Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ronald
Soms kom je iemand tegen die je op allerlei manieren het gevoel geeft een thuishaven te zijn. En dan komt het extra hard aan dat het anders loopt. Het is vanaf de zijlijn natuurlijk makkelijker dan voor jou, Sam.

Ik voel met je mee, ik leef met je mee. En ik heb een knuffel voor je.
Door sam28
Ronald schreef:Soms kom je iemand tegen die je op allerlei manieren het gevoel geeft een thuishaven te zijn.
dankje, ik geloof dat dit wel een verklaring is waarom ik me zo vreselijk voel. :'( Na dik drie maanden, dat vind ik echt stom van mezelf.
Ronald schreef:Ik kreeg vanmorgen een goedemorgen appje. En daarna ging de telefoon. Want ze wilde graag mijn stem even horen...
Wat leuk!! :biggrin2:
Door eelke
sam28 schreef: za 02 apr 2022, 10:25 dankje, ik geloof dat dit wel een verklaring is waarom ik me zo vreselijk voel. :'( Na dik drie maanden, dat vind ik echt stom van mezelf.

Wat leuk!! :biggrin2:
Niet stom om voelen, mag je trots op zijn dat je je zo open hebt kunnen stellen.

En je mag je natuurlijk wel hartstikke verdrietig en rot voelen dat het over is. Want dat is het ook. Sterkte!
Door sam28
eelke schreef:Niet stom om voelen, mag je trots op zijn dat je je zo open hebt kunnen stellen.
dat voelt een beetje stom, dat ik dat heb gedaan. (ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik dit de volgende keer weer opnieuw zo doe ;) Maar voor nu voelt het alsof ik een dikke fout heb gemaakt.
Waarom?

Als je dat niet doet kan je ook niets winnen. Je hebt nooit vooraf garanties...

Ik vind het net een enorme kwaliteit in relaties, als je je kan geven. Dat maakt de kans dat je ooit iemand vind waarmee het wel lukt echt veel groter.
En ja, het doet pijn nu. Het doet godverdomme, ontzettend veel pijn, snijdt in je ziel.
Maar had je de relatie dan liever niet beleefd of zonder gevoelens?
Misschien is dat geen vraag die je nu kan beantwoorden. Misschien moet je daar binnen een half jaar eens over nadenken...
Door dinky89
Ik heb nergens een fout van jouw kant gelezen Sam :-*
Het is gewoon ontzettend balen dat de rugzak van A jullie relatie heeft opgebroken. Maar van wat ik heb gelezen hier hebben jullie de relatie en het bespreken van jullie problemen juist enorm mooi en sterk opgepakt door open te zijn naar elkaar!
En nee, dat maakt het niet minder rot en pijnlijk maar die openheid naar elkaar is de beste basis voor een relatie.
Vanaf hier een hele dikke knuffel!

@Ronald: klinkt als een hele fijne niet date :biggrin2:
Door Ronald
sam28 schreef: za 02 apr 2022, 10:47 dat voelt een beetje stom, dat ik dat heb gedaan. (ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik dit de volgende keer weer opnieuw zo doe ;) Maar voor nu voelt het alsof ik een dikke fout heb gemaakt.
Huh? Wat? Hoe dan? Alsjeblieft... je staat klaar voor iedereen, doe dat nu ook eens voor jezelf. En wees vooral eens lief voor jezelf. Dit is niet stom, dit is gevoel. Menselijk. Hart. Jezelf voorzetten dat je een fout hebt gemaakt is niet eerlijk naar jezelf. Want je hebt geen fout gemaakt. Het is niet gelopen zoals je gehoopt en verwacht had. Dat. Niets meer en niets minder. En dat ligt niet aan jou. Zeker niet aan jou.
De combinatie was kennelijk niet gemaakt om te werken. En dan kun je er heel hard aan werken en heel hard mee aan de gang gaan, maar wat niet gaat, dat gaat niet.
cbed500a4bfa272aa5944b6a56d19c46[1].jpg
cbed500a4bfa272aa5944b6a56d19c46[1].jpg (46.63 KiB) 515 keer bekeken
Ach nee toch, ik schrik ervan. Wat vind ik dit spijtig voor je! En voor A, want die had een geweldige partner voor (misschien wel) het leven kunnen hebben en zal nu nooit weten hoe gelukkig ze met jou had kunnen worden.

Het enige zilveren randje voor jou is dat je (voor zover ik kan beoordelen) in die drie maanden met haar heel veel over jezelf hebt geleerd en hard aan jezelf hebt gewerkt, en dat is iets om te koesteren, iets wat je meeneemt in je verdere leven en waar je waarschijnlijk veel aan zult hebben wanneer er in de toekomst een nieuwe liefde op je pad komt. De drie maanden met A zijn niet weggegooid, alles wat je in die tijd geleerd hebt neem je mee en maakt je een betere partner in een volgende relatie.

Zie het niet als een fout dat je je hebt opengesteld; op de lange duur kan geen enkele relatie bestaan zonder dat je eerlijk over jezelf durft te zijn tegen je partner. Het is namelijk niet vol te houden om jarenlang iemand anders te spelen dan de persoon die je in werkelijkheid bent; juist in een liefdesrelatie moet je jezelf kunnen tonen zoals je bent.

Voel je niet stom, voel je gewoon verdrietig en sta toe dat je je verdrietig voelt.

En voor de rest sluit ik me weer eens helemaal bij Kaela aan.

Sterkte, Sam. :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door