Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Kaela schreef: Dat hoeft nu ook nog niet. Daar kom je vanzelf achter en dat mag ook even tijd kosten. Als ze je echt leuk vindt, geeft ze je die tijd, dat ben je waard.
Ja inderdaad. Ik ben ook nooit verliefd ofzo na 1 keertje afspreken met iemand en ook niet na 2x of 3x.
Dus gun jezelf de tijd en kijk of er meer in zit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door sam28
Pff, ik moet ff ventileren.

De laatste 2 weken heeft A het heel druk gehad met haar werk en uiteraard met mij. (ze werkt 32u, heeft ze 2 kinderen, 2 avonden avondschool vanwege omscholen en moet ze thuis ook het eea afmaken).
Maar ze heeft vorig weekend te horen gekregen dat ze Oekraïnse vluchtelingen in huis zou krijgen. Dat maakte haar vorige week enorm intens. Ze heeft een klein huis en haar slaapkamer zouden dan de mensen in komen, 2 volwassenen (moeder en 18jarige) terwijl zij bij de kinderen op de kamer zou slapen. Ze moest dus haar slaapkamer en die van de kinderen opruimen, uitruimen en in orde maken voor 2 volwassenen en een hond. Ze zouden afgelopen vrijdag komen, dat werd zaterdag.
En heel afgelopen week heeft ze ook nog mij steeds gebeld omdat ik ziek was. Maar ik merkte steeds wat afstand, alsof ze niet aandachtig las wat ik schreef en daarop reageerde.
Zaterdag kwamen die mensen aan en is A eigenlijk die dag van de aarde gevallen. Ik stel een vraag en krijg een foto zonder tekst terug.

Gister ook veel afstand in berichten. Geen hartjes meer, niets. En ineens belde ze in de avond. De vluchtelingen zouden vanochtend weggaan naar een grotere plek met meer privacy. En ik kon aan haar zien dat ze doodop was. Ze was heel rustig en normaal is ze altijd wel wat druk. Ze zou bij mij komen werken vandaag maar ook dat heeft ze afgezegd. Dat zou ze niet redden.

Vandaag kreeg ik een berichtje dat ze overspoeld is geraakt en teveel ballen in de lucht moet houden. Op de vraag of ik haar kan helpen zei ze dat ze even tijd en ruimte nodig heeft om op adem te komen en dingen te verwerken en op een rijtje te zetten. Dat de vraag van mij of ik kan helpen haar het gevoel geeft er nog een taak bij te hebben, namelijk dat bedenken.

Ik heb haar gevraagd of ik moet stoppen met berichtjes sturen of dat ze dat wel fijn vind en ik hoopte dat het niet over 'ons' ging.
Maar daar heb ik niks meer op gehoord nog.

Aan de ene kant denk ik dat het niet zoveel met mij te maken heeft maar omdat we nog zo kort daten/samen zijn word ik hier wel heel onzeker van. Het helpt ook niet dat ik ziek ben, weinig tot geen afleiding heb en mezelf dus volledig gestoord kan denken.

Voordat ze appte dat ze tijd en ruimte nodig had heb ik nog een lief kaartje met lieve tekst op de bus gedaan, ik hoop dat dit dan nu ook niet verkeerd valt. :-\
Door Siberienne
Ah Sam da’s even een domper. Maar probeer je niet te veel zorgen te maken over dat kaartje. Ik vind het grote voordeel van kaartjes dat je er niks mee hoeft als ontvanger behalve ervan te genieten. Dat is anders dan een Appje waar je toch de verwachting hebt van een reactie.

Klinkt alsof je vriendin even op adem moet komen. Laat even ruimte en doe toch lieve dingen als een kaartje. En zorg dat je zelf snel op de been komt ;) . Dan heeft ze ook meer aan jou.
Door Kim_S
Siberienne schreef: ma 14 mar 2022, 18:49 Ah Sam da’s even een domper. Maar probeer je niet te veel zorgen te maken over dat kaartje. Ik vind het grote voordeel van kaartjes dat je er niks mee hoeft als ontvanger behalve ervan te genieten. Dat is anders dan een Appje waar je toch de verwachting hebt van een reactie.

Klinkt alsof je vriendin even op adem moet komen. Laat even ruimte en doe toch lieve dingen als een kaartje. En zorg dat je zelf snel op de been komt ;) . Dan heeft ze ook meer aan jou.
Dit!
Knuffel :-*
Door sam28
Ja, het is inderdaad een behoorlijke domper. Ook weet ik dat ze wat hechtingsissues heeft en bang is voor nabijheid. Mijn hulp aanvaarden lukte haar niet vandaag.
De normale vrouw waar ze op valt is het tegenovergestelde van mij. Ze heeft altijd achter de ander aan moeten jagen en moeten overtuigen dat zij de leukste was. Een spelletje aantrekken en afstoten.
En toen vond ze mij, ik doe niet aan aantrekken en afstoten en ben er gewoon, geen jagen meer. Dat vond ze vooral in het begin heel eng en hoewel nu minder, is het niet weg.

