Siberienne schreef:(iets aanbieden wat je eigenlijk niet wil) en van de ander niet de handigste actie (communicatie op slot gooien). Ga de komende dagen dingen doen waar je zelf behoefte aan hebt (soms ook best moeilijk? Iets echt voor jezelf doen waar je niemand bij nodig hebt? (Ik duik dan een boekwinkel in of de bibliotheek bijvoorbeeld. )Dankjewel. Ik ben nog wel zo slap als een vaatdoek en behoorlijk verkouden, maar heb zeker wel wat gepland als afleiding de komende dagen waar ik niemand bij nodig heb en fijn vind om te doen. Ik ben gelukkig uit isolatie en volgens de GGD niet meer besmettelijk.

Je stuk helpt me om het in perspectief te zien. Ik heb me nooit gerealiseerd dat ik mijn voorstel helemaal niet wilde. Ik voel dat soort dingen ook niet aan en moet leren mezelf niet helemaal weg te cijferen voor een ander. Dat is zo'n automatisme.
Kaela schreef:Je kan haar ook aangeven dat je je bewust bent dat je zelf de radiostilte aangeboden hebt, maar dat je gemerkt hebt dat dat voor jou helemaal niet goed werkt. Dat je je er door buitengesloten voelt en je heel erg aan jezelf en de relatie gaat twijfelen. En dan kun je samen bespreken hoe je een volgende keer haar wel de ruimte en jou meer houvast kan geven.
Dankje voor dit genuanceerde tekstje. Het klopt helemaal wat je schrijft.

Lizzy schreef:Dit! Helemaal. Echt 200%.

Nu moet ik zelf nog tot rust komen. Ik vind het zo suf dat ik met mijn zieke paniekhoofd gewoon mijn hele aanbod ben vergeten en ervan gemaakt heb dat zij contact zomaar had verbroken.

Ik ga zo maar eens een uur slapen.
Heel erg bedankt voor jullie berichtjes, adviezen en meedenken. Ik ben er zo blij mee.