Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pluk schreef: ↑vr 08 apr 2022, 18:37 Kia Venga of Rio denk ik. En kijk ook even naar Ceed, Stonic en Niro.Een nieuwe?
Ik heb een picanto en daar past echt weinig in. Een paar boodschappentassen en de kofferbak zit volMaar ik heb vorig jaar ontdekt dat er een dakkoffer op kan, dus dat doen we voor vakanties.
Op de Kia website kun je zoeken naar occasions en verder is gaspedaal.nl handig om tweedehands auto's te zoeken.
eelke schreef: ↑za 09 apr 2022, 08:44 Een nieuwe?Qua hyunday zit ik aan de i30 te denken. De i20 lijkt me nog te klein. Al is het best de moeite waard dat te gaan bekijken als de kinderwagen geleverd is. Bedoeling is wel dat er behalve de kinderwager ook nog wat meer in kan voor zoiets als een weekendje weg ofzo.
Want die heb ik, en ik vind ze nog best ruim, voor een kleine auto. Groter dan de aygo, 108, etc. Zwaarder ook, dus fijner op de weg.
Qua grootte zoek je dan denk ik de kia-variant van de hyundai i20 of i30. Hyundai i30 heb ik zelf ook gereden en was ik erg tevreden mee.
Wat wel telt; hoe groter, hoe minder zuinig natuurlijk. En dat speelt de komende jaren ook erg mee.
Kaela schreef: ↑za 09 apr 2022, 09:08 Qua hyunday zit ik aan de i30 te denken. De i20 lijkt me nog te klein. Al is het best de moeite waard dat te gaan bekijken als de kinderwagen geleverd is. Bedoeling is wel dat er behalve de kinderwager ook nog wat meer in kan voor zoiets als een weekendje weg ofzo.Dan zou ook een dakkoffer (huren?) een goede optie kunnen zijn
eelke schreef: ↑za 09 apr 2022, 11:10 Dan zou ook een dakkoffer (huren?) een goede optie kunnen zijnDat vind ik niet zo ideaal. Die moet tussendoor ook weer ergens staan en als je eens groot shopt ofzo is dat ook niet handig. Dat is wat nu aan de 108 ook tegenvalt, bij alles wat we kopen is het de vraag of het in de auto past.
Kaela schreef: ↑za 09 apr 2022, 11:41 Dat vind ik niet zo ideaal. Die moet tussendoor ook weer ergens staan en als je eens groot shopt ofzo is dat ook niet handig. Dat is wat nu aan de 108 ook tegenvalt, bij alles wat we kopen is het de vraag of het in de auto past.Ja, daar moet ik nu van i30 station naar picanto ook erg aan wennen, ik ga zo een kastje ophalen. Bedacht vanmorgen, past dat wel? Even gemeten; kastje is aan de kortste zijde 96 cm. Smalste stuk bij de kofferbak; 96 cm. Spannend, ik neem maar een schroevendraaier mee.
Kaela schreef:Met een baby neem je nogal wat mee. Het autostoeltje neemt plek in, wandelwager, luiertas. Dat al minimaal. Dus ik wil een auto waar ik met enig fatsoen dan ook gewoon eens los kan gaan in de intratuin, grote boodschappen kan doen, alle extra dingen die mee moeten als je een lange dag naar familie gaat (iedereen woont ver weg). Een trekhaak willen we sowieso graag, maar een aanhanger zie ik niet echt als oplossing voor dit soort dingen.Met een trekhaak kun je ipv een dakkoffer ook een keer een trekhaakkoffer huren.
En ja, dat kost geld. Ik reed voor de corona 23000 km per jaar. Nu in dik 2,5 jaar net 40000 op de teller. Geen idee waar we straks op gaan komen. Misschien gaan we wel vaker naar de opa’s en oma’s, geen idee. Mijn moeder is vorig jaar nog verder weg gaan wonen, dus een keer op en neer tikt wel aan.
Kaela schreef: ↑za 09 apr 2022, 14:03 Met een baby neem je nogal wat mee. Het autostoeltje neemt plek in, wandelwager, luiertas. Dat al minimaal. Dus ik wil een auto waar ik met enig fatsoen dan ook gewoon eens los kan gaan in de intratuin, grote boodschappen kan doen, alle extra dingen die mee moeten als je een lange dag naar familie gaat (iedereen woont ver weg). Een trekhaak willen we sowieso graag, maar een aanhanger zie ik niet echt als oplossing voor dit soort dingen.Je hebt helemaal gelijk hoor!
En ja, dat kost geld. Ik reed voor de corona 23000 km per jaar. Nu in dik 2,5 jaar net 40000 op de teller. Geen idee waar we straks op gaan komen. Misschien gaan we wel vaker naar de opa’s en oma’s, geen idee. Mijn moeder is vorig jaar nog verder weg gaan wonen, dus een keer op en neer tikt wel aan.
pearlsofpassion schreef: ↑za 09 apr 2022, 16:00 Je hebt helemaal gelijk hoor!Dat is mijn gevoel ook. En die ruimte wil ik in ieder geval voor de benodigdheden voor regelmatig terugkerende activiteiten, in de auto hebben. Dat mag ook best een keer proppen worden, ik hoef geen limousine
De eerste 2 jaar heb je gewoon een grote auto nodig. Punt. Anders is het geen doen.
Wij hadden een redelijk grote en die werd toch nog te klein.
Kaela schreef: ↑za 09 apr 2022, 18:00 Dat is mijn gevoel ook. En die ruimte wil ik in ieder geval voor de benodigdheden voor regelmatig terugkerende activiteiten, in de auto hebben. Dat mag ook best een keer proppen worden, ik hoef geen limousineAls je alvast een beetje wil kijken qua maten en ruimte is dit wel een handige vergelijkingssite .... nu zeggen maten op papier niet alles, maar voor de beeldvorming kan je dan wel handig auto's naast elkaar zetten.
En natuurlijk is het dan kiezen waar het geld naar toe gaat. Leeftijd, merk, kilometerstand, luxes, verbruik. Dat zal even zoeken worden, want het budget dat ik bij elkaar gespaard had de afgelopen 2,5 jaar had niet echt op een baby gerekend![]()
Ik kan met alle merken en types die genoemd worden weer goed verder met zoeken! Daar heb ik heel veel aan, dus dank allen!!