Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
Dank allen.. :) En ik zal haar niet berichten tot zaterdag. ;)
Siberienne schreef:(iets aanbieden wat je eigenlijk niet wil) en van de ander niet de handigste actie (communicatie op slot gooien). Ga de komende dagen dingen doen waar je zelf behoefte aan hebt (soms ook best moeilijk? Iets echt voor jezelf doen waar je niemand bij nodig hebt? (Ik duik dan een boekwinkel in of de bibliotheek bijvoorbeeld. )
Dankjewel. Ik ben nog wel zo slap als een vaatdoek en behoorlijk verkouden, maar heb zeker wel wat gepland als afleiding de komende dagen waar ik niemand bij nodig heb en fijn vind om te doen. Ik ben gelukkig uit isolatie en volgens de GGD niet meer besmettelijk. :)

Je stuk helpt me om het in perspectief te zien. Ik heb me nooit gerealiseerd dat ik mijn voorstel helemaal niet wilde. Ik voel dat soort dingen ook niet aan en moet leren mezelf niet helemaal weg te cijferen voor een ander. Dat is zo'n automatisme.
Kaela schreef:Je kan haar ook aangeven dat je je bewust bent dat je zelf de radiostilte aangeboden hebt, maar dat je gemerkt hebt dat dat voor jou helemaal niet goed werkt. Dat je je er door buitengesloten voelt en je heel erg aan jezelf en de relatie gaat twijfelen. En dan kun je samen bespreken hoe je een volgende keer haar wel de ruimte en jou meer houvast kan geven.

Dankje voor dit genuanceerde tekstje. Het klopt helemaal wat je schrijft. :)
Lizzy schreef:Dit! Helemaal. Echt 200%.
:-*

Nu moet ik zelf nog tot rust komen. Ik vind het zo suf dat ik met mijn zieke paniekhoofd gewoon mijn hele aanbod ben vergeten en ervan gemaakt heb dat zij contact zomaar had verbroken. ::)
Ik ga zo maar eens een uur slapen.

Heel erg bedankt voor jullie berichtjes, adviezen en meedenken. Ik ben er zo blij mee. :-*
Door Kaela
Anne in Zweden schreef: wo 16 mar 2022, 14:31 Echt hè! Ik vind de adviezen en opmerkingen van Karin (en van vele anderen) altijd zo ontzettend goed - en goed geformuleerd, duidelijk, prettig leesbaar. Wat een heerlijk forum en wat een heerlijke mensen hebben we hier toch!
Wat lief!

Maar Sam, vergeet alsjeblieft niet dat we allemaal wel eens worstelen in relaties. Ik ga momenteel door een moeilijke periode met mijn moeder. Haar reactie op mijn zwangerschap is voor mij een blok onmogelijkheden. Ik kan er niets mee. Ik wil er hier niet teveel op ingaan, maar het kost me veel energie en verdriet.
Mijn meneer, twee beste vriendinnen en vanmorgen totaal onverwachts mijn paardrijjuf en lesgenootjes geven mij het perspectief dat ik zelf niet kan krijgen omdat ik er te diep in zit. En dat helpt me enorm, maar het blijft ook een proces. Want ik onderga ook het proces van zelf moeder worden en alles voelt anders en verwerk ik anders als ik van mezelf gewend ben. Dus ik moet voor mezelf en in de relatie met mijn moeder het wiel een beetje opnieuw gaan uitvinden. En dat gaat niet vanzelf.
We hebben die worstelingen allemaal wel eens en kunnen allemaal wel eens hulp gebruiken. Ik ben zo blij dat we dat hier voor elkaar kunnen betekenen. Dat het hier ook echt is, de voor- en tegenspoed, met elkaar.
Door Kaela
Oh en de reden dat ik er niet op in wil gaan, is omdat ik mijn moeder te dichtbij, te herkenbaar vind om zulke persoonlijke dingen over haar te plaatsen. Dat verdiend ze niet, want ik begrijp wel waarom ze doet wat ze doet, de onmogelijkheden voor haarzelf en ik zie gelukkig ook haar goede bedoelingen en de liefde die er achter zit.
Als het puur gaat over hoe we hier met elkaar open en eerlijk zijn, zou ik alles vertellen. Als er een veilige plek op openbaar internet is, dan is het hier wel.
Door Too
Sam
soms beslis, kies, bied je iets aan wat bij nader inzien je toch niet lekker zit of je niet past dat gebeurt in vriendschappen, in relaties, in werk gerelateerde omstandigheden, overal.
Dat is niet erg, dat is ook geen fout ..het leek je op dát moment haalbare kaart
Het is wel heel goed om het je te realiseren en daar waar het kan mag je dat ook benoemen.. "Was voor mij -op dit moment-misschien niet de beste optie .. "

