Update lijkt me wel zo gepast na alle overweldigende en lieve steun van jullie!!!

Het heeft me zo enorm geholpen!!
Gesprek was oke. Aanleiding was naast de vluchtelingen en de stress daarvan ook het gemis aan haar eigen leven. Al haar vrije tijd werd opgeslokt door samen zijn. Dat vind ze ook heel leuk en fijn maar ze heeft tijd nodig voor zichzelf, vrienden en andere klusjes. Dus moeten we een balans vinden tussen samen en vrije tijd.
Het zal schelen als ik de kinderen vaker gezien heb en ook als ze in juli klaar is met haar avondschool. Het gaat nu al schelen dat L (ex) klaar is met diens cursus. En de kinderen weer meer daar zijn. Dus meer vrije middagen. Ze krijgt daardoor ook meer vrije tijd terug.
We hebben afgesproken dat er niet meer een radiostilte gaat komen omdat ik dat niet trek en als dat weer nodig mocht zijn, ze me belt om erover te hebben. We hebben ook over gehad wat dan wel, wat dan haalbaar is voor haar, voor mij.
En ik zoek ook soms bevestiging van 'ons' dat ze me leuk en lief vind. En zij deed dat steeds niet of minimaal. Ze legde uit dat ze in haar hoofd had bedacht dat ik een bevestiging wilde voor de rest van ons leven. Terwijl ik gewoon even wil horen dat ze me nu nog lief en leuk vind. Dat ze me dan een hartje stuurt oid. Gewoon, voor nu. Rest van leven lijkt me wat prematuur na 3 maanden.
Daarnaast ook nog gehad over haar hechting stijl en daar was ze zich niet bewust van. Ze zei dat ze altijd op niet beschikbare vrouwen viel en die eigenlijk deden wat zij bij mij had gedaan, en dat ze zichzelf daardoor heel slecht voelde. Omdat ik er wel gewoon ben, beschikbaar ben en laat weten dat ik haar geweldig vind.
S (therapeute) zei gister dat het ook (vanwege haar hechting) kon zijn dat het extra op haar angst knopjes drukte, ik ben er gewoon en ren niet zomaar weg. Dat ik veel langzamer moet gaan in daden en bewoordingen om de angst voor haar niet te groot te laten worden en dat het dan vanzelf beter word. Dat ze dan gaat leren dat het oké is.
Ik zei op een gegeven moment dat we het samen moeten doen, samen uitzoeken. Ze gaf aan dat die bewoordingen voor haar veel te angstig waren, dat een deel van haar dan acuut ervan door wilde.
Uiteraard hebben we het ook over mijn hechting gehad en dat die gewoon vaak afwezig is geweest en dat het eerste waar ik me aan heb gehecht, uiteindelijk, ziva is geweest.
Ze is blijven slapen en we hebben het super fijn gehad. Nu is ze naar haar werkplaats om een project af te maken en morgen ga ik naar haar toe, denk ergens einde middag. Dat moeten we nog afspreken. Al met al prima dus maar merk dat ik nogal vol zit met emoties en net al weer heb staan janken bij een vriendin.