Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
hannabelgje schreef:Nu is het iemand die er echt een hekel aan heeft om alleen te zijn dus ik denk dat hij daar minder of geen behoefte aan heeft.
A is een echte extravert en outgoing en ik heb ook altijd gedacht dat ze er geen behoefte aan had. Zeker ook omdat ze steeds zei dat alles zo makkelijk ging met mij en ze niet echt behoefte had aan aan avondje alleen. Totdat ze nu over haar theewater is geraakt. Hoewel dat natuurlijk ook te maken kan hebben met de vluchtelingen in huis. :)
Kaela schreef:Ze klinkt als een geweldig mens, die haar werk, gezin en opleiding combineert en dan ook nog ruimte in haar hart heeft voor vlichtelingen. Ik weet zeker dat jij daar heel trots op bent en bereid haar daar ook ruimte voor te geven.
Zeker. Ze is ook een geweldig mens. :)
Kaela schreef:Als jij met liefde en begrip naar wat voor haar speelt, haar in een rustig gesprek aan kan geven wat jij nodig hebt, dan zal A daar vast gehoor aan geven. Je zegt het zelf al, een heel kleine andere manier van zeggen “het ligt niet aan jou of ons, maar ik zou graag even wat ruimte willen” had bij jou een heel ander gevoel gegeven. Dat is heel mooi, dat je je dat realiseert en aan haar aan kan geven.
Ik ga haar dat zeker terug geven. Maar ik vind ook dat als je samen in een relatie zit je de ander niet zo ineens kan buitensluiten. En daar moeten we ook een balans in zoeken. Ik hoop dat we hier veel sterker uit gaan komen inderdaad.
smulpaap schreef:Hij belde ook weleens halverwege de week . Of ie langs kon komen . Nee , ik had toen die ruimte voor mezelf echt nog nodig
Goed dat je dit aan kon geven bij hem en hij dat respecteerde. En ook dat jullie er samen uitkwamen wat wel haalbaar was. Ik denk dat het verschil is dat je hem niet volledig hebt buiten gesloten?
Anne in Zweden schreef:En wat ik nog aan de derde alinea wilde toevoegen: dit hoort ook wel een beetje bij een beginnende relatie, dat het af en toe botst omdat je elkaar nog niet goed genoeg kent om te weten hoe je zulke dingen het beste kunt zeggen en aangeven, op een manier die voor allebei veilig voelt.
Ja, misschien wel, logisch ook als je het zo zegt. :) Fijn dat het bij jullie helemaal goed is gekomen.
Kaela schreef:En nu, nu vind ik onze relatie het mooist als we na een “zeer onhandige actie” al zelf naar de ander gaan en niet alleen sorry zeggen, maar dat ook aangepast op dat wat je van de ander zijn behoefte weet. Dan voel ik me zo veilig, gezien, gehoord en gewaardeerd.

Dat moet groeien, dat is een proces. Maar daar doe je nu wel een enorme investering in.
Ik hoop dat wij ook ooit op zo'n punt mogen komen. :-*
pearlsofpassion schreef:Fijn dat we je kunnen helpen te herinneren wat je eigenlijk al wist.. :biggrin2: :-*
Zeker!!! Heel fijn om met jullie te sparren. Op een dijk van een hoofdpijn na ben ik sinds begin van vanmiddag wel rustiger.

