Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
Pasta :biggrin2:
Zelfgemaakte spaghetti met een saus van paprika, ui, knoflook en gepelde tomaat. Husje oregano, tijm en wat chili vlokken. Aan tafel nog gorgonzola en pecorino voor de liefhebbers erbij :)

Vooraf weer een focaccia brood, ben echt helemaal fan geworden :D
Dit keer met tijm, walnoten en groene olijf. Wat lekkere smeerdingetjes en wat worst en kaas erbij mjammm

Als toetje dit keer heel lui had daar geen inspiratie meer voor en had nog van die kleine Portugese taartjes in de vriezer een tijdje terug bij de Lidl in de aanbieding gekocht. Voor bij de koffie lekkere tonychocolony in verschillende smaken :)
Door Siberienne
El_Kato schreef: za 08 okt 2022, 16:03 Pasta :biggrin2:
Zelfgemaakte spaghetti met een saus van paprika, ui, knoflook en gepelde tomaat. Husje oregano, tijm en wat chili vlokken. Aan tafel nog gorgonzola en pecorino voor de liefhebbers erbij :)

Vooraf weer een focaccia brood, ben echt helemaal fan geworden :D
Dit keer met tijm, walnoten en groene olijf. Wat lekkere smeerdingetjes en wat worst en kaas erbij mjammm

Als toetje dit keer heel lui had daar geen inspiratie meer voor en had nog van die kleine Portugese taartjes in de vriezer een tijdje terug bij de Lidl in de aanbieding gekocht. Voor bij de koffie lekkere tonychocolony in verschillende smaken :)
Hoe laat gaan we aan tafel? 😋😋😋😋😉
Door Kaela
Vandaag een snel broodje tussendoor, zo gaat dat soms. Wij zitten weer in de stampotten. Een keer grote pan maken, lekker wat porties in de vriezer. Kunnen we mooi makkelijk eten en krijgen we nog iets van vitamines binnen.

Morgen maak ik denk ik pasta pesto. Al kwam er net een reclame van domino’s voorbij en nu wil ik pizza en een thick shake. En aangezien ik aan het afvallen ben (zonder op dieet te zijn) mag dat best :cool:
Door Sonja
Siberienne schreef: za 08 okt 2022, 12:29 Gisteren risotto met cantharellen. Deze kwamen nog uit de winkel maar volgend jaar wil ik ze zelf gaan plukken. Doen zoveel mensen hier en cantharellen herkennen schijnt niet zo moeilijk te zijn. Maar ik wil toch wel een dagje cursus :biggrin2:

Vanavond mosselen! Blåskjell heten die hier, oftewel ‘blauwe schelpen’
Cantharellen zijn inderdaad goed herkenbaar. Die heb ik ook wel zelf wild geplukt, net als eekhoorntjesbrood. Zo lekker met risotto of pasta!

Vandaag de andere helft van de gigantische oranje bloemkool met wat olijfolie en Libanese kruiden gegrilld. Gegeten met falafel, komkommer, tomaatjes, yoghurtsaus en Libanees brood.
Door Sonja
Gisteren een dagje weg geweest en daarna geen puf om te koken, dus Chinees gehaald.
Vandaag weer mijn wekelijkse oogstbox opgehaald en één van de receptsuggesties klaargemaakt: Volkoren linguine met zelfgemaakte tomatenknoflooksaus met kastanjechampignons en kervel. Met geroosterde pitjes en geraspte extra belegen kaas.
Door Sonja
Vandaag bami gemaakt.

Hier is de Chinees ook weg. Is nu een snackbar geworden. Maar we hebben een paar kilometer verderop nog wel een goede Chinees, dus daar halen we soms.
Door CindyMayella
Vanavond schnitzel en mais… Morgen schnitzel en kidney beans… maak per 2 dg eten ivm mn werk…. Als alles goed gaat, wordt er zondag gekookt voor me (iets met vis, is beloofd) en als toetje kaas en port??? 😉
Door -Annemarie-
Van het groentepakket lagen er nog twee koolrabi en drie bieten in de koelkast. Die zijn in kleine blokjes gesneden. Eerst opgebakken met een uitje, en daarna gestoofd met kruiden, witte wijn - azijn - en een bouillonblokje.
Een worstje uit de vriezer bij.

En van deze maaltijd nog twee keer meal prep groenten over voor in de vriezer. :)
Door - pien -
Sinds een kleine vier weken eet ik keto (in een poging om er 15 kilo af te krijgen) maar wat mis ik het 'echte koken', lekker een pan volgooien en laten sudderen.
Ik hoop dat nog/weer komt, nu volg ik nog het boekje/menu van The New Food en dat is zo anders dan ik normaal kookte.
Maar goed, het vult, het verzadigt, er gaan kilo's af (bijna 4 tot nu toe) en ik leer vast om te gaan variëren straks.

Gisteravond at ik gewokte kool met wat tomaatjes en crème fraîche, met een gehaktbal.
Vanavond weer gehaktbal met groente.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door