Dat laatste weekend dat we samen waren vertelde ze me dat in de relatie met haar ex waar ze 10jr mee is samen geweest, het ook zo was als met mij. Rustig opbouwen, zichzelf in balans voelen, niet dat hele aantrek/afstoot gebeuren. Maar dat ze ook heel bang was om dat wat we hebben stuk te maken. Ook heeft ze zelf voor het eerst hardop in een verhaal gezegd dat we samen waren, een stel. Ik weet alleen de context niet meer. ;D

Dus tja, is het nu alleen de drukte en de overprikkeling, is het nu een freak out van haar mbt hechten en dat waar we het over hadden gehad of is het iets anders.
Tel hierbij op dat hechten voor mij ook een uitdaging is gezien altijd en overal maar onveilig zijn vroeger en dan is het feest compleet. Ik kan -als ik niet ziek ben- wel heel goed doen alsof ik hechten tot een kwaliteit heb gemaakt. ;)

Ik verwacht vanavond ook geen reactie meer op mijn bericht en vraag, ze heeft nu de avondschool tot 21u en is meestal pas om 21.30 thuis.
Ik kan heel goed volgen dat de tijd voor jou nu ontzettend maar echt tergend traag voorbij kruipt.
Maar ik kan uit ervaring zeggen dat in haar situatie er waarschijnlijk 3 dagen voorbij zijn voordat ze het weet.
Ik zou als ik jou was haar 's avonds voor het slapengaan of zo wel een berichtje sturen, maar verder niet.
Haar idd even ruimte laten om rust te vinden en haar gevoelens op een rij te krijgen. Klinkt alsof ze zichzelf wat voorbijgelopen is de voorbije weken.
Ik begrijp dat het voor jou nu ook enorm moeilijk is om rustig te blijven, of onmogelijk. Maar probeer haar toch niet te verstikken. Daar kan je niets mee winnen.. :-* :-* :-*

Wanneer mag je zelf uit quarantaine ? Voel je je al wat beter?
Dit helpt allemaal niet, wss..
Geen andere vriendinnen die nog maar pas corona hadden en waar je mee kan afspreken?
Door sam28
Ze appte me dat ze pas zaterdag middag wil bellen en tot die tijd niet wil appen.
Ze zei dat ze wist dat het niet leuk voor mij is, maar dat ze niet de aandacht heeft om fatsoenlijk terug te appen en dat dat haar slecht, schuldig en als een fraudeur laat voelen.

Ik heb gezegd dat als dit is wat ik kan doen dat ik dat zal doen. Maar ik wel wil weten of het ook over mij of ons gaat.

Ze appte me toen ik al sliep, nu slaapt zij. En ben ik klaar wakker.
Door Lizzy
Dit is zooooo het nadeel van appen!! Ik begin er een steeds grotere bloedhekel aan te krijgen, weet je dat? Via de app ontstaan er dingen. In eerste instantie lijkt dat heel positief maar later gaan er dit soort dingen ontstaan. Misverstanden. Want eigenlijk weet je niet wat zij wil en weet zij niet wat jij wil. Platte tekst is gewoon knudde. Dus ik zou haar even met rust laten. En dan zaterdag bellen. Niet appen inderdaad. En ik snap dat dat moeilijk is voor jou, maar ik denk dat je dat toch moet proberen op te brengen en niet moet proberen om een antwoord af te dwingen. Laat haar maar even.

En voor jou 100000 :bigarmhug:

Maar ik denk gewoon dat ze over haar theewater is en alles even moet resetten en moet laten bezinken en daarbij heeft ze kennelijk wat rust nodig. Ik zou het zelf niet nu over jou/jullie laten gaan maar haar gewoon even laten. Dat zegt mijn gevoel.
Door sam28
sam28 schreef:Maar ik wel wil weten of het ook over mij of ons gaat.
Ik kreeg te horen (niet van A overigens!) dat deze vraag drammerig en grensoverschrijdend is. Klopt dat ook? :'(
Lizzy schreef:Dus ik zou haar even met rust laten. En dan zaterdag bellen. Niet appen inderdaad.
Ik ben erg voor het accepteren van andermans grens dus haar met rust laten ga ik zeker doen. En platte tekst is inderdaad verschrikkelijk en ben groot fan van smiley's. ;)
En nee, ik wil het ook niet over ons maken maar ik wilde het graag weten omdat ik de laatste dagen zo het contact kwijt ben met haar. Rationeel snap ik wel dat het niet over ons gaat, mijn hoofd gaat dan twijfelen. Komt ook omdat het zo kort is nog, dat we wat aan het opbouwen zijn.