Wandelen heeft me ook goed gedaan. Ik merk dat ik vooral nu wat geïrriteerd ben dat ze me zo buitenspel heeft gezet. En natuurlijk neem ik geen contact met haar op en snap ik dat het haar coping is. Maar ik vind geloof ik dat als je samen een relatie wilt hebben je de ander niet zo buiten kan sluiten. Maar misschien zie ik dat verkeerd? Ik vind het wat afstootgedrag.
Door dinky89
Fijn dat je hier kan sparren om alles weer in perspectief te zien Sam :)
Klinkt wel alsof ze enorm veel op haar bordje heeft gekregen de afgelopen tijd. Hopelijk kunnen jullie nadat ze weer wat rust heeft jullie een goed gesprek kunnen hebben over wat deze situatie met jou doet en jullie een balans weten te vinden :-* hopelijk weet ze dan eerder aan te geven dat het even wat te veel wordt waardoor het niet tot tijdelijke radiostilte zal leiden.
Door smulpaap
sam28 schreef: di 15 mar 2022, 16:19 A is een echte extravert en outgoing en ik heb ook altijd gedacht dat ze er geen behoefte aan had. Zeker ook omdat ze steeds zei dat alles zo makkelijk ging met mij en ze niet echt behoefte had aan aan avondje alleen. Totdat ze nu over haar theewater is geraakt. Hoewel dat natuurlijk ook te maken kan hebben met de vluchtelingen in huis. :)

Zeker. Ze is ook een geweldig mens. :)

Ik ga haar dat zeker terug geven. Maar ik vind ook dat als je samen in een relatie zit je de ander niet zo ineens kan buitensluiten. En daar moeten we ook een balans in zoeken. Ik hoop dat we hier veel sterker uit gaan komen inderdaad.

Goed dat je dit aan kon geven bij hem en hij dat respecteerde. En ook dat jullie er samen uitkwamen wat wel haalbaar was. Ik denk dat het verschil is dat je hem niet volledig hebt buiten gesloten?

Ja, misschien wel, logisch ook als je het zo zegt. :) Fijn dat het bij jullie helemaal goed is gekomen.

Ik hoop dat wij ook ooit op zo'n punt mogen komen. :-*

Zeker!!! Heel fijn om met jullie te sparren. Op een dijk van een hoofdpijn na ben ik sinds begin van vanmiddag wel rustiger.

Wandelen heeft me ook goed gedaan. Ik merk dat ik vooral nu wat geïrriteerd ben dat ze me zo buitenspel heeft gezet. En natuurlijk neem ik geen contact met haar op en snap ik dat het haar coping is. Maar ik vind geloof ik dat als je samen een relatie wilt hebben je de ander niet zo buiten kan sluiten. Maar misschien zie ik dat verkeerd? Ik vind het wat afstootgedrag.
Wij vonden het beiden best moeilijk , het voelde voor mij wel als afstoten . Maar ik had inmiddels ok geleerd om mijn grenzen goed te bewaken . En het klonk voor mij ook best aanlokkelijk . Zeker als ik bij de peut was geweest . Even troost , een arm om me heen . Niet in mn eentje zijn . Maar dat was wel wat ik op dat moment nodig had . En zo voelde hij het ook . Hij wilde bij me zijn om me bij te staan . Maar wist rationeel gezien ook heel goed dat ik op die momenten juist alle rust en ruimte voor mezelf nodig had . Ik was dan ook geen leuk gezelschap . Maar ik was wel degene die de grenzen moest bepalen en er heel consequent in moest zijn . We gingen een aantal maanden later voor het eerst een lang weekend weg samen . Ik was ook toen nog niet geheel hersteld . En ja , leuke dingen doen . We waren eerst naar de markt geweest . Halverwege begon een marktkoopman in mijn beleving veel te hard te schreeuwen . Liefst had ik die vent een beuk verkocht :biggrin2: eenmaal terug bij het huisje even lekker buiten in het zonnetje . Toen vroeg ie , ga je mee naar het bos ? Ik had daar toen helemaal geen puf meer voor . En heb dat ook gezegd . Hij had het ook al gemerkt . Dus ik heerlijk alleen gebleven en hij naar het bos . Had ik over die grens heengegaan dan was ik geen leuk gezelschap meer geweest . Tijdens onze eerste date heb ik gelijk open kaart gespeeld . Dit is wat het nu is . En wil jij met mij verder dan vraagt het tijd en geduld . Ik heb hem ook weleens gevraagd, weet je wel zeker dat je met zo'n oud vod wilt omgaan . Jij vol.levenslust en ik als uitgeblust vod . Maar inmiddels zijn we 3,5 jaar verder :biggrin2:
Door sam28
Ik heb het er gister ook met vriendinnen over gehad. Vriendin 1; nou als ze dat bij mij had geflikt had ik direct en acuut de stekker eruit getrokken. Daar ga ik niet aan beginnen. Hoe leuk en lief iemand ook is.
Vriendin 2 grapte dat we daar vriendin 1 voor hadden en zij er dan was (of in andere gevallen ik) om de boel wat te nuanceren.
Ik vertelde dat ik eigenlijk ook wel pissig was dat ze me zo zonder pardon buiten had gesloten en dat snapten alle vriendinnen wel (ook vriendin 3).

