Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Cathelijn schreef: ↑do 22 sep 2022, 10:38 Ik heb zo'n zelfbouwpakket snuffelmat. Het kmopen was zo gebeurd en we gebruiken hem nog best regelmatig. Ilan vindt het wel heel makkelijk dus ik wissel het regelmatig af met wat anders.Oke, zat net te denken dat zo’n mat misschien toch niet zo’n gek idee is voor een geboren snuffelkont. Maar inderdaad, ze zullen het met hun superneus dan wel weer gemakkelijk vinden. Daar had ik weer niet bij stilgestaan. Maar dat geeft toch eigenlijk ook niet, het hoeft niet altijd moeilijk te zijn zeker in het begin niet.
smulpaap schreef: ↑do 22 sep 2022, 11:45 Ook in de tuin kan je het natuurlijk leuk maken . In de beginperiode lopen ze toch nog vaak achter je aan
Snoepjes in je zak en laten vallen , en later verstoppen en samen zoeken
Dat hebben dergelijke rassen heel snel door
Thara vond dat ook helemaal geweldig toen we nog een tuin hadden
En nu nog steeds . Tijdens wandelingen zijn er altijd spelletjes jammie zoeken
Kaio schreef: ↑do 22 sep 2022, 15:10 Zino vindt deze bijvoorbeeld heel leukNou IK vind die dingen erg leuk maar ik had een Fauve Duc die was geenszins van pkan het ook maar te proberen. En terwijl alle puppen op cursus hun bakje open hadden en de snoep op zat Duc erbij en keek ernaar. Ik kreeg hem op geen enkele manier aan de gang. Dus daar durf ik mijn geld niet aan uit te geven. Meutehonden zijn een stelletje aparte
Die vindt klepjes open maken gewoon heel leuk.
Bij heel veel spelletjes ( koop of zelfmaak) kunnen er meer handelingen zijn dan alleen maar snuffelen he.
Hebt er ook moeilijkheidsgraad categorien in
doranto schreef: ↑do 22 sep 2022, 08:38 Was die blauw met rood? Die heb je van mij overgenomen. Ik had die eens gemaakt op een workshop, maar gebruikte die niet. Jammer dat het geen succes was.Was die van jou? Wist ik al niet meer… We hebben er wel wat mee gedaan, maar toen kwam de emigratie om de hoek en was het ook heel selectief wat mee ging en niet. Volgens mij heb ik hem weer gedoneerd aan een andere honden eigenaar. Dus hij ‘leeft nog steeds voort’
pike schreef: ↑do 22 sep 2022, 15:24 Nou IK vind die dingen erg leuk maar ik had een Fauve Duc die was geenszins van pkan het ook maar te proberen. En terwijl alle puppen op cursus hun bakje open hadden en de snoep op zat Duc erbij en keek ernaar. Ik kreeg hem op geen enkele manier aan de gang. Dus daar durf ik mijn geld niet aan uit te geven. Meutehonden zijn een stelletje aparteOnze eerste husky was ook zo… maar Spot en Shadow spelen die spelletjes nog heel graag. Ik raakte er zelf mee op uitgekekenmaar daarom vind ik ze juist zo leuk.