Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ronald schreef: di 15 mar 2022, 16:32 Het is een kerel hè... Met ADHD en zo. En een spikkel. Dus ik denk dat Sjoerd gewoon gaat bewijzen dat hij geen ezel is. En dat hij zich meerdere malen aan allerlei soorten stenen gaat stoten. Maar hopelijk niet met van dit soort verrassingen.
Ze mogen blijven hopen hé :biggrin2: .... en een andere steen telt niet....dan gaat de teller gewoon weer op nul ;D

@Liz, ik weet niet of je de plek zo kan zien zonder je vingers kwijt te raken, maar als dit een dag of 2 goed gaat zou ik het gewoon rauw gaan geven.
Voor de bacteriën hoef je het dan niet te laten, want een DA zou je er ook gewoon brokken in laten stoppen die volgens de norm net zo vies zijn wat dat betreft..., dus het is puur voor nu even om geen extra risico te lopen lijkt mij.

En gewoon proberen er een flinke sloot water achter aan te laten drinken zodat het een beetje schoon spoelt.
Nee, niet te doen aan de lijn.... Ik heb hem gisteren alweer los gelaten. En thuis gekomen hebben we de wond gespoeld met water + echinacea. En er weer de hele dag Traumeel in gestopt. Aangezien hij nul pijn aangeeft ben ik ook gestopt met de pijnstillers. Misschien heel eigenwijs hoor maar ik zit dat ik Sjoerd z'n darmen nu net op de rails begin te krijgen, moet er die troep in :-\ . Vandaag geef ik hem ook geen gekookte KVV meer. Gewoon zijn eigen eten. En daarna spoelen we zijn bek wel weer. Hij vindt het niet om te bikken en kijkt ons echt aan met "wat doen jullie me aan? Hekel aan me ofzo????".
Lizzy schreef: do 17 mar 2022, 07:34 Aangezien hij nul pijn aangeeft ben ik ook gestopt met de pijnstillers. Misschien heel eigenwijs hoor maar ik zit dat ik Sjoerd z'n darmen nu net op de rails begin te krijgen, moet er die troep in :-\ .
Ik snap heel erg goed dat je dit zegt bij een pijnstiller. Maar eerder gaf je aan dat je metacam mee had gekregen. Metacam is naast pijnstiller ook ontstekingsremmer en een ontstekingsremmer is mogelijk niet verkeerd met zo'n wond de eerste dagen. Dat aspect zou ik daarom ook meenemen in de overweging om wel/niet te stoppen met metacam ;)

Wel fijn dat Sjoerd alweer lekker zichzelf is :biggrin2:
dinky89 schreef: do 17 mar 2022, 08:15 Ik snap heel erg goed dat je dit zegt bij een pijnstiller. Maar eerder gaf je aan dat je metacam mee had gekregen. Metacam is naast pijnstiller ook ontstekingsremmer en een ontstekingsremmer is mogelijk niet verkeerd met zo'n wond de eerste dagen. Dat aspect zou ik daarom ook meenemen in de overweging om wel/niet te stoppen met metacam ;)

Wel fijn dat Sjoerd alweer lekker zichzelf is :biggrin2:
Metacam remt een deel van de ontstekingsreactie, maar het werkt niet antibacterieel. En het heeft daarnaast ook behoorlijk wat bijwerkingen, zoals aantasting van de beschermende laag in het maag- en darmslijmvlies. Ik kan me dus wel voorstellen dat als je hond giardia heeft (gehad), je dit middel liefst zo snel mogelijk stopt, zeker als hij verder geen last lijkt te hebben van de verwonding en er ook geen andere tekenen zijn van een niet goed verlopend herstel.
MillyMol schreef: do 17 mar 2022, 12:29 Metacam remt een deel van de ontstekingsreactie, maar het werkt niet antibacterieel. En het heeft daarnaast ook behoorlijk wat bijwerkingen, zoals aantasting van de beschermende laag in het maag- en darmslijmvlies. Ik kan me dus wel voorstellen dat als je hond giardia heeft (gehad), je dit middel liefst zo snel mogelijk stopt, zeker als hij verder geen last lijkt te hebben van de verwonding en er ook geen andere tekenen zijn van een niet goed verlopend herstel.
Dank je voor je reactie MillyMol! En ja precies dit dus. En eigenlijk weet ik niet eens of je in dit geval wel een ontstekingsreactie wilt remmen...? Als er nog splinters in zitten, dan kunnen die er maar het beste door het lijf uitgewerkt worden dmv ontstekingsreacties, denk ik?

En ja, om die reden ben ik dus inderdaad gestopt met de NSAID, vanwege de aantasting van maag en darmslijmvlies. En geef ik hem weer extra L-Glutamine. Hij heeft nu 2 dagen NSAID gekregen en ik hoop dat de aantasting niet te ernstig is..... We inspecteren de wond 1 keer per dag en spoelen de boel met een oplossing van gekookt afgekoeld water met een flinke scheut Echinacea Extra Forte. Daarnaast krijgt hij Traumeel. Vooralsnog ziet het er allemaal rustig uit. Met een beetje mazzel is de boel gauw dicht!
Ik was ook aan het denken..
Of nylabone of hoe heet dat?

Of als hij dat niet wil en er alleen mee rond wil lopen, kan je dan niet zelf een niet splinterende stok zoeken en er de scherpe punten afhalen ? Zijn eigen persoonlijke, veilige stok zeg maar? Of wil hij er ook echt op kauwen?
Misschien wil hij wel graag een stok, net omdat het niet mag.. ::)

Hopelijk geneest het gat goed.. Zie je al verbetering ? Tis wel schrikken ja, dat dat meteen ook zo'n verwondingen geeft.
De hond van m'n tante die vroeger al eens bij ons logeerde mocht ook gewoon op stokken kauwen. Ging haar tandvlees ietsje van bloeden, maar dat lag meer aan de staat van haar tanden dan aan de stok (brokkenhond uiteraard). Nooit echt problemen mee gehad.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door