Eigenlijk merk ik dat ik best wel pissig ben over de manier waarop en dat ze me zo buitensluit. Ik zei tegen vriendin 2 dat anderhalve maand terug ofzo A al had gezegd dat ze nog wel eens een domme actie kon doen. Dat dat ook te maken had met hechten en bindingsangsten.
Ik heb daar toen al over nagedacht en besloten dat ik dit eenmalig pik en daarna niet meer. Ik zei tegen vriendin 2 dat ik dit zaterdag ook tegen haar zou zeggen, dat ik pissig ben dat ze me er zo zonder pardon uit schuift en dat ik dit niet nog vaker ga doen op deze manier.
Ze was heel trots op mij dat ik het zo stellig bedacht had. Ze kent mij namelijk ook in hele slechte relaties waarbij ik NIKS aan durfde te geven. Grenzeloos was naar de ander toe waarbij de ander daar extreem misbruik van maakte.
Maar goed, ik merk dat ik nogal tegen de muren op vlieg door het buitensluiten. Buitensluiten is ook een thema waar ik als kind mee te maken had (o.a. bij pesten). Ik ben ook nog steeds thuis dus afleiding is er ook niet superveel. Vandaag is mijn eerste echt isolatie vrije dag!! Dus vanavond ga ik wel wat ondernemen (verkiezingsavond BIJ1 Utrecht waar ik druk mee geweest ben). En dan morgen even zien. Ik hoop maandag weer aan het werk te gaan hoewel ik me nu nog lang niet fit voel.
smulpaap schreef: het voelde voor mij wel als afstoten
Wat bedoel je, dat jij hem afstootte?
Heb jij hem ook zo lang buiten gesloten en afgesneden? Ik snap dat er grenzen zijn, en als je een burn-out hebt dat je dan extra moet leren aangeven en soms misschien de plank mis slaat. (Of in A haar geval het nu weer opspeelt). Maar ben je ooit zo extreem uit contact gegaan?
smulpaap schreef: Toen vroeg ie , ga je mee naar het bos ? Ik had daar toen helemaal geen puf meer voor . En heb dat ook gezegd .
Wat goed dat je dat toen kon aangeven!
En ik wil geduld hebben, echt. Ik vind haar nog steeds geweldig.
Daarnaast denk ik dat zij soms ook geduld met mij moet hebben want ik lijk best gezond met dingen maar veel van mijn gedrag is aangeleerd en aangepast en pas later komen er bij mij dingen boven drijven. Ik merk alleen dat dit afsnijden me echt pissig maakt.
Door Hylos
Goed van je!
Dat is wat ik bedoelde met het vanuit jezelf bekijken en je eigen gevoel erin volgen.
Je kunt het nog zo rationeel gaan bekijken en logisch gaan verklaren, jij vindt dit gewoon niet oke en het doet duidelijk heel veel met je.. en daar gaat het om. Dat ga je niet weg kunnen "oefenen" want je bent zoals je bent. Natuurlijk valt er te leren en moet je elkaar ook de tijd geven.. cijfer jezelf alleen niet weg want jouw gevoel is net zo belangrijk.
Hopelijk komen jullie er samen uit en kunnen jullie er fijn over praten. Elke begin is moeilijk en als je elkaar beter kent zie je dingen wellicht ook aankomen en verrast het je minder. Maar dan nog moet je dat wel kunnen/willen.
Door Hylos
Herinner me ineens iets waardoor ik echt flipte als een rasautist. :-[
We waren echt net samen en mijn man zou naar mij toe komen was de afspraak.. en toen zei hij dat kort van te voren af omdat hij thuis nog even aan het werk wilde.
Nou, dat was in mijn hoofd het einde van de wereld, mijn hele hoofd maakte mega kortsluiting (compleet overtrokken natuurlijk, maar ik kan daar niks tegen doen.. dat gebeurt dan gewoon).
Ik heb dat tegen hem gezegd, hij begreep het volkomen en het is ook nooit weer gebeurt. Hij geeft nu altijd even uitleg ruim van te voren, houdt me op de hoogte en komt niet meer plots met zulke dingen aanzetten. Heel lief en begripvol :-*
Maar als hij wel echt zo in elkaar zou zitten (wat natuurlijk heel goed kan en normaal is!) Zou ik daar niet mee kunnen leven. :-X 😅
En hij niet met mij ;D
Door hannabelgje
Gisteravond bij Frank blijven slapen en vanmorgen heel vroeg weer naar huis gereden. Dat was wel fijn om niet continu op de klok te hoeven kijken omdat je savonds weer naar huis moet. Gewoon relaxed samen zijn en samen gaan slapen. Ik heb altijd gezegd dat ik wil latten en niet samenwonen. Ik geloof dat ik mijn ideeën moet bijschaven. We kennen elkaar pas 2,5 maand maar het voelt alsof we gewoon bij elkaar horen. Heel bijzonder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door sam28
hannabelgje schreef:Heel bijzonder.
Klinkt fijn Hanna!

