Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
Eens met de andere dames :)
Er is niets mis met een professional hoor
Ik heb ook direct hulp gezocht , en heb er veel aan gehad . Het is niet makkelijk om het allemaal zelf te verwerken

Milly , wat ontzettend naar . Ik hoop echt dat het goed gaat komen. Sterkte
Door CindyMayella
Thanks tot nu toe :-* :-* :-* :-* :-* :-* … Terwijl ik jullie reacties less, stromen de tranen weer over mn wangen….. Tis gewoon k*t allemaal….. verstandelijk begrijp ik het ook allemaal, maar gevoelsmatig, dat is ff een ding :-\ ….. Maarvin ieder geval, dank jullie wel voor je reactie :-*
Door smulpaap
Het is ook absoluut niet makkelijk Cindy
Eigenlijk een soort rouwproces , het is toch een groot deel van je leven ( geweest )
En dat verstand en gevoel met elkaar overhoop liggen is heel logisch
Door MillyMol
Er is helemaal niks mis met hulp zoeken bij een professional Cindy. Lijkt me juist een uitstekende stap.
Door MillyMol
Ik heb natuurlijk wel overwogen om naar NL te gaan. Ik ben aanvullend verzekerd voor zorg in NL via het CAK. Ik zit alleen met de honden: die kunnen niet mee, want ik zou met het vliegtuig moeten. Iemand boodschappen voor je laten doen is één ding. Iemand vragen voor je honden te zorgen is iets heel anders…
Door Siberienne
Ik heb me er echt tegen verzet, ik had al coaching gehad en yoga therapie en ik was zo klaar met ‘hulpverleners’ en ik was gewoon pissed toen iemand zei ‘wat dacht je vaneen bezoek aan een psychotherapeut’. En ik ben zo blij dat ik achteraf toch gegaan ben. Want nee, er was niks mis met mij (zo voelde het) maar er was zo veel gebeurd dat ik ‘stuk’ was en dan kan het zo fijn zijn met iemand te praten die er voor jou is en die geen emotionele band heeft met de andere betrokkenen. Ik had ook zo’n fijne vrouw. Die me hielp om dingen in perspectief te zien en me ook hielp om voor mezelf op te komen. Ik hoor haar nog zeggen ‘en je gaat GEEN sorry zeggen en NIET toegeven’ :biggrin2:

Strekte Cindy!

En jij beterschap Milly! Wat enorm naar zoiets. Kan je evt naar Nederland? Een verkeerd helende arm zit je toch echt niet op te wachten….

Kim, jij ook beterschap en sterkte.
Door Siberienne
MillyMol schreef: ma 18 jul 2022, 21:38 Ik heb natuurlijk wel overwogen om naar NL te gaan. Ik ben aanvullend verzekerd voor zorg in NL via het CAK. Ik zit alleen met de honden: die kunnen niet mee, want ik zou met het vliegtuig moeten. Iemand boodschappen voor je laten doen is één ding. Iemand vragen voor je honden te zorgen is iets heel anders…
We kruisten - ja dat kan ik me voorstellen… is er zoiets als ‘Nederlanders in Hongarije’ groep die misschien kan helpen? Nogmaals sterkte!
Door eelke
Siberienne schreef: ma 18 jul 2022, 21:42 Ik heb me er echt tegen verzet, ik had al coaching gehad en yoga therapie en ik was zo klaar met ‘hulpverleners’ en ik was gewoon pissed toen iemand zei ‘wat dacht je vaneen bezoek aan een psychotherapeut’. En ik ben zo blij dat ik achteraf toch gegaan ben. Want nee, er was niks mis met mij (zo voelde het) maar er was zo veel gebeurd dat ik ‘stuk’ was en dan kan het zo fijn zijn met iemand te praten die er voor jou is en die geen emotionele band heeft met de andere betrokkenen. Ik had ook zo’n fijne vrouw. Die me hielp om dingen in perspectief te zien en me ook hielp om voor mezelf op te komen. Ik hoor haar nog zeggen ‘en je gaat GEEN sorry zeggen en NIET toegeven’ :biggrin2:

Strekte Cindy!

En jij beterschap Milly! Wat enorm naar zoiets. Kan je evt naar Nederland? Een verkeerd helende arm zit je toch echt niet op te wachten….

Kim, jij ook beterschap en sterkte.
Zo is het precies. Je kunt gewoon stuk gaan op verschillende manieren, en dan heb je een prof nodig die je helpt genezen. Niks geks aan. Da's alleen maar goed zorgen voor jezelf.
Door eelke
MillyMol schreef: ma 18 jul 2022, 21:38 Ik heb natuurlijk wel overwogen om naar NL te gaan. Ik ben aanvullend verzekerd voor zorg in NL via het CAK. Ik zit alleen met de honden: die kunnen niet mee, want ik zou met het vliegtuig moeten. Iemand boodschappen voor je laten doen is één ding. Iemand vragen voor je honden te zorgen is iets heel anders…
Oef ja, dat lijkt me wel echt heel moeilijk aan daar in je uppie zitten. Oproepje hier of er niemand op vakantie wil naar Hongarije? ;)
Maar nee serieus, lastig dilemma. Waarom kunnen de honden niet mee in het vliegtuig eigenlijk? Snap dat je dat niet zo maar doet hoor. Maar dit lijkt me wel een belangrijker iets dan 'zo maar', maar misschien is er echt een reden dat het niet kan.
Door eelke
Kim_S schreef: ma 18 jul 2022, 19:52 En wat zij dus nog steeds niet doen als ik het 4,5 dag niet doe :P

