Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ronald
dinky89 schreef: di 01 mar 2022, 19:28 Het zegt al veel dat China zich bij de VN Veiligheidsraad heeft onthouden van stemming toen het veroordelen van de inval door Rusland in stemming was. Met andere woorden, China staat niet achter de actie van Poetin.
Daarnaast keren landen als Turkije en Hongarije zich tegen de acties van Poetin. Daarmee lijkt Poetin zijn internationale vrienden tegen zich in het harnas te werken.
Wit Rusland lijkt het enige land te zijn dat zich achter Poetin schaart.
Of is het enige land buiten Rusland wat Poetin volledig in zijn macht heeft...
Door pearlsofpassion
Ronald schreef: di 01 mar 2022, 18:27 Ik ben bang dat als het westen Poetin vermoord, dat er dan nog meer rare dingen gaan gebeuren, onder andere misschien vanuit China.
Het is te hopen dat zijn eigen kliek zich tegen hem keert. En hem opruimt. Dat is denk ik de enige manier nog om deze man te stoppen. Met argumenten kom je er niet.
Waarom?
Wat maakt Poetin erger dan pakweg Saddam Hoessein? Die hebben ze ook opgejaagd en vermoord.
Door Anne in Zweden
kiara schreef: di 01 mar 2022, 22:15 Het is vreselijk
Mag het misschien niet zeggen maar hoop dat Meneer P een hartstilstand krijgt.
Die arme mensen kinderen dieren zo erg
Ik vind dat nog vriendelijk van je. Ik wens meneer een combinatie van hardnekkige schaamluis en gordelroos toe, langdurig.
Door smulpaap
Ik vrees heel veel doden :'(
Dit volk gaat een enorme lijdensweg tegemoet
Deze meedogenloze gek gaat tot het uiterste
Ik kan de beelden heel vaak niet zien zonder het droog te houden
Geruststellende gedachte is dat we nu Joe Biden hebben
Bijlagen
FB_IMG_1645970874639.jpg
FB_IMG_1645970874639.jpg (278.61 KiB) 1004 keer bekeken
Door kiara
Anne in Zweden schreef: wo 02 mar 2022, 01:39 Ik vind dat nog vriendelijk van je. Ik wens meneer een combinatie van hardnekkige schaamluis en gordelroos toe, langdurig.
Ja ik wens hem van alles hoor maar dacht houd het nog netjes.

Maar schaamluis en gordelroos is ook een goede :biggrin2:
Door kiara
smulpaap schreef: wo 02 mar 2022, 02:00 Ik vrees heel veel doden :'(
Dit volk gaat een enorme lijdensweg tegemoet
Deze meedogenloze gek gaat tot het uiterste
Ik kan de beelden heel vaak niet zien zonder het droog te houden
Geruststellende gedachte is dat we nu Joe Biden hebben
Ja die denkt eerst na
Die Trum deed gelijk
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: wo 02 mar 2022, 01:39 Waarom?
Wat maakt Poetin erger dan pakweg Saddam Hoessein? Die hebben ze ook opgejaagd en vermoord.
Ik denk dat Rusland op het terrein van de wereldpolitiek wel een andere status heeft als Irak. Is toch een andere machtsfactor. Bovendien: Putin heeft de massavernietigingswapens, Hussein deed maar alsof (of althans een aantal westerse inlichtingendiensten zei dat hij ze had... )

Wat het denk ik ook onzekerder maakt: wie neemt de macht over als Putin zou overlijden. Iemand uit de kliek van Putin? Wat gebeurt er dan? Want dit is niet 1 persoon, Putin is geen almachtige dictator die alles zelf kan beslissen (Was Hussein dat eigenlijk wel? Geen idee eigenlijk..) Maar er is een kliek van (geschat) 15- 40 machtige mensen in Rusland die hier toch achter staan en een generale staf die doet wat hij zegt (tot nu toe, volgens mij is dat nog de grootste hoop, dat die kliek van oligarchen op een gegeven moment zegt "dit schaadt onze belangen, het moet stoppen'. En dan zouden zij Putin kunnen opofferen, hetgeen niet meer kan als hij al dood is.). Het is een psychologisch spel dat zijn weerga niet kent, een persoon vermoorden kan ook erg averechts uitpakken omdat het een mogelijke uitweg ook kan blokkeren. Ik zou niet graag de adviseur van Biden zijn op het moment trouwens.
Door kiara
Siberienne schreef: wo 02 mar 2022, 09:36 Ik denk dat Rusland op het terrein van de wereldpolitiek wel een andere status heeft als Irak. Is toch een andere machtsfactor. Bovendien: Putin heeft de massavernietigingswapens, Hussein deed maar alsof (of althans een aantal westerse inlichtingendiensten zei dat hij ze had... )

