Tijdens de mooie zomermaanden met lange lichte avonden vergeet ik altijd een beetje hoe prikkelgevoelig Dex is. Vanavond even na 21.00 wilde ik een lekker lange wandeling maken. Het is gelukkig weer wat koeler dus het kan weer. Maar het schemerde al en er is van alles hier in de stad te doen. Dat wist ik wel maar had er niet zo bij stil gestaan.
Door de schemer ziet hij het allemaal niet zo goed en er waren veel mensen op straat. Veel rennende, gillende kinderen - het is ook kermis, druk met auto’s en fietsers. En dat trekt hij niet. Hij kan ook soort van uitvallen naar iets wat er voorbij komt omdat het gewoon even te veel is. Dat is vanavond niet gebeurt maar ik weet dat het kan en daar wordt ik weer onrustig van. En dat werk ook weer door bij hem. De lange ronde drastisch ingekort en toch nog redelijk thuis gekomen. Maar niet fijn, voor ons beide niet. Hij is zo onrustig houd alles in de gaten op rustige stukken zag je hem wel weer ontspannen en snuffelen maar als er dan weer een groepje mensen voorbij liep staat hij weer op scherp.
Meestal gaat het goed en wandelen we prima samen. Maar het is nu weer even wennen aan dat het weer eerder donker wordt en speciaal vandaag dan dat er van alles in de stad te doen is waardoor het druk is en dan moet ik gewoon niet met hem in de buurt willen wandelen.