Manlief had al 1 was gedaan deze week (die weet nog niet dat ik dat elke dag moet doen om bij te blijven :biggrin2: ) en hij kookt ook en zo, zorgt voor de dieren, het huis etc. Dus die snapt het wel. Maar die kinders... Wel geld komen vragen om een ijsje te kopen, want het is tenslotte heet.
De prioriteiten van de puber ;D
Haha, vast trots op die ene was :D
Maar ja, die pubers. En ergens is het wel goed, laat hun hersenen maar de dingen leren die ze nu moeten leren. Zorgen voor je huishouden en je moeder komt later wel ;)
(en jemig zijn ze al zo groot joh, dat kan niet)
Door Ronald
Lieve CindyMayella,

Het eerste jaar dacht ik: "Dit gaat me lukken". Okay... niet goed slapen, niet lekker in mijn vel, emotioneel incontinent op de meest rare momenten (bijvoorbeeld midden in de supermarkt op zaterdagmiddag of zo). Dus het klinkt allemaal niet zo vreemd.
En mijn (in)directe ervaring met hulpverleners was nu niet je-van-het.
Toch contact gezocht met een psycholoog. En jeetje, dat was een hele goede beslissing. Er kwam heel wat meer uit dan de planning was, maar het heeft me wel geholpen. En nog steeds heb ik regelmatig psychische begeleiding. Gewoon, omdat het nodig is.
Afgelopen jaar ben ik lid geworden van een biljartvereniging. Lachen joh! Stelletje ouwe kerels die een avondje de hort op gaan, bier drinken, slap ouwehoeren en oh ja... ook nog biljarten. En ik hoor bij die groep bij de jonge garde ;D

Het is allemaal niet makkelijk. Het komt ook allemaal op je af. Maar je hoeft het niet alleen te doen.
Ga eerst eens langs de huisarts en geef aan wat er gebeurt. En dat je hulp nodig hebt.
Door Kim_S
eelke schreef: ma 18 jul 2022, 21:55 Haha, vast trots op die ene was :D
Maar ja, die pubers. En ergens is het wel goed, laat hun hersenen maar de dingen leren die ze nu moeten leren. Zorgen voor je huishouden en je moeder komt later wel ;)
(en jemig zijn ze al zo groot joh, dat kan niet)
Ik was zelfs trots op die ene was ;D

Nou ja, een beetje leren om niet alleen aan jezelf te denken zou ik toch wel heel fijn vinden. Maar aan zichzelf denken hebben ze nu al tot in de puntjes voor elkaar, das ook een prestatie natuurlijk :biggrin2:
Ze zijn 13,5 en 9,5 alweer, mijn "kleine" meisjes ::)
Door dinky89
CindyMayella schreef: ma 18 jul 2022, 19:40 Zou bijna zeggen dat ik rijp ben voor een psych :-[ :-\ …. Ik begrijp het heel goed, hier gaat tijd overheen en dat heb ik te accepteren…. Denk ik 🤔🤔… Moet ook weer een sociaal leven opbouwen, maar hoe, als je niemand hebt????
Moest het ff kwijt ;) ….
Dat je begrijpt dat er tijd overheen gaat maakt nog niet dat je dan geen baat kan hebben bij een psych :-*
Het moeilijkste met opbouwen van een sociaal leven is de eerste stap. Zo kan je eens kijken naar een wandelclub in de buurt wanneer je van wandelen houdt. Of op een vast moment in de week gaan zwemmen waardoor je vaak dezelfde mensen zal treffen. Weet ook niet of er iets van een buurthuis is bij jou in de buurt waar je koffie ochtenden hebt waar je mensen kan ontmoeten? Of andere initiatieven voor eenzame mensen waar je bij aan kan sluiten?

@Millymol: klinkt inderdaad als een behoorlijk spartaans gips :-X Ik duim voor je dat het ondanks alles toch voorspoedig zal gaan genezen want zo te lezen is een trip naar Nederland geen optie :bigarmhug:

@Kim: moest toch wel beetje lachen om je beschrijving van het huishouden door je dochters en man :biggrin2: Hopelijk heb jij nu snel weer de energie terug om je normale leven weer op te pakken :-*
Door Kim_S
Moet er zelf ook wel om lachen inmiddels :biggrin2:

Wat niet om te lachen is, is dat manlief en mega-puber nu ook ziek zijn... Morgen maar laten testen, hoewel ik het raar zou vinden als zij geen corona zouden hebben.

Ik kan inmiddels wel weer een klein beetje vooruit, maar mijn energiepeil is echt vreselijk laag. Ooit had ik de ziekte van Pfeiffer, zo voelt het ongeveer wel.
Leuk als alles nu ineens weer op mij neerkomt omdat de rest ziek is... ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door