Wat het denk ik ook onzekerder maakt: wie neemt de macht over als Putin zou overlijden. Iemand uit de kliek van Putin? Wat gebeurt er dan? Want dit is niet 1 persoon, Putin is geen almachtige dictator die alles zelf kan beslissen (Was Hussein dat eigenlijk wel? Geen idee eigenlijk..) Maar er is een kliek van (geschat) 15- 40 machtige mensen in Rusland die hier toch achter staan en een generale staf die doet wat hij zegt (tot nu toe, volgens mij is dat nog de grootste hoop, dat die kliek van oligarchen op een gegeven moment zegt "dit schaadt onze belangen, het moet stoppen'. En dan zouden zij Putin kunnen opofferen, hetgeen niet meer kan als hij al dood is.). Het is een psychologisch spel dat zijn weerga niet kent, een persoon vermoorden kan ook erg averechts uitpakken omdat het een mogelijke uitweg ook kan blokkeren. Ik zou niet graag de adviseur van Biden zijn op het moment trouwens.
Daar kan je wel is gelijk in hebben
Er staan er tig in de rij om hem op te volgen vrees ik
Dat is allang geregeld :-[
Door pearlsofpassion
Siberienne schreef: wo 02 mar 2022, 09:36 Ik denk dat Rusland op het terrein van de wereldpolitiek wel een andere status heeft als Irak. Is toch een andere machtsfactor. Bovendien: Putin heeft de massavernietigingswapens, Hussein deed maar alsof (of althans een aantal westerse inlichtingendiensten zei dat hij ze had... )

Nee,je hebt gelijk, ik denk ook niet dat het the way to go is. Maar ik vrees het dan niet van China of zo.
Het zou idd veel lastiger zijn om al de kans te krijgen en ik denk ook niet dat het wat uithaalt.

Maar ik vind het wel opmerkelijk dat het bij Poetin ernstige gevolgen heeft maar bij Hoessein de hele wereld goedkeurend knikte. En die was niet eens een bedreiging voor de rest van de wereld, buiten dan idd het feit dat hij kernwapens wilde maken. Maar daar ging Amerika zich gewoon gaan moeien, en dat mocht dan maar? Gewoon omdat het nog kon omdat hij nog zwak genoeg was en ze dat zo wilden houden?
(Pas op, ik vind het zelf een goede zaak he, hoe minder kernwapens hoe beter! Maar wel opmerkelijk. )
Maar misschien zie ik dat verkeerd. Ik was maar 15 toen dat gebeurde. ::) :P
Door Ronald
pearlsofpassion schreef: wo 02 mar 2022, 01:39 Waarom?
Toen Saddam Hoessein vermoord werd, werd de weg vrijgemaakt voor andere stammen in die omgeving, waardoor er eigenlijk permanent oorlog ontstond. Het was geen prettige vent, absoluut niet, maar hij hield wel een soort van stabiele omgeving in stand.
Door pearlsofpassion
Ronald schreef: wo 02 mar 2022, 10:31 Toen Saddam Hoessein vermoord werd, werd de weg vrijgemaakt voor andere stammen in die omgeving, waardoor er eigenlijk permanent oorlog ontstond. Het was geen prettige vent, absoluut niet, maar hij hield wel een soort van stabiele omgeving in stand.
Ah, dus dat was toen ook al geen goed idee. Welja, dat kan ik volgen.
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: wo 02 mar 2022, 10:14 Nee,je hebt gelijk, ik denk ook niet dat het the way to go is. Maar ik vrees het dan niet van China of zo.
Het zou idd veel lastiger zijn om al de kans te krijgen en ik denk ook niet dat het wat uithaalt.

Maar ik vind het wel opmerkelijk dat het bij Poetin ernstige gevolgen heeft maar bij Hoessein de hele wereld goedkeurend knikte. En die was niet eens een bedreiging voor de rest van de wereld, buiten dan idd het feit dat hij kernwapens wilde maken. Maar daar ging Amerika zich gewoon gaan moeien, en dat mocht dan maar? Gewoon omdat het nog kon omdat hij nog zwak genoeg was en ze dat zo wilden houden?
(Pas op, ik vind het zelf een goede zaak he, hoe minder kernwapens hoe beter! Maar wel opmerkelijk. )
Maar misschien zie ik dat verkeerd. Ik was maar 15 toen dat gebeurde. ::) :P
Ik denk dat bij Hoessein niet de hele wereld goedkeurend knikte. Ik denk dat het veel vaker een kwestie is ‘vind ik het het waard om hierover een conflict aan te gaan met de VS’ of ‘welke negatieve gevolgen heeft het als wij als land hier commentaar op hebben’.

En laten we wel wezen: de VS heeft Hussein echt niet vervolgd en vermoord ivm mensenrechten oid, dat ging gewoon over het liberaliseren van de oliemarkt.
Door Siberienne
(((( ik ben een stuk cynischer geworden over de ‘terrorisme berichtgeving’ etc na het lezen van het boek van Bette Dam over Afghanistan, ‘Op zoek naar de vijand’ - aanrader )))))
Door yazzie
Zou China echt een bemiddelende rol kunnen gaan spelen??? :o

Ik vond het al fijn om te lezen dat ze zich in elk geval neutraal opstelde, maar mogelijk gaan ze zich als bemiddelaar opstellen.

https://nos.nl/collectie/13888/artikel/ ... et-rusland

Zou wel heel erg prettig zijn. Ik denk dat ik denk ::) dat Poetin China nog wel eens serieus kan gaan nemen. Had alleen nooit gedacht dat China zich ooit nog eens als bemiddelaar zou gaan opwerpen in welk conflict dan ook.
Door Ronald
En dat Erdogan de Bosporus en de Dardanellen gesloten heeft voor Russisch vaarverkeer! Dat is welzeker bijzonder. Misschien dat ook hij tot het inzicht is gekomen dat dit wel heel erg ver gaat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door