Lizzy schreef:Gekookte KVV....

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ronald schreef: ↑di 15 mar 2022, 16:32 Het is een kerel hè... Met ADHD en zo. En een spikkel. Dus ik denk dat Sjoerd gewoon gaat bewijzen dat hij geen ezel is. En dat hij zich meerdere malen aan allerlei soorten stenen gaat stoten. Maar hopelijk niet met van dit soort verrassingen.Ze mogen blijven hopen hé
Lizzy schreef: ↑do 17 mar 2022, 07:34 Aangezien hij nul pijn aangeeft ben ik ook gestopt met de pijnstillers. Misschien heel eigenwijs hoor maar ik zit dat ik Sjoerd z'n darmen nu net op de rails begin te krijgen, moet er die troep inIk snap heel erg goed dat je dit zegt bij een pijnstiller. Maar eerder gaf je aan dat je metacam mee had gekregen. Metacam is naast pijnstiller ook ontstekingsremmer en een ontstekingsremmer is mogelijk niet verkeerd met zo'n wond de eerste dagen. Dat aspect zou ik daarom ook meenemen in de overweging om wel/niet te stoppen met metacam.
dinky89 schreef: ↑do 17 mar 2022, 08:15 Ik snap heel erg goed dat je dit zegt bij een pijnstiller. Maar eerder gaf je aan dat je metacam mee had gekregen. Metacam is naast pijnstiller ook ontstekingsremmer en een ontstekingsremmer is mogelijk niet verkeerd met zo'n wond de eerste dagen. Dat aspect zou ik daarom ook meenemen in de overweging om wel/niet te stoppen met metacamMetacam remt een deel van de ontstekingsreactie, maar het werkt niet antibacterieel. En het heeft daarnaast ook behoorlijk wat bijwerkingen, zoals aantasting van de beschermende laag in het maag- en darmslijmvlies. Ik kan me dus wel voorstellen dat als je hond giardia heeft (gehad), je dit middel liefst zo snel mogelijk stopt, zeker als hij verder geen last lijkt te hebben van de verwonding en er ook geen andere tekenen zijn van een niet goed verlopend herstel.![]()
Wel fijn dat Sjoerd alweer lekker zichzelf is![]()
MillyMol schreef: ↑do 17 mar 2022, 12:29 Metacam remt een deel van de ontstekingsreactie, maar het werkt niet antibacterieel. En het heeft daarnaast ook behoorlijk wat bijwerkingen, zoals aantasting van de beschermende laag in het maag- en darmslijmvlies. Ik kan me dus wel voorstellen dat als je hond giardia heeft (gehad), je dit middel liefst zo snel mogelijk stopt, zeker als hij verder geen last lijkt te hebben van de verwonding en er ook geen andere tekenen zijn van een niet goed verlopend herstel.Dank je voor je reactie MillyMol! En ja precies dit dus. En eigenlijk weet ik niet eens of je in dit geval wel een ontstekingsreactie wilt remmen...? Als er nog splinters in zitten, dan kunnen die er maar het beste door het lijf uitgewerkt worden dmv ontstekingsreacties, denk ik?