Ik zat net de berichten terug te lezen tussen A en mij van maandag. En toen zag ik dat ik blijkbaar zelf gevraagd heb of ze wilde dat ik stopte met haar berichten sturen. In mijn paniekhoofd ben ik dit blijkbaar compleet kwijt geraakt.
Zij heeft daarop geantwoord dat ze dat fijn vond en we zaterdag gaan bellen dan.
Dat geeft ineens een ander perspectief maar ik ben nu ook meer in de war. Want mag ik dan nog wel boos zijn of moet ik meer boos zijn op mezelf omdat ik het voor haar goed wilde doen en mezelf daarbij vergat. Is het dan nu wel gerechtvaardigd om haar een app te sturen met wat deze radiostilte met mij doet en dat ik dit op deze manier niet wil. Gedoe. En mijn maag zit verschrikkelijk op slot zo.
Door Tibbies
Ach Sam, wat een verwarringen.
Als ik jou was zou ik nu geen berichtjes sturen en het telefonische gesprek van zaterdag afwachten. Geschreven tekst kan jullie beide gevoelens denk ik op dit moment geen goed doen.
Sterkte.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Ina
Tibbies schreef: wo 16 mar 2022, 12:26 Ach Sam, wat een verwarringen.
Als ik jou was zou ik nu geen berichtjes sturen en het telefonische gesprek van zaterdag afwachten. Geschreven tekst kan jullie beide gevoelens denk ik op dit moment geen goed doen.
Sterkte.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
+1
.....hoe moeilijk ook voor jou, ik denk echt dat je tot zaterdag moet wachten....en als zij eerder toe is aan contact omdat haar chaos opgelost is, zal ze je echt wel weten te vinden :)
Wat niet weg neemt dat ik me jou onzekerheid en verwarring ook wel kan voorstellen hoor, maar in dit geval denk ik niet dat zij de boel op slot gooit of een spelletje met je speelt en nu gaan appen zullen nooit de woorden kunnen omvatten die je kwijt wilt.
Door Siberienne
sam28 schreef: wo 16 mar 2022, 12:05 Klinkt fijn Hanna!

