Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Tis al veel dat je zelf weet dat je idd erg doordraait in paniek.
Ik hoop dat je er toch in slaagt het idd een beetje (al is het maar een beetje) objectief te bekijken.

En uiteraard wil ze het er liever in persoon over hebben dan over telefoon. Das echt gewoon ook verstandig hoor.
Probeer het los te laten. Tot morgen.
Zodat je morgen ook onbevooroordeeld naar haar kan luisteren. En niet enkel bevestiging zoekt voor de rampscenario's die je al in je hoofd gecreëerd hebt. ;)
Ik ken dat hoor, ik ben getrouwd met eentje die dat ook doet. En he, het wordt mettertijd en heel traag maar zeker, minder. ;)
Door sam28
pearlsofpassion schreef:Tis al veel dat je zelf weet dat je idd erg doordraait in paniek.
Ik loop al ff mee in ggz land. ;) ;D gelukkig kan ik veel tackelen voor het een echt ding is geworden. Maar dan moet ik niet ook nog thuis zitten in isolatie met geen mens om me heen. Dan draai ik dus vast. Normaal ben ik goed in afleiding zoeken en het dan loslaten. Terrasje, wandelingen, leuke dingen doen met vrienden, feestje. Maar dat kon allemaal niet. Een boek lezen en haken lukte me ook niet. Mijn hoofd zat teveel vol snot.
pearlsofpassion schreef: En uiteraard wil ze het er liever in persoon over hebben dan over telefoon. Das echt gewoon ook verstandig hoor.
Dank je. Je hebt gelijk. :-* Dat vind ik oprecht. Alleen kan ik dat niet bedenken op moment.
pearlsofpassion schreef:Zodat je morgen ook onbevooroordeeld naar haar kan luisteren. En niet enkel bevestiging zoekt voor de rampscenario's die je al in je hoofd gecreëerd hebt. ;)
Hahaha, ja, ik ga mijn best doen. Kijken of ik mijn oordeelvrije gesprekstechnieken nog eens kan afstoffen ;)
Door dinky89
Ik beschouw het zeker niet als spam Sam dus hoef jij zeker geen sorry daarvoor te zeggen :-* Je krijgt niet voor niets de reflectie en tips hier van iedereen. Dat is omdat we je graag binnen onze mogelijkheden helpen ;) blijf dus vooral je twijfels hier delen in jullie prille relatie wanneer het jou verder helpt!
Wel heel fijn dat je de bevestiging van A hebt gekregen dat ze door wil. Ook fijn dat jullie elkaar morgen zien, dat praat toch anders dan wanneer je de ander niet ziet. Mogelijk dat daar ook de reden ligt dat A liever niet over de telefoon wilde vertellen maar wanneer jullie samen zijn. Hopelijk hebben jullie morgen een goed gesprek samen en kunnen jullie weer een stap zetten in het vinden van een balans tussen je eigen behoefte en de behoefte van de ander.
Door sam28
MillyMol schreef: do 17 mar 2022, 20:03 Sam, wellicht moet je het ook niet groter maken dan het is en even teruggaan naar de feiten:
-A liet weten overprikkeld te zijn en even rust te willen nemen.

- jij vroeg of je even moest stoppen met appen en zij zei daar ja op.

- ze neemt twee dagen eerder contact met je op dan gepland.

Volgens mij heeft zij duidelijk haar grenzen bewaakt, heb jij die gerespecteerd en is ze eerder dan verwacht weer zover om de draad op te pakken met iemand op wie ze verliefd is: jou.

Je kunt over van alles en nog wat gaan speculeren, maar het kan best zijn dat het niet meer is dan dat. En er is maar één manier om daar achter te komen: vragen en luisteren. Het komt vast goed. :-*
Super bedankt. Je maakt mijn olifant terug tot een veel kleiner beest. Ik ga dit nog wel een paar keer nalezen morgen. :-*
Door Ronald
Spam? Absoluut niet Sam! Ik proef alleen jouw verwarring, je onzekerheid. Als we daar ook maar 1 milligram van kunnen afkrijgen door naar je te luisteren en je, waar mogelijk, ook nog wat steekhoudende adviezen te geven, dan is het mission accomplished.

Probeer te slapen. Neem eventueel nog zo'n pil die je voor noodgevallen hebt. Want het is een noodgeval.
En A heeft wel gezegd dat ze door wil met je. Dat betekent dat ze voor jou kiest. Echt voor jou. Misschien moet je gewoon accepteren dat er mensen zijn die je geweldig vinden? Gewoon? Zoals je bent?
Door sam28
Ronald schreef:Probeer te slapen. Neem eventueel nog zo'n pil die je voor noodgevallen hebt. Want het is een noodgeval.
Goeie suggestie. Ik ga naar bed dan maar. :)
Door eelke
Slaap lekker Sam!
Deze dag heb je toch ook maar weer mooi doorstaan, en op elke dag mag je toch best trots zijn. Ik heb corona toch ook onderschat en het heeft aardig mijn voeten onder mij vandaan geschopt. Want alle dingen waardoor ik normaal met dagelijkse (uhm en niet-dagelijkse) stress kan dealen zijn ineens niet mogelijk. Dat brengt je gewoon aan het wankelen dan.

