangrijk is dat het juist gebeurt, en daarom zou ik uitstel vragen.
Door Ina
Kaela schreef: zo 23 okt 2022, 12:36 Het lastige is dat het allemaal maar gebaseerd is op wat wij zien. Ze was vrijdag overdag en snachts goed, sindsdien is het weer bal. Heel veel buikpijn en om zich daarvan af te lijden gaat ze heel erg op zoek naar prikkels. Rust en gaan slapen kan ze niet, dan wordt de buikpijn te aanwezig.

Geen sorry, want iemand die je zo lief is maar waar je niet van kan genieten omdat er 'iets' niet klopt waardoor ze zo veel pijn heeft.....dat stampt er in en heeft invloed op alles waar je momenteel mee te maken hebt.
Helaas hier een ervaringsdeskundige en mijn aller grootste advies is "blijf je gevoel volgen en luister absoluut naar je onderbuik"
Hier veel te lang aangemodderd (bijna 24 jaar geleden, internet stond toen nog in zijn kinderschoenen) en ondanks alle liefde en handreikingen vanuit het ziekenhuis en huisarts heeft het emotioneel veel meer gekost als dat achteraf nodig was geweest als ik toen had geweten dat er andere wegen zijn

Veel succes, geniet van de goede dagen en durf hulp te vragen op dagen dat het niet zo lekker loopt, al is het maar een uurtje dat je even bij kan tanken.....voel je daar absoluut niet schuldig over. Om goed te blijven functioneren voor jezelf en je gezinnetje is hulp van derden in dit soort situaties van onschatbare waarde :bigarmhug:
Door Kaela
Dank je wel Ina. Het hakt er inderdaad in.

Gistermiddag wisten we het niet meer. Ze bleef maar huilen en we waren door onze mogelijkheden om haar te helpen heen. Er is een grens aan hoeveel je rond kunt lopen en hoe lang je wakker kan blijven. Ze is opgenomen en ze heeft tot vannacht drie uur alles laten zien waar we mee kampen. De arts heeft nu eindelijk dezelfde vermoedens als ons. Ze gaan vandaag van alles checken en bespreken en dan komt er een plan van aanpak.
Door pearlsofpassion
Ach, wat vreselijk dat dit dan nodig was om toch bevestiging te krijgen. :'(
Moedig van jullie om haar te laten opnemen. Ookal kan je niet meer, toch vergt het ontzettend veel moed om haar in andermans handen te laten.

Hopelijk gaat het snel beter.
Of vermoeden jullie nu nog iets anders dan enkel koemelkallergie?
Ale, als het zo is, vertel het dan maar wanneer jullie er klaar voor zijn hoor. :-*
Door Anne in Zweden
Och mens, Karin, wat een ellende. Hopelijk wordt het probleem nu doortastend aangepakt en komt er een oplossing. Sterkte met alles, dat is vast een van moeilijkste dingen die er zijn, je baby in het ziekenhuis te zien liggen en aan de zorg van anderen te moeten overlaten. :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door