Ik zat net de berichten terug te lezen tussen A en mij van maandag. En toen zag ik dat ik blijkbaar zelf gevraagd heb of ze wilde dat ik stopte met haar berichten sturen. In mijn paniekhoofd ben ik dit blijkbaar compleet kwijt geraakt.
Zij heeft daarop geantwoord dat ze dat fijn vond en we zaterdag gaan bellen dan.
Dat geeft ineens een ander perspectief maar ik ben nu ook meer in de war. Want mag ik dan nog wel boos zijn of moet ik meer boos zijn op mezelf omdat ik het voor haar goed wilde doen en mezelf daarbij vergat. Is het dan nu wel gerechtvaardigd om haar een app te sturen met wat deze radiostilte met mij doet en dat ik dit op deze manier niet wil. Gedoe. En mijn maag zit verschrikkelijk op slot zo.
Misschien… mag je wel op niemand boos zijn. Misverstanden gebeuren. Kun je dat? Vaststellen dat het gebeurt is, dat het van jou wellicht niet de handigste actie was (iets aanbieden wat je eigenlijk niet wil) en van de ander niet de handigste actie (communicatie op slot gooien). Ga de komende dagen dingen doen waar je zelf behoefte aan hebt (soms ook best moeilijk? Iets echt voor jezelf doen waar je niemand bij nodig hebt? (Ik duik dan een boekwinkel in of de bibliotheek bijvoorbeeld. ) en dan zaterdag fris en fruitig weer verder. ;)
Door Kaela
sam28 schreef: wo 16 mar 2022, 12:05 Klinkt fijn Hanna!

Je hoeft niet boos te zijn of te doen om je grens aan te geven. Je kan haar ook aangeven dat je je bewust bent dat je zelf de radiostilte aangeboden hebt, maar dat je gemerkt hebt dat dat voor jou helemaal niet goed werkt. Dat je je er door buitengesloten voelt en je heel erg aan jezelf en de relatie gaat twijfelen. En dan kun je samen bespreken hoe je een volgende keer haar wel de ruimte en jou meer houvast kan geven.

En ik zou nu ook even wachten. Omdat je dat samen hebt afgesproken en omdat dit ook even bij jou moet bezinken. Niet boos zijn op jezelf. Je hebt haar uit liefde ruimte willen geven en je bent er achter gekomen dat dat voor jou, nu, op deze manier de verkeerde keuze was. Dat heb je niet expres gedaan, maar met de beste bedoeling. Voor haar en jezelf.
Door Lizzy
Kaela schreef: wo 16 mar 2022, 14:06 Je hoeft niet boos te zijn of te doen om je grens aan te geven. Je kan haar ook aangeven dat je je bewust bent dat je zelf de radiostilte aangeboden hebt, maar dat je gemerkt hebt dat dat voor jou helemaal niet goed werkt. Dat je je er door buitengesloten voelt en je heel erg aan jezelf en de relatie gaat twijfelen. En dan kun je samen bespreken hoe je een volgende keer haar wel de ruimte en jou meer houvast kan geven.

En ik zou nu ook even wachten. Omdat je dat samen hebt afgesproken en omdat dit ook even bij jou moet bezinken. Niet boos zijn op jezelf. Je hebt haar uit liefde ruimte willen geven en je bent er achter gekomen dat dat voor jou, nu, op deze manier de verkeerde keuze was. Dat heb je niet expres gedaan, maar met de beste bedoeling. Voor haar en jezelf.
Dit! Helemaal. Echt 200%.
Lizzy schreef: wo 16 mar 2022, 14:28 Dit! Helemaal. Echt 200%.
Echt hè! Ik vind de adviezen en opmerkingen van Karin (en van vele anderen) altijd zo ontzettend goed - en goed geformuleerd, duidelijk, prettig leesbaar. Wat een heerlijk forum en wat een heerlijke mensen hebben we hier toch!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door