Ze heeft overigens gereageerd dat het niet over ons gaat, daar heb ik haar voor bedankt en gezegd dat ik dat al dacht maar dat het een grote opluchting is.
Verder zal ik haar niet meer appen en vooral bedenken wat ik nodig heb voor zaterdag, is dit een patroon en zo ja, is het voor mij wel gezond.
Door hannabelgje
Getver wat moeilijk Sam. Ik denk dat Lizzy gelijk heeft. Ze moet even bekomen. Daar is niks mis mee. Je moet er voor jezelf vertrouwen in hebben dat het niet om jou gaat. Het is gewoon ff teveel. Wat ook begrijpelijk is als ik dat zo lees.
Maar moeilijk is het wel. Dikke vette virtuele knuffel van mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door eelke
sam28 schreef: di 15 mar 2022, 08:33 Ik kreeg te horen (niet van A overigens!) dat deze vraag drammerig en grensoverschrijdend is. Klopt dat ook? :'(

Ik ben erg voor het accepteren van andermans grens dus haar met rust laten ga ik zeker doen. En platte tekst is inderdaad verschrikkelijk en ben groot fan van smiley's. ;)
En nee, ik wil het ook niet over ons maken maar ik wilde het graag weten omdat ik de laatste dagen zo het contact kwijt ben met haar. Rationeel snap ik wel dat het niet over ons gaat, mijn hoofd gaat dan twijfelen. Komt ook omdat het zo kort is nog, dat we wat aan het opbouwen zijn.

Ze heeft overigens gereageerd dat het niet over ons gaat, daar heb ik haar voor bedankt en gezegd dat ik dat al dacht maar dat het een grote opluchting is.
Verder zal ik haar niet meer appen en vooral bedenken wat ik nodig heb voor zaterdag, is dit een patroon en zo ja, is het voor mij wel gezond.
Eigenlijk wel, als zij aangeeft dat zij even niets meer kan hebben. Dan ga jij over een grens heen door vervolgens een moeilijke vraag te stellen.
Alleen gaat zij ook over een grens van jou heen door ineens een stilteweek in te lassen.

Het is natuurlijk wat het is, en zij kan niet toveren en jij kunt dat ook niet. Jullie hebben beide een rugzak en gebruiksaanwijzing (zoals uiteindelijk ieder mens, al is ie bij de een voller dan bij de ander) waarbij je wel rekening hoort te houden met de ander. Binnen je macht. En het is aan jouzelf om te bepalen of dat ook voldoende is.

Ik vind het op zijn minst niet relaxt dat ze zo'n boodschap appt op een avond waarop ze vervolgens niet kan reageren. Dat ze deze boodschap moet brengen dat kan, maar rekening houden met hoe dan is wel zo fair. Zo werd het wel een beetje in je schoot gedropt en had je er maar mee te dealen.

Ik vind het 'je mag me een week niet appen' ook wel een heftige namelijk. Eigenlijk kan ze dat niet voor jou bepalen. En lijkt het ook wel een beetje op aantrekken en afstoten wat zij zo gewend is. Was toch beter geweest als ze had aangegeven rust nodig te hebben deze week, en had afgewacht wat jij daar uit jezelf mee zou doen. Ik zou denken dat het dan juist leuk is om een foto te krijgen van je geliefde die aan het wandelen is ofzo, dat soort simpele appjes.

Maar ja, ik ken haar niet, natuurlijk.
Door sam28
eelke schreef:Eigenlijk wel, als zij aangeeft dat zij even niets meer kan hebben. Dan ga jij over een grens heen door vervolgens een moeilijke vraag te stellen.
Alleen gaat zij ook over een grens van jou heen door ineens een stilteweek in te lassen.
Dank voor je genuanceerde eerlijkheid. Ik stelde de vraag omdat ik erg gekwetst was door de harde manier waarop het werd gesteld (door die ander).
Ik vind dat als ze direct had gezegd; het gaat niet om ons maar ik heb even rust nodig. Dan had ik niet onzeker hoeven worden en de vraag niet hoeven stellen. Ik vind het ook wel een soort zelfzorg naar mezelf op een moment dat ze me zo buiten spel zet. Maar ik ben dit soort dingen aan het leren dus misschien maak ik een denkfout.
eelke schreef:Ik zou denken dat het dan juist leuk is om een foto te krijgen van je geliefde die aan het wandelen is ofzo, dat soort simpele appjes.
Dat zou ik ook denken. Appjes waar ze niks mee hoeft, simpel en luchtig. Gewoon voor een beetje een lijntje.
Door Hylos
Wat lastig zeg, ik snap heel goed dat je daar onzeker van wordt.
Ik zou het niet over haar, jou of jullie laten gaan, maar echt dicht bij jezelf en jouw gevoel blijven. Wat vind jij acceptabel, waar ligt jouw grens? Het maakt niet zoveel uit hoe een ander dat ziet (zoals bijv een "drammerige" vraag). Het is jouw gevoel en dat kun je in jouw hoofd nog zo recht proberen te breien, dat werkt niet. Je vind het duidelijk niet oké, dat zou ik niet verstoppen voor jezelf want zo voel jij het nu eenmaal en ik denk dat het belangrijk is daar naar te luisteren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door