Blijkt appen tóch nog een voordeel te hebben.. je kunt teruglezen :P
Door Siberienne
Anne in Zweden schreef: wo 16 mar 2022, 14:31 Echt hè! Ik vind de adviezen en opmerkingen van Karin (en van vele anderen) altijd zo ontzettend goed - en goed geformuleerd, duidelijk, prettig leesbaar. Wat een heerlijk forum en wat een heerlijke mensen hebben we hier toch!
Hier sluit ik mij graag bij aan!
Door doranto
+1!
Door Ronald
Nou, hier kan ik dus werkelijk helemaal niets aan toevoegen. Alle adviezen die gegeven zijn, geven aan dat er met je meegeleefd wordt, dat je dingen anders kunt zien vanuit je eigen paniek en dat er (eigenlijk) altijd ook wel weer een lichtje schijnt aan het einde van de tunnel. En dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend.

Adem in, adem uit. Neem een kopje thee, of een borrel, of een wijntje. Of gewoon een glaasje water.
Door Ronald
Vanmiddag heerlijk samen in het zonnetje gezeten bij een café in Stad. Kletsen, genieten van elkaars aanwezigheid. Ik vond het heel erg leuk, en zij volgens mij ook.
Bij het afscheid nemen zei ze "waarom kom je de volgende keer niet gezellig bij mij thuis"...

En ik, minder dom dan dat ik normaal in dit soort situaties ben, heb gewoon "ja, wat lijkt me dat leuk" gezegd..
Door Kaela
Ronald schreef: wo 16 mar 2022, 18:14 Vanmiddag heerlijk samen in het zonnetje gezeten bij een café in Stad. Kletsen, genieten van elkaars aanwezigheid. Ik vond het heel erg leuk, en zij volgens mij ook.
Bij het afscheid nemen zei ze "waarom kom je de volgende keer niet gezellig bij mij thuis"...

En ik, minder dom dan dat ik normaal in dit soort situaties ben, heb gewoon "ja, wat lijkt me dat leuk" gezegd..
Wat ontzettend leuk Ronald!!
Door hannabelgje
Ronald schreef:Vanmiddag heerlijk samen in het zonnetje gezeten bij een café in Stad. Kletsen, genieten van elkaars aanwezigheid. Ik vond het heel erg leuk, en zij volgens mij ook.

Fantastisch! Lekker hoor. Ik ben blij voor jou.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Ronald
Ik kreeg net nog een appje van haar... Dat ze het zo leuk gevonden had vandaag...

Als het dan niks wordt relatietechnisch gezien, houd ik er misschien nog wel een leuke vriendin aan over.
Door smulpaap
sam28 schreef: wo 16 mar 2022, 14:38 Dank allen.. :) En ik zal haar niet berichten tot zaterdag. ;)

Dankjewel. Ik ben nog wel zo slap als een vaatdoek en behoorlijk verkouden, maar heb zeker wel wat gepland als afleiding de komende dagen waar ik niemand bij nodig heb en fijn vind om te doen. Ik ben gelukkig uit isolatie en volgens de GGD niet meer besmettelijk. :)

Je stuk helpt me om het in perspectief te zien. Ik heb me nooit gerealiseerd dat ik mijn voorstel helemaal niet wilde. Ik voel dat soort dingen ook niet aan en moet leren mezelf niet helemaal weg te cijferen voor een ander. Dat is zo'n automatisme.

Dankje voor dit genuanceerde tekstje. Het klopt helemaal wat je schrijft. :)

:-*

Nu moet ik zelf nog tot rust komen. Ik vind het zo suf dat ik met mijn zieke paniekhoofd gewoon mijn hele aanbod ben vergeten en ervan gemaakt heb dat zij contact zomaar had verbroken. ::)
Ik ga zo maar eens een uur slapen.

Heel erg bedankt voor jullie berichtjes, adviezen en meedenken. Ik ben er zo blij mee. :-*
Sam . Heb je met A ook al eens besproken dat je jezelf teveel weg cijferd ? Het zijn niet bepaald de meest sexy onderwerpen als je verliefd bent . Maar het is wel duidelijk voor haar .
En ik spreek uit ervaring hoor :) ik beet liever mijn tong af dan dat ik om hulp vroeg . Ik kreeg het lange tijd niet uit mijn mond , te zeggen .Ik kan het niet . En dan zit je in een nieuwe relatie , en dan moet je zeggen ik kan het (Even) niet . Ik voelde me een loser . Maar nu weet ik beter . Gaat het inmiddels een beetje met je ?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door