Morgen lekker naar buiten, als een rondje rennen niet lukt dan lekker afwisselen met wandelen, zolang je er maar ontspanning door ervaart! (Da's belangrijker dan stug doorrennen).

En Ronald, ook nog ff een box :rock: voor jou, lekker bezig :cool:
Door sam28
Update lijkt me wel zo gepast na alle overweldigende en lieve steun van jullie!!! :-* :-* Het heeft me zo enorm geholpen!!

Gesprek was oke. Aanleiding was naast de vluchtelingen en de stress daarvan ook het gemis aan haar eigen leven. Al haar vrije tijd werd opgeslokt door samen zijn. Dat vind ze ook heel leuk en fijn maar ze heeft tijd nodig voor zichzelf, vrienden en andere klusjes. Dus moeten we een balans vinden tussen samen en vrije tijd.
Het zal schelen als ik de kinderen vaker gezien heb en ook als ze in juli klaar is met haar avondschool. Het gaat nu al schelen dat L (ex) klaar is met diens cursus. En de kinderen weer meer daar zijn. Dus meer vrije middagen. Ze krijgt daardoor ook meer vrije tijd terug.

We hebben afgesproken dat er niet meer een radiostilte gaat komen omdat ik dat niet trek en als dat weer nodig mocht zijn, ze me belt om erover te hebben. We hebben ook over gehad wat dan wel, wat dan haalbaar is voor haar, voor mij.

En ik zoek ook soms bevestiging van 'ons' dat ze me leuk en lief vind. En zij deed dat steeds niet of minimaal. Ze legde uit dat ze in haar hoofd had bedacht dat ik een bevestiging wilde voor de rest van ons leven. Terwijl ik gewoon even wil horen dat ze me nu nog lief en leuk vind. Dat ze me dan een hartje stuurt oid. Gewoon, voor nu. Rest van leven lijkt me wat prematuur na 3 maanden. 😅

Daarnaast ook nog gehad over haar hechting stijl en daar was ze zich niet bewust van. Ze zei dat ze altijd op niet beschikbare vrouwen viel en die eigenlijk deden wat zij bij mij had gedaan, en dat ze zichzelf daardoor heel slecht voelde. Omdat ik er wel gewoon ben, beschikbaar ben en laat weten dat ik haar geweldig vind.

S (therapeute) zei gister dat het ook (vanwege haar hechting) kon zijn dat het extra op haar angst knopjes drukte, ik ben er gewoon en ren niet zomaar weg. Dat ik veel langzamer moet gaan in daden en bewoordingen om de angst voor haar niet te groot te laten worden en dat het dan vanzelf beter word. Dat ze dan gaat leren dat het oké is.
Ik zei op een gegeven moment dat we het samen moeten doen, samen uitzoeken. Ze gaf aan dat die bewoordingen voor haar veel te angstig waren, dat een deel van haar dan acuut ervan door wilde.
Uiteraard hebben we het ook over mijn hechting gehad en dat die gewoon vaak afwezig is geweest en dat het eerste waar ik me aan heb gehecht, uiteindelijk, ziva is geweest.

Ze is blijven slapen en we hebben het super fijn gehad. Nu is ze naar haar werkplaats om een project af te maken en morgen ga ik naar haar toe, denk ergens einde middag. Dat moeten we nog afspreken. Al met al prima dus maar merk dat ik nogal vol zit met emoties en net al weer heb staan janken bij een vriendin.
Door sam28
Ooh en gister was ook de bevestiging dat we echt heel eerlijk kunnen zijn en de ander daar nog steeds goed op reageert.

Ik gaf aan dat ik haar zo afstandelijk vond in haar berichten en wat dat met me deed. Ze bevestigde gewoon dat dat ook zo was. En ik merkte dat ik er zo verbaasd over was! Heel bizar.
M (ex, en zij was niet de enige ex die dit altijd deed) legde het altijd bij mij neer en deed precies wat mijn ouders ook deden, ik was gek, niet zij. En A bevestigd gewoon dat mijn gevoel gelijk had. Misschien komt daar het huilerige ook wel door. Ik weet het niet.
Door MillyMol
Je hebt een week vol met spanningen achter de rug Sam. Dan lijkt het me logisch dat die spanning er even uit moet. Huilen is daar onderdeel van.

Niks mis mee hoor. :-*
Jullie weten in ieder geval goed met elkaar te praten en dat lijkt me toch een belangrijke basis. Nu rustig verder bouwen. Jullie hebben beiden een behoorlijke rugzak, dus geef elkaar ook de ruimte om te beoordelen hoe je die meebrengt de relatie in.
Door Kaela
Het klinkt als een geweldig gesprek en een hele goede ontwikkeling in jullie relatie. Duidelijk aan elkaar kunnen aangeven wat je voelt en nodig hebt én daar van elkaar zulke mooie antwoorden op krijgen is echt fantastisch. Er zijn mensen die dat na 30 jaar samen zijn nog niet kunnen.

En dan moet je nog aan het werk, om oplossingen te bedenken waar jullie beide gelukkig mee zijn. Maar zo te horen hebben jullie daar allebei in laten zien je best voor te willen doen.

Laat je emotie nu maar zijn plek vinden. Het was nogal wat, de afgelopen week. Ik vind je een prachtig, dapper en lief